[LØST] Finne skjult nummer?

14 innlegg i emnet

Skrevet

Går det og finne ut hvem som ringer med skjult nummer?

Ringe Telenor eller noke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei.

Da må du i så fall annmelde det til politiet. De kan hjelpe deg, dersom det er snakk om noe kriminelt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det stemmer.. Det skal godt gjøre for å få bevilget dette også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er så irriterende og få telefoner der folk bak snakker piss..

Så viss eg går inn på telefonen og velger skjul nummer så kan ingen andre en politiet finne ut ken det er??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så viss eg går inn på telefonen og velger skjul nummer så kan ingen andre en politiet finne ut ken det er??

Det stemmer, de kan ikke finnet ut nummeret når du har valg skult ID med mindre du ringer til politiet osv....

Men du bør ikke misbruke det formye fordi de kan gå til politiet og få utstyr som gjør at de finner nummert. Vis du truer personer eller noe...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det stemmer, de kan ikke finnet ut nummeret når du har valg skult ID med mindre du ringer til politiet osv....

Men du bør ikke misbruke det formye fordi de kan gå til politiet og få utstyr som gjør at de finner nummert. Vis du truer personer eller noe...

Man bør ikke bruke den fremgangsmåten der i det hele tatt så fremt det ikke er snakk om direkte trusler. Vil tro politiet har andre ting å gjøre enn å være nummeropplysning. Jeg tror faktisk at du må anmelde det også for at de hele tatt skal vurdere å sjekke det ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Operatøren (telenor/netcom osv) du ringer fra, og operatøren du ringer til har selvfølgelig informasjon om hvem som ringte det aktuelle nummeret på det aktuelle klokkeslettet!

Dersom du er plaget med at det er noen som ringer deg med skjult nr så kan du ringe din operatør og be dem om å blokkere innkommende annrop fra alle skjulte nr, eller blokker fra hvem enn som ringte deg på angitt dato til angitt klokkeslett. (Jeg kan ikke garantere at alle operatører gjør dette for deg!)

Dersom du derimot ønsker å få vite hvem som har ringt deg med skjult nr så må du kontakte politiet og levere en annmeldelse, da operatørene ikke har lov til å gå ut med denne informasjonen uten en rettskjennelse.

PS til noen av dere som har svart på dette innlegget før meg:

Dersom du egentlig ikke vet svaret, så la være å svare, eller gi i det minste beskjed til trådstarter om at det du skriver bare er anntagelser og synsing!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oki..Då setter eg spørsmålet som løst..

Takker for svar..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg ser at denne er løst, men jeg vil legge til at viss du får mye telefoner som er reklame, får du mye mindre anrop, som ofte er fra skjult nummer, viss du registrerer deg på Brønnøysundregistreret.

Her taster du inn personnummeret ditt og reserverer deg mot telefonreklame. Etter du har haket av for dette, kan det ta en liten stund før det trer i verk, men du blir helt fri fra reklame på telefonen. (Jeg ble det med en gang). Anbefaler dette til deg som får mye telefoner fra skjult nummer. Etter dette vet du i alle fall at det ikke er reklame som skal ha tak i deg.

MVH

Mr. Grenade

EDIT: Litt skrivefeil rundt om.

Endret av Mr. Grenade
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil bare legge til, at hvis du er kunde hos lyse, har du muligheten til å gå inn på deres nettsted og krysse av at alle innkommende anrop med skjult nummer skal blokkeres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikkje noke problem med reklame, er mest drittunger som kødder...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

All telefontrafikk lagres, Så lenge det er under 2-3 måneder siden, kan du finne det i en "telefonlogg"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er kunde hos både telenor og netcom, og begge disse har kontrollpaneler på nettet som du kan logge deg på og fikse slik at du ikke mottar oppringninger fra skjult nummer. Du kan også hindre at nummeret ditt vises i telefonkataloger (på nett og papir).

For fasttelefon måtte jeg faktisk bestille pinkode som ble sendt i posten etter 3 dager. 80-tallet ringte og ville ha tilbake korespodansen sin ho ho ho.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Jeg vet tråden er løst, men jeg vil gjærne legge til at hvertfall hos meg som bruker OneCall så får jeg tilsendt en SMS med hvilket nummer som ringte meg, uansett om det er skjult eller ikke, hvis jeg ikke tar telefonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive