Batch script, hvordan få den til å starte X klokkeslett og stoppe X klokkeslett

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste denne men jeg prøver her.

jeg har klart med litt hjelp å lage et lite batch script som skal lukke utorrent når det kjøres.

dette funker da helt fint.

Men jeg tenkte på en funksjon som skal starte og stopp denne automatksik.

eks.

Jeg ønsker at uTorrent skal stoppe 12:00 mandag - fredag og starte igjen kl 21:00.

Grunnen til at jeg ønsker dette her er for at jeg ønsker å slippe å legge inn alt i "planlagte oppgaver"

er det noen som har noe forslag til hvordan jeg kan løse dette?

jeg har ganske liten kunnskap om dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vell, denne løsningen legger det i "Planlagte oppgaver", men fra cmd sin måte. Det innebærer at-kommandoen. Du finner en flott guide her: http://itpro.no/art/5484.html

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den artikkelen er litt utdatert til bruk. Det er schtasks som er tingen i nyere versjoner av Windows, spessielt Vista :)

Men du kan gjøre akkurat det samme, bare at den tar i bruk scheduled tasks.

Det som jeg dog mener kan være et litt lettere greie er å legge det inn som planlagt oppgave.

Du trenger kun 2 slike oppgaver, en som stenger programmet, og en som åpner det. Og disse kan kjøre daglig:

Den ene starter uTorrent klokken 9 hver kveld, mens den andre stenger den klokka 12 hver morgen.

Jeg KAN lage en batch fil som gjør dette for deg, men jeg vil ikke påstå at det er noe lettere.

Noen spessiel grunn til at du vil bruke batch? Planlagte oppgaver er nok mye lettere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Takk for all info :)

Grunnen til at jeg ikke ønsker å legge det inn i planlagte oppgaver er pga jeg ikke kan velge hvilkene dager som det skal kjøres på, eks jeg ønsker ikke at uTorrent skal lukke seg i helgene.

Men jeg prøvde å lage et lite script selv, ikke helt velykket men her er ressultatet:

At 17:50 /interactive /every: M,T,O,To,F

taskkill /f /im utorrent.exe

AT 18:18 /interactive /every: M,T,O,To,F

start C:\Programfiler\uTorrent\uTorrent.exe

Problemet som oppsto her for meg var at den kjøres kun en gang pr mnd, og ikke mandag, tirsdag osv.. som jeg ber om.

Også en annen ting var at kommandone begynte å kjøre når jeg startet det, hvordan kan jeg hindre dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Har nå fått dette til å virke, laget bare 2 filer som det ble skrevet over her og la til de i "planlagte oppgaver".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så nå funker det? :) Med bruk av Planlagte Oppgaver?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive