Advarsel mot Surftown

48 innlegg i emnet

Skrevet

Saken er at jeg tviler på om jeg gidder å gå runden med forbrukerrådet. Om to uker er kundeforholdet avsluttet, og med tanke på "seriøsiteten" de har fremvist hittil, så er det liten tvil om at de vil slette alle "spor" og benekte forholdet fullstendig. Og det vil jo ikke være noen konto igjen på serveren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg ville prøvd å ta en sånn haug som de folka her er. Utrolig dårlig !

Spesielt å lese om dette - sinnsykt at det i det hele tatt går an !

Dra inn noen andre ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det siste svaret mitt etter goddagmann-økseskaft svaret deres i går var å forklare som om det var til en femåring, at jeg vil at de skal kopiere ut mailboksene mine fra mailserveren og legge de et sted hvor jeg kan laste dem ned, før jeg flytter domenet til den nye leverandøren. Se hva idioten svarer:

"neuni.com bliver ikke håndteret af os, så vi kan ikke hjælpe dig med at flytte det. Dit domæne peger bare på vores navneservere.

Best regards / Cordialement / Freundliche Grüße / Venlige hilsener / Vänliga hälsningar / Vennlig hilsen

Milad

Surftown Support"

Det er faen hakke meg helt, fullstendig utrolig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

He he he.. sitter her og hummrer og ler. Sorry Frank, ikke meningen å le av din ulykke, men jeg må le av udugligheten til noen mennesker. At det går ann å ha slik kundeservice er jo helt utrolig. Jeg ville tatt skjermbilder av alt av oppsett du sitter på hvis det skulle komme noe opp senere slik at de ikke kan benekte et kundeforhold.

Mvh

Jolly

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

He he he.. sitter her og hummrer og ler. Sorry Frank, ikke meningen å le av din ulykke, men jeg må le av udugligheten til noen mennesker. At det går ann å ha slik kundeservice er jo helt utrolig. Jeg ville tatt skjermbilder av alt av oppsett du sitter på hvis det skulle komme noe opp senere slik at de ikke kan benekte et kundeforhold.

Mvh

Jolly

God idè... Da kan de ikke benekte noe som helst! Gå til TV2 hjelper deg med dette....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette var interessant å lese om!

Du møter skjeldent på slike folk, men når du møter på de, så er det i en helt ny dimensjon...

Har bare et ord til dette... U T R O L I G ! ! !

Dra til hovedkontoret deres og bare fortell dem hvor fornøyd du er med de på support og deres autosvar: PDT_orcpoursuite.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vet ikke hva problemet med kontoen din og surftown har til felles. Hvis du har kjøpt en dårlig 'pakke' fra surftown kan du desverre ikke lagre så mye mail osv, pluss at siden går ned pga at du bruker for mye plass en det du har betalt for. Jeg syntes dette hørte latterlig ut, Jeg kjenner en som har brukt surftown.com i 4 år å har ikke hatt et eneste problem, Supporten dem gir har blitt svart på etter 5 min hver gang han sender mail. Men dette kan skyldes av at han har en 'Professional' pakke. Ikke at Supporten er dårlig hos de andre men at det selfølgelig er dårligere. Når jeg Hadde et domne brukte jeg surftown.com i 2 år. å har sett på mange andre webhoteller, og de andre suger i forhold til surftown. Jeg har ikke vært inne der på et år nå så jeg vet ingen ting. Men en jeg kjenner en som bruker det fortsatt, Og sier det alldr hari vært et eneste problem. Han får fortsatt allt han trenger. Ifølge han har han alldri sett sitt Domene være nede(på 4 år). Den har alltid funket. Så kansje de hadde trøbbel de siste dagene med den pakken du kjøpte!?!. Jeg spurte han også om har har at problemer med mailen denne uka og han sa at det ikke har vært raskere; )

Fikk akkuratt svar fra en til jeg kjenner, å han sier surftown ikke har noe problerer(i følge han). Og mailen hans har vært oppe i alle år. Jeg vil tro du rett og slett bruker mere en det du har betalt for. Dem leverer tjeneste du betaler for, og det du ikke betaler for får du ikke(!) Men må si du har vært sikkelig uheldig her du;b Tror du skal oppgradere kontoen din til litt 'bedre'. Da slipper du sletting av mail osv siden du har så mye mail

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

laptop: Se på svarene jeg sitere fra supportsakene. Det burde tale 100% for seg selv. Selvsagt er det ikke noe problem når alt fungerer - slik er det til og med med gode, gamle NextGenTel. Jeg har forøvrig Proff-pakke, men jeg er selvsagt ikke bedriftskunde (som bl.a. kan kjøpe telefonsupport).

"Hvis jeg har kjøpt en dårlig pakke", "hvis jeg bruker mer plass enn jeg har"? Sorry, men jeg må le litt av det når du forsøker å antyde at jeg vet hva jeg driver med eller snakker om. Hadde det vært et plassproblem, så må Surftown si i fra om dette. Det eneste de har klart å hoste opp er at de har problemer med akkurat denne webserveren, og at de vil jeg skal bytte mailserver og miste all lagret mail. Det de ikke evner å forstå er at jeg trenger å ta backup av mailen før jeg gjør det, og at det logisk nok er umulig for meg å gjøre selv da jeg ikke får logget inn. Dette har jeg presisert flere ganger, og bedt instendig om at de henter ut dataene fra kontoen for meg (de har fått passordet), og de skjønner rett og slett ikke hva jeg ber om. Bare se på goddagmann-økseskaft svarene.

"Jeg kjenner en som har brukt surftown.com i 4 år å har ikke hatt et eneste problem, Supporten dem gir har blitt svart på etter 5 min hver gang han sender mail"

Jasså? Jeg kjenner én, og han har SÅÅÅÅ stor.... Herregud, for en fjollete uttalelse. Jeg har brukt Surftown i nesten 5 år selv, og jeg er overhodet ikke interessert i å høre på folk som sier at jeg tar feil når det gjelder disse talentløse tullingene. Til det kjenner jeg for godt til både tjenestene og "supporten" deres.

Videre er det nok mest sannsynlig løgn og/eller en grov overdrivelse å påstå at man får svar etter 5 min på supportmail. De har 24 timers svartid til privatkunder, og det er en tid de som regel strekker helt ut. Bedriftskunder får sikkert raskere svar, iom. at de betaler betraktelig mer.

Ellers så snakker du jo bare tull her, fra ende til annen. Jeg bruker langt mindre plass enn jeg betaler for (jeg har sjekket), og problemet er ikke sletting av mail, men at de ikke klarer å finne ut hva som er galt med mailserveren jeg ligger på. OG at de etter gjentatte forespørsler og forklaringer rett og slett ikke forstår norsk/dansk godt nok til å svare på det man spør om. Dette er grundig dokumentert i eksemplene jeg har sitert gjennom hele denne tråden, så den ballen ligger død allerede.

Og så anbefaler du meg å oppgradere kontoen? Hos Surftown? Hehe-heh, du kan spøke du. Du virker nesten som om du har personlige interesser i dette drittselskapet...:-) Jeg har forlengs byttet til en leverandør som tilbyr bedre og mer stabile tjenester, og som svarer på det du spør om, og ikke kun ser på det siste innlegget i en tråd på 100 mails. Problemet har bare vært å få flyttet de viktige mailene jeg har lagret hos Surftown til den nye leverandøren.

Nå har det gått to døgn uten at de har giddet å svare på den siste henvendelsen i supporttråden, forøvrig. Nei, laptop - du må gjerne forsvare Surftown, men les deg imidlertid litt opp på fakta før du gjør det, og unngå å komme med idiotiske påstander som du vet ingenting og jeg alt om :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du har brukt surftown i 5år, så har det vel seg det at du liker dem, og at dem ikke har hatt noe problemer siden. Men må si at det er uakseptabelt når surftown driver å ødlegger for deg. Hadde jeg vært deg har jeg vel gjort det samme tenker jeg; ) Ifølge surftown burde ikke dem ha noe problem ettersom se støtter support i ulike land som Français, Norsk, English, Svenska, Deutsch, Dansk. Så hmm, jeg vet ikke hva jeg skal si, dem har nok gjort en stor tabbe hos deg. og det er fint at dem hjelper deg med å flytte fra dem, slik at dine problemer ordner seg. Jeg har bare hørt gode rykter om surftown, har selv brukt det. å jeg må si jeg likte dem utrolig godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

laptop: Jobber du hos Surftown, og er her under cover? Det virker litt sånn, iom. at du også ser ut til å ha problemer med å forstå norsk. Beklager tonen, men jeg blir en smule oppgitt av slikt.

og det er fint at dem hjelper deg med å flytte fra dem, slik at dine problemer ordner seg

Hallo? Det er jo nettopp det de _ikke_ gjør, for pokker. Hvis du hadde giddet å lese tråden før du kommenterer, så hadde du sett det med én gang. De har ignorert enhver henvendelse om om hjelpe meg å få ut mailen min, og legge den et sted jeg kan få tak i den, slik at jeg kan få flyttet den til den nye serveren. Det er da for svarte det hele denne saken dreier seg om - likevel presterer du å kommentere her, når du ikke har fått med deg hovedpoenget engang. Nei, jeg kan bare riste på hodet.

At jeg har brukt disse talentløse waste-of-space idiotene i 5 år er ikke fordi jeg liker dem. Det er fordi jeg, som mange andre, er for late til å orke å bytte webhotelleverandør, bank, strømleverandør, forsikringsselskap og whatnot uten at det blir så ille at vi får et skikkelig tupp i ræva. Vi lar med andre ord talentløse tjenestetilbydere som gir fullstendig f... i kundene sine få lov til å beholde sine posisjoner som betydlige aktører i markedet, fordi vi er for late til å utøve vår demokratiske forbrukermakt og sørge for at utskudd og bortkastede bedrifter som dette går konkurs. Dermed kan vi takke oss selv, men det endrer ikke det faktum at slike aktører ikke burde hatt livets rett i markedet.

Endret av frankhovin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe, nei jeg jobber ikke for dem. Jeg var inne på siden for mere info nå. hvis du ser her da http://www.surftown.com/?docid=bd87a9f2-04...06-ca18fc213c54 så ser du på Webmail, der ber de deg bruke denne innloggingen http://webmail-test.surftown.com/src/login.php hvis det er noe problemer; )

Jeg vet ikke om du har sett eller gjort det! men det er ingen sak nå som du har flyttet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Herregud, laptop - du tar jaggu kaka. Jeg ser ingen grunn til å svare deg, engang.

Forresten, når det gjelder de jeg byttet til - Subsys, så viser det seg at de er jaggu ikke så mye å skryte av de heller:

- De har ingen mulighet i kontrollpanelet, eller på forespørsel, for å MERKE spammail i stedet for å slette den. Man må enten skru av spamfiltreringen, eller risikere false positives og at man mister mail som ikke er spam. Meget dårlig.

- De lovte for to uker siden å innføre dette i det nye kontrollpanelet som skulle være på plass 25 februar. Etter gjentatte forespøsler om hvor det blir av dette, svarte de endelig i dag at det ikke blir noe av.

Meget, meget dårlig, og jeg har altså kastet bort en tusenlapp på et webhotell som ikke holder mål.

Finnes det INGEN webhotell som har ordentlig funksjonalitet, samtidig som de tilbyr litt mer enn det aller mest banale? F**n, jeg begynner å bli lei dette nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har selv hatt store problemer med nedetid hos Surftown. Dette ordnet seg straks jeg byttet til one.com ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, jeg hører en del bra (og noe dårlig) om one.com. Problemet for meg er at de tilbyr ingenting av mer avanserte funksjoner. Jeg trenger ssh-tilgang, cron og svn. Ingenting av dette tilbys av one.com, dessverre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du ser etter avanserte løsninger som SVN, ssh-tilgang, cron etc. så høres det ut som du trenger en VPS-løsning? Jeg har fått anbefalt http://www.slicehost.com/ av andre, dog har ikke erfaring med de selv. Med VPS (virtual private server) så har du i prinsippet full kontroll over hva som kjører av tjenester på serveren, i motsetning til enkel web-hosting hvor man må ta til takke med de rammene som tilbys i ulike pakker fra tjenestetilbyderne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jøss, høres ut som en helt elendig og inkompetent brukerstøtte. Selv bruker jeg Domeneshop, får gode svar i løpet av kort tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei du dette tar kaka, jeg var selv inne på surftown og skjekket ut hva de hadde å tilby og ble ikke fornøyd. Og takk og pris for at jeg bestemte meg for one.com istede, billigere og bedre synes jeg at det ser ut som.

Noe jeg anbefaler med one.com er at de har direkte svar slik som MSN så jeg fikk svar på en rekke spørsmål på under 5 minutter ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du ser etter avanserte løsninger som SVN, ssh-tilgang, cron etc. så høres det ut som du trenger en VPS-løsning?

Det blir litt i overkant, og en smule dyrt. Subsys, som jeg flyttet til, tilbyr SSH-tilgang, cron og svn. Flere og flere ser ut til å tilby ssh-tilgang, og det er bra. Cron forekommer også. Men svn ser ut til å være sjeldent her til lands, selv hos de dyrere leverandørene. Men problemet med Subsys er som sagt at de har en ubrukelig anti-spam løsning, hvor man enten har null spam-fjerning eller null kontroll med tilhørende risiko for at ordentlig mail slettes som spam.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HER har du en liste over Norske Webhotellèr: http://www.webhotellinfo.no/terningkast_ra...g_webhotell.htm

Det er listet opp mange hoteller med terningkast og GOD beskrivelse!! one.com er på 1.plass, proisp på 2. og surftown på 3... osv osv..

Kan da ikke være så vanskelig;b

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vell hvis surftown er på andreplass så ville nå ikke jeg stolt på den listen... Sorry frank jeg lo vist lit av deg og dine problemer, og takker deg virkelig for advarselen mot surftown ;)

Edit: Surftown er på en 3. plass one.com er på første ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan du ikke lese? hvorfor sier du at surftown er på en 2. plass når dem er på 3. ifølge 'listen'.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den listen der er jo tilnærmet lik bullshit. De argumenterer for at one.com er bra fordi de er billige og støtter mange avanserte funksjoner. Hvis man ser på websiden deres ser man at de ikke støtter _en_ eneste avansert funksjon. SPAM-filtrering og FTP-tilgang er ikke avanserte funksjoner - det er obligatoriske funksjoner. SSH og cron er to eksempler på avanserte funksjoner som "vanlige" folk sjeldent har bruk for.

Jeg sendte dem en e-post og spurte om hvorfor de skrev at one.com støtter avanserte funksjoner når de åpenbart ikke gjør det, men jeg har ikke fått noe svar.

Den oversikten her tar også, logisk nok, utgangspunkt i oppgitte data vs. pris. Det blir altfor komplisert empirisk å skulle bedømme webhoteller ut i fra hvor bra de egentlig fungerer, fordi folks erfaringer spriker så enormt. Jeg har brukt one.com en gang før, for en kunde, og det fungerte greit nok fordi jeg ikke trengte annet enn litt webplass, PHP4 og MySQL uten særlig avanserte funksjoner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

generelt så har surftown mange kunder som ikke er fornøyde...

one.com kan fungere til av og til, men ikke i det lange løp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive