Advarsel mot Surftown

48 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Normalt ville jeg sagt at et skriveri av dette, som utelukkende er for å rakke ned på en bestemt leverandør av tjenester, ikke er på sin plass. Men jeg gjør et unntak for min egen del, da jeg synes at Surftown fortjener all negativ publisitet de kan få, og at flest mulig bør advares mot disse kvakksalverene.

Surftowns siste "stunt", i løpet av de siste 48 timene, har vært at flere domener og webservere, og ikke minst e-post servere, har vært helt nede. Dette kommer i tillegg til at de har holdt på i flere måneder å skulle "fikse" webmailen, som fungerer omtrent like stabilt som Windows 2.0 gjorde i sin tid. Ikke nok med at de i over to døgn ikke har klart å levere tjenestene man betaler for, men på driftssidene deres har de ikke tatt seg bryet med å så mye som nevne at de har problemer. (De nevner problemer med webmailen, men med tanke på at den ikke har fungert ordentlig på et par år, så er ikke det noe som teller positivt.) Gjentatte supportforespørsler i på webben deres bli fullstendig ignorert, selv om man påpeker at man er avhengig av å få tilgang til mailserveren sin, og at det kan ha alvorlige konsekvenser å bli utestengt fra mailen sin i to døgn.

Så, som sagt - jeg vil advare absolutt enhver som har behov for et webhotell med et minimum av kompetente folk, og en kundeservice som ikke behandler kundene som dritt, å holde seg langt, langt borte fra Surftown. Jeg har vært borti en god del rart opp gjennom årene, men useriøsiten til disse folkene er helt i høyde med de aller, aller verste og mest respektløse tjenestetilbydere som finnes.

Oppdatering, mandag 28 jan.:

I løpet av helgen har jeg fått sporadisk og utrolig ustabil tilgang til mailboksen min, fortsatt uten at surftown har svart på supporthenvendelser. Jeg sendte til og med en faks, hvor jeg ba dem kontakte meg på telefon og forklare hva problemet var, hvorfor de ikke ville svare på henvendelsene mine etc. Intet svar. I løpet av helgen forsøkte jeg å flytte IMAP-mail fra serveren deres til mitt nye webhotell, men det ble bare delvis vellykket fordi serveren deres hele tiden droppet forbindelsen. I dag, mandag, kommer jeg ikke lenger inn på mailkontoen i det hele tatt, og alle supporthenvendelser på både websidene deres, mail og telefon er ubesvarte, tross tre nye henvendelser i løpet av formiddagen i dag. Ved ett tilfelle kom jeg faktisk inn på webmailen deres, men idet jeg forsøkte å svare på en mail, så ble jeg kastet ut og kommer ikke inn igjen.

Kl. 17:00 på mandag ettermiddag har de fortsatt ikke svart, tross enda flere gjentatte forespørsler og oppfordringer om at de tar kontakt. Mailen fungerer fortsatt ikke.

Kl. 20:46 på mandag kveld - fortsatt ikke noe svar, og mailen fungerer fortsatt ikke.

Endret av frankhovin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og for å legge enda mer til den totale fornærmelsen: To dager etterpå (denne ettermiddagen), svarer de endelig med at de har rettet problemet. Jeg tester, kommer hverken logget inn på IMAP eller webmail. Jeg sender beskjed, og de svarer med "jo, der virker". Hva skal man gjøre med slikt? Forbrukerrådet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snart to døgn uten mail, og Surftown har enda ikke svart siden de påsto at de hadde fikset mailen. Har noen erfaring med å klage til forbrukerrådet e.l. på webhotelltilbydere, så tar jeg gjerne mot tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har aldri klaget til forbrukerrådet når det gjelder slike tjenester, men har gjort det i forbindelse med andre ting. Min erfaring er at de tar enhver henvendelse seriøst, og underlegger den en skikkelig behandling. Du vil få skriftlige svar (brev) og kopier av korrespondansen de gjør med de innklagede.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oppdatering tirsdag 29.01:

I dag svarte faktisk en ***** fra support, og gikk langt i å gi MEG skylden for at jeg ikke fikk logget på mailboksen min. Jeg hadde så mye mail der, sa han, at hvis jeg slettet noen så ville det gå fint. Så gjentok han at jeg skulle bruke en bestemt link, så er en av de tre tingene har har prøvd på konstant frem til nå. Imponerende. Spesiellt med tanke på at man faktisk må logge seg på en mailboks for å slette mail. (Og det viste seg etterhvert at det var hele 25 mails i mailboksen - tydeligvis et litt for stort antall mail til at Surftowns høyteknologiske servere klarer å takle det.)

Så - undere over alle undere - virket plutselig den nye test-webmailen deres (på tross av at det etter sigende var MIN feil at det ikke hadde virket...), og jeg fikk logget meg inn. To-tre timer med nytelse, hvor jeg fikk lest mails tilbake fra før helgen (som nevnt, kun 25 stykker, men viktige nok). Og så var det slutt. Selvsagt. Rundt kl. 16 "kræsjet" webmailen igjen, og jeg fikk feilmelding når jeg forsøkte å komme meg inn. To timer senere fikk jeg forsøkt med mailklienten, Iceweasel, og ser at det selvsagt fortsatt ikke fungerer der heller.

Dette er helt ærlig det aller verste jeg noensinne har opplevd, både av kvalitet og respektløs kundebehandling. Det tangerer rekorden som tidligere ble satt av NextGenTel, når de ga meg skylden for hva deres egen tekniker hadde sagt mens jeg sto og hørte på ham snakke med dem i telefonen. Men det var én ting, og ett tilfelle - dette har pågått i snart en uke sammenhengende.

Noen bedre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Onsdag 30.01: Mail er fortsatt nede, og kl. 13:00 ligger det fortsatt tre ubesvarte forespørsler i "support"-databasen til Surftown.

Onsdag etterminddag svarer de, og svaret er mer imponerende enn vanlig. For det første spør de om jeg fortsatt ønsker å si opp webhotellet. Hvis jeg ikke gjør det, skal de hjelpe meg å få tak mailen min ved å flytte kontoen til en annen server. Men dette vil slette alle gamle mails, så jeg blir nødt til å ta backup av mine gamle mail. Når jeg i ca. en uke har sendt gjentatte henvendelser om at jeg ikke får logget inn på mailserveren, så presterer de altså å si at jeg må inn og ta backup før de fikser problemet. Man kan få lyst til skyte av mindre.

Endret av frankhovin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Torsdag 30.01.08: Over et døgn senere, og godt over 24-timers fristen for support-svar, har de ikke svart på de siste henvendelsen hvor de blir bedt om å forklare og/eller ordne opp i selvmotsigelsen sin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Fredag 01.02.08: I dag tar Surftown virkelig kaka.

Etter at de omsider svarte på utallige henvendelser om at jeg ikke kom inn på mailserveren, med at jeg skulle ta backup av mailen min før de rettet problemet, svarte jeg naturligvis med å spørre hvordan i all verden de se for seg at det skulle kunne la seg gjøre. (Som gjengitt over).

Så - to dager etter den siste henvendelsen, svarer de igjen. Med følgende:

"Vi må beklageligvis meddele at det i øyeblikket er driftsproblemer med din mailserver.

Selv om vi naturligvis arbeider hårdt på en langvarig løsning, vil det dessverre ta litt tid at få effektuert. Der fines derimot en metode, som kan få din mailserver til at kjøre optimalt raskest muligt. Ved hjelp av dit kontrollpanel kan du de aktivere din mailservice og derefter re aktivere den. Du vil så automatisk blive flyttet til vårest nyeste mailserver.

Bemerk vennligst at alle dine epost-konton slettes fra serveren og skal opprettes igjen. Husk derfor at ta backup, før du starter med en eventuell deaktivering."

1. Jeg kommer ikke inn på mailserveren.

2. De svarer omsider med at jeg må logge meg inn på mailserveren og ta backup, slik at de kan flytte kontoen til en server slik at jeg skal kunne logge inn. (!)

3. Jeg svarer at det går naturligvis ikke an. Dette er jo så selvmotsigende at det er direkte flaut.

4. De svarer så - etter LANG tid - med å gjenta at jeg må logge meg inn og ta backup, slik at de kan flytte kontoen og fikse problemet med at jeg ikke får logget inn.

Oppdatering 03.02.08:

Etter nok en gang å ha forklart dem, ord for ord - både på e-post og faks - at jeg ikke kan logge inn på IMAP-serveren min og ta backup av e-posten så lenge IMAP-serveren min ikke lar meg logge på, så får jeg et nytt svar fra "Kim" (to dager senere). Man skulle tro dette var ganske enkelt å forstå, ikke sant? Men nei. Det nye svare er en link til hvordan jeg logger inn på IMAP-serveren og tar backup av IMAP-folderne. Hadde ikke dette være noe som har pågått i halvannen uke, skulle man nesten tro det var en spøk, så latterlig og tragisk er det. Dette er som å måtte gjenta gang på gang at "jeg får ikke sendt deg en e-post om problemet når e-post passordet mitt ikke fungerer", og få "send meg en e-post om det" som svar hver gang.

Endret av frankhovin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, jeg er glad jeg ikke har Surftown. Men så har jeg hatt og har fremdeles problemer med Telenor da..

Men seriøst: eneste gode løsningen for all fremtid blir vel å bytte til et annet selskap.. En løsning du har, og som du er fullt klar over, men som du sikkert gruer deg for siden det blir steike mye arbeid går jeg utifra?

Du skriver at du benytter deg av webemail.. Du har altså ikke noe lagret lokalt via program som Outlook eller Mail?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg HAR allerede byttet leverandør, men det ene domenet har så mye tilkynttet seg at jeg må flytte mye manuellt over til den nye serveren. Hadde jeg brukt POP3, så hadde jo saken vært klar, men iom. at jeg bruker IMAP-klienter og webmail, så ligger jo all mailen på serveren (fordi jeg trenger tilgang til den fra flere steder).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg HAR allerede byttet leverandør, men det ene domenet har så mye tilkynttet seg at jeg må flytte mye manuellt over til den nye serveren. Hadde jeg brukt POP3, så hadde jo saken vært klar, men iom. at jeg bruker IMAP-klienter og webmail, så ligger jo all mailen på serveren (fordi jeg trenger tilgang til den fra flere steder).

Beklager, jeg leste visst igjennom for fort.

Jeg tror ikke det er så mye en kan gjøre i en slik situasjon.. Selv så vet jeg vet at det å legge press på de ved å blande inn en tredjepart kan bli et tveegget sverd. Noen reagerer med sinne og da blir ting verre, mens andre gir totalt etter og gjør plutselig hva som helst for å tilfredstille deg..

Selv har jeg skrevet mange fine brev med en veldig hyggelig tone, men mellom linjene forstår de hvor langt jeg er villig til å gå. Husker jeg sa en gang at jeg hadde kontaktet TV2 Hjelper Deg og at jeg var i dialog med de, da ble det reaksjon da!

Det finnes ingen fasit når det gjelder slike dilemma.. men noe må man jo gjøre..

Endret av Mr. Deus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe jeg er kunde der. den webhosten jeg er mest fornøyd med er domeneshop.no men er så dumt at det er så vanskelig sette opp database der for meg som er grønn på sånt :blush:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har overhodet ikke peil på det dere snakker om IMAP ting og POP3 og sånt, men kan du ikke bare bruke for eksempel Hotmail eller live.no? Eller er det noe jeg har misforstått veldig.

Tragisk kundeservice forresten. Høres jo ut som de har ansatt en gullfisk i supporten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

MSI guy: Det blir omtrent som å si at jeg skal bruke postkassen min til å hente posten din...:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

06.02 sendte jeg en mail og lurte på når jeg kom til å få svar, iom. at de 5 dager tidligere hadde svart at saken var eskalert til 2. linje.

Idag, 07.02, ser jeg at de bare har stengt requesten, uten å gidde å svare engang. Nye bunnivåer blir stadig både definert og nådd av disse kvakksalverne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

MSI guy: Det blir omtrent som å si at jeg skal bruke postkassen min til å hente posten din...:-)

aka: Det er joe jeg ikke har fått med meg :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Og i dag, fredag 08.02, får jeg et svar til fra en "Bo" hos Surftown Support, en av de utallige personene som svarer tilfeldig i tilfeldig valgte tråder:

"De problemer der har været med din mail-server skulle være i orden nu. Oplever du fortsat samme problemer?

Hvis du oplever de samme problemer, så skriv venligst tilbage med de mailkonti som ikke virker, samt password til disse, hvis muligt."

Uten å forvente noe som helst, selvsagt, forsøker jeg å logge inn. "IMAP server refused connection." Selvsagt.

Endret av frankhovin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Mandag 11.02 får jeg dette svaret, etter at jeg fredag 08.02 (se over) svarte at nei, det fungerer nok ikke nå heller:

"Hei,

Takk for din epost.

I perioder med høy belastning kan du oppleve, at din mail-server er langsommere end normalt.

Dette skyldes ekstraordinær høy aktivitet på den mailserver, som du deler med andre kunder.

Kunder i Surftown bedrift deler mail-server med vesentlig færre kunder end hos Surftown Privat. Derfor opplever kunder i Surftown bedrift stortset aldri Dette.

Vi anbefaler derfor, at du oppgraderer til Surftown Bedrif, Om du ønsker en høyere server ytelse

En uforpliktende informatikkens brev har blitt sendt til deg

Best regards / Cordialement / Freundliche Grüße / Venlige hilsener / Vänliga hälsningar / Vennlig hilsen

Kim

Surftown Support"

Altså - enten sitter det noen drittunger og har det fryktelig morsomt, eller så er disse folkene mindre intelligente og/eller tilbakestående. I et par uker har jeg forsøkt å forklare dem at det eneste jeg vil er å få logget inn på mailserveren slik at jeg kan få flyttet mailene mine over til den nye serveren, og at jeg har sagt opp tjenesten deres. Så svarer denne Kim, som åpenbart må være en skarpsindig og serviceinnstillt ung mann som garantert er på vei rett mot toppen, altså med å "tilby" meg å kjøpe en dyrere tjeneste (bedriftstjeneste) hos dem.

Jeg har forlengst sluttet å bli overrasket, men jeg klarer ikke å la være å le av disse tragiske folkene.

Endret av frankhovin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter igjen å ha svart ved å forklare dette helt fra begynnelsen, på enklest mulig måte, får jeg i dag dette svaret:

"Hej!

Vi må beklageligvis meddele at der i øjeblikket er driftsproblemer med din mailserver.

Selv om vi naturligvis arbejder hårdt på en langvarig løsning, vil det dog tage noget tid at få effektueret. Der findes derimod en metode, som kan få din mailserver til at køre optimalt hurtigst muligt. Ved hjælp af dit kontrolpanel kan du deaktivere din mailservice og derefter reaktivere den. Du vil så automatisk blive flyttet til vores nyeste mailserver.

Bemærk venligst at alle dine mailkonti slettes fra serveren og skal oprettes igen. Husk derfor at tage backup, før du foretager en eventuel deaktivering.

Du kan i følgende guide (under punkt 2) se en nærmere forklaring:

http://upgrade.surftown.dk

Best regards / Cordialement / Freundliche Grüße / Venlige hilsener / Vänliga hälsningar / Vennlig hilsen

Filip

Surftown Support"

Like mye goddagmann, økseskaft altså. Det virker som om mailcasen bare sirkulerer rudt på en helt patetisk 1-linje support-avdeling, hvor ingen leser historikken i saken, og svarer med de samme frasene om og om igjen, uansett hvor mye man svarer med at standard-frasene ikke er relevante.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kunne sendt inn et forslag til Guinnes rekordbok, for "hverdens dårligste kundeservice" :P

Det er bare flaut av surftown... Det du kunne gjøre, er jo å sende en link til denne tråden i en av mailene dine...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med å sende et analogt brev til de i stedetfor de digitale du har sendt. Da kan de ikke ignorere deg lenger.

Adresse: Surftown Norge

Torgbygget, Nydalsveien 33, Oslo 0422, Norge

De e-postene du har sendt er sikkert bare reply fra en bot eller lignende. For ingen kan vel ignorere en kunde så lenge og med denne graden av ansvarsfraskrivelse. Eller kan de det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Mr. Deus: Jeg har sendt dem to fakser, hvor jeg oppfordrer dem til å ta kontakt, og gjerne på telefon. De blir ikke besvart, og henvendelser til faksene i e-poster blir fullstendig ignorert. Jeg har vurdert å dra til kontoret deres i Nydalen, og huke tak i hvem eller hva slags person som måtte være der, og nekte å slippe taket i kragen hans/hennes før de ringer noen og sørger for at jeg fikk snakke med noen som ikke er mentalt tilbakestående.

Nå, idag (13.02) fikk jeg dette svaret. Det bare baller på seg, og hvert eneste svar de kommer med er bare en gjentakelse, og de har sluttet helt å svare på det jeg spør om. I tillegg har de bedt om passordet til e-post kontoen min, og jeg har endret det til noe enkelt og gitt dem det.

"Hej

Tak for din henvendelse.

De seneste uger har en af vores mailservere (Mail1) grundet massiv spam været præget af stor ustabilitet. I sidste uge valgte vi at opgradere hardwaren, og i dag har vi valgt at implementere en ny antispam-løsning, som vi vil benytte de kommende uger. Du kan læse nærmere på følgende adresser:

- http://forum.surftown.com/viewtopic.php?p=9386#9386

- http://blog.surftown.dk/?p=23

Enkelte kunder kan opleve problemer med at tilgå deres emails via Outlook eller andet mailprogram (POP3) pga. mange spam mails - en løsning kan være at logge ind på webmailen (eller IMAP) og fjerne alle spam mails. Herefter bør du kunne hente dine mails ned i dit mailprogram. Jeg beklager de forøgede svartider på supporten, der skyldes mange henvendelser samt afventende status på de løbende tiltag, og jeg beklager endnu engang de problemer der har været med mail.

Milad

Surftown Support"

Denne Milad må være minst like intelligent som Kim.

Etter dette svaret rant det over for meg, og jeg tiltalte vedkommende med hans riktige tittel: Idiot.

Endret av frankhovin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Interessant lesing dette her, men om du vil ha en løsning og ende på dine problemer så hjelper det ingenting å legge ut dagbok her på nettet. Nei kjør på med Forbrukerombudet osv. og kryss fingrene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, stemmer det. Du fakset dem også du.. Rett og slett utrolig at noen kan oppføre seg slik. Jeg er paff av overraskelse!

Er vel ingen andre løsninger enn å få hjelp av en tredjepart nå.. TV 2 Hjelper Deg og Forbrukerombudet som nevnt før.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe jeg er kunde der. den webhosten jeg er mest fornøyd med er domeneshop.no men er så dumt at det er så vanskelig sette opp database der for meg som er grønn på sånt :blush:

bruk http://www.hostmonster.com/

billig og bra!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive