Linker åpner seg ikke

2 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Har nå fått et irriterende problem. Det er litt fiffig, men skjedde faktisk etter at jeg kjørte den combo-fix'en pga. MSN-viruset. Når jeg mottar mailer(bruker Thunderbird), med nyhetsbrev og linker i, så har det bare vært å trykke på dem, så åpner sida seg i ny fane i Firefox. Samme da jeg får tilsendt en link på MSN. Men nå skjer det ingenting når jeg trykker på linkene. Så jeg må kopiere linkene og lime dem inn i nettleseren. Utrolig iriterende.

Noen som har noen tips?

På forrhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er mer norbat's område. Jeg leste saken bare overfladisk.

JEG hadde valgt å installere Thunderbird / Firefox på nytt. Det holder trolig med Thunderbird hvis dette er mail-programmet ditt. Start med det som er mest sannsynlig av disse 2, og DROPP gjerne å installere det andre på nytt.

Fremgangsmåte:

Last ned programmene (lagre på disk, ikke kjøre direkte)

-- Avinstallere gammel versjon. Du kan gjerne droppe dette trinnet, det er ikke sikkert det er nødvendig. Du får beskjed fra programmet hvis gammel versjon må avinstalleres først.

Installere ny versjon fra det du lastet ned.

Jeg starter alltid med "minst mulig-løsninger". Fortsetter med å prøve mer komplisert løsning hvis den enkle ikke virker.

Det pleier å funke OK på ett av de første trinnene.

Det er ikke sikkert dette er løsningen, men det er en metode som koster lite arbeid å prøve. Det er også en trygg/kurant løsning som vi bruker stadig vekk uten å tenke over det. Jeg vet ikke hva som ble slettet av Combofix, det er mulig noe av det kan være årsaken.

Alternativ løsning:

norbat pleier å anbefale omdøping av filer hvis han er i tvil ? Tilføye .vir i filnavnet ? Det kan være DEN filen som hindrer linker i å åpnes.

VENT i såfall til han har sett på saken. Ikke prøv å løse saken på den måten selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive