Sony Ericsson P800 m/ Sybmian OS 7.0

21 innlegg i emnet

Skrevet

Har gravd meg litt fram fakta og informasjon omSony Ericsson P800.

Grunnen til at jeg graver litt fram er at min gamle Nokia 3310 sier snart takk for seg og har vært senil i det siste.

Ble veldig irvig etter å prøve P800 med Symbian OS 7.0 som er kombinert mobiltelefon og håndholdt pc.

- Håndholdt pc blir da ikke helt fullverdig utstyr, men det holder mine behov og formål, men mobilen har en god fordel av det og det er at vi kan fritt laste ned programmvarer og overføre det rett inn i mobilen. (Eller laste det ned direkte fra P800)

Har funnet rundt ti talls programvarer for slike enheter (PDA, Symbian og SmartPhone) Og det tilsvarer;

- Opera Software

- MSN/ICQ med wap via GPRS

- SmartIRC (Fant det nettopp, men hva er visten?)

- Og en del fra All about Symbian.com

Er forsatt nysgjerrig etter flere programvarer for denne mobiltelefonen/PDA og har prøvd å søke på google.com med ulike

ord og slikt. Det er jo såpass så nytt at google ikke har fått registret det ennå. *Tror jeg*

Noe som vil dele informasjon ang Sony Ericsson P800?

Og forresten hvor dyrt er Memory Stick Duo med 64 - 128 - 256 MB? (Memory Stick Duo er en nytt minnekort som er MINDRE enn Memory Stick så dere vet det.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fikk nettopp en mail fra en kompis av meg.

- Han har funnet Doom spill for Sony Ericsson P800

- Link Doom for SE P800

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det sistenevnte var jo sendt når kompisen oppdraga det. Han er hekta på Doom spillet og bruker mye tid på å finne hva som helst om Doom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er selv meget interessert.

Jeg er så heldig å ha fått en deal med firmaet jeg jobber i at de overtar min "gamle" Sony Ericsson T68i og kjøper meg en ny P800. Håper snart å få tak i den.

Noen som har godt med info, linker osv. om Sony Ericsson P800

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En god link for alle med SE telefoner, er Esato.com en glimrende side, med mange tips, ett bra forum etc.

Prisen på en 128 MB Duo stick ligger på rundt tusenlappen tror jeg.

Hva er ikke vitsen med IRC på mobilen? Du bruker jo GPRS og betaler kun for det du laster opp og ned, som ikke er altfor mye ved litt IRC bruk.

Har en "gadget freak" kamerat som har P800, og han er svært fornøyd med denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noe med markedsføring utdannelse eller interesser:

- Lurer egentlig litt om hvor lang tid det tar til prisen for SE P800 senker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har hatt P800 en god stund, og er kjempefornøyd.

Her er noen linker der jeg har funnet nermere 50 forskjellige programmer m.m.

www.my-symbian.com

www.christersson.org

MobilCom på Høvik er forhandleren firmaet jeg jobber i kjøper alle sine telefoner fra. Vi har hatt jevn tilgang på P800. Mulig det har noe med volumet av mob vi kjøper. Men det er uansett verdt et forsjøk. De har også verksted og gir meget bra service.

Lykke til!

Mvh Stian :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2003-03-10 23:07, xagits wrote:

Noe med markedsføring utdannelse eller interesser:

- Lurer egentlig litt om hvor lang tid det tar til prisen for SE P800 senker?

Vanligvis når neste model kommer ut. men den faller jo litt i pris over tid også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg syntes forhandlerene skriver så lite om mobilen.

Er det mest en pda eller mest en mobil?

Hvilke mobil-egenskaper har den, sammenlignet med de andre ericsson telefonene (T-600, t-300 ? )

Skulle jo tro den kunne tilby det samme og mer til... men jeg vet ikke jeg ? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2003-05-18 19:44, aXe wrote:

Jeg syntes forhandlerene skriver så lite om mobilen.  

Er det mest en pda eller mest en mobil?  

Hvilke mobil-egenskaper har den, sammenlignet med de andre ericsson telefonene (T-600, t-300 ? )

Skulle jo tro den kunne tilby det samme og mer til... men jeg vet ikke jeg ? :huh:

Den er mer en mobil enn en PDA. Den har alle egenskapene til de andre Ericsson telefonene, samt mer. Prisen er jo også deretter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå har jo Ericsson kommet med ny modell T-310 (Riktig?) som har vært ute en stund.

Prisen på P800 har falt mer eller mindre enn 1000 kr. Hvor mange mobiler må det til å få P800 for maks 3000 kr?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har egentlig litt problemer med å tro at t310 var den eneste grunnen til det prisfallet.

t310 er det jeg definerer som en skikkelig fjortismobil. Spillene som inkluderes står mere i fokus enn noe annet.

Mere villig til å tro at den agressive prisføringen på 3650 har noe med fallet å gjøre.

[ Meldingen ble redigert 18.05.2003 20:23 av Kristian ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

oddeirik: okei, posetivt. Bare rart forhandlerene ikke skriver noe serlig om det.

Leste nettop litt på ITavisen;

"Foreløpig er det ikke nok telefoner i salg til å dekke etterspørselen, og telefonene som er solgt til nå mangler norsk programvare"

Litt kjedelig for folk som vil ha den nå.

Tenkte jeg skulle foreta et kjøp etter sommerferien, håper litt bugs og slikt er fixet da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hører så masse positivt om denne Sony Ericsson P800

At den har innebygd 28MB-ram Stemmer det?

Og at mobilen kan utvides! Hvilke utbyggingsmuligheter har den?

Den er jo mer enn bare en mobil. :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kristian: Så hva tror du hva som årsaker prisfallet?

aXe: Norske programvare? Den har jo norsk språk inkl, men mangler T9 på SMS. Men hallo her kan vi bruke penn.

acidnano: Ja det stemmer. Det er rundt over 25 MB minne (Lagring) - Du kan utvide minne plass med å kjøpe Memory Stick Duo (Merk deg DUO - Den er en ny format)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Synst uansett den virker rå :) har lyst på en sånn.

Håper bare prisen synker en del til august! ;)

Men skriv inn om posetive og negative erfaringer da folkens!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sony Ericsson P800 har innebygd 12Mb minne og det følger med en ekstern minnebrikke på 16MB. Det kan kjøpes eksterne minnebrikker opptil 128mb ifølge Sony Ericsson. P800 lever opp til ryktet og er en fantastisk blanding av PDA og mobil. Den mangler riktignok noen funksjoner som andre Sony Ericsson mobiler har som savnes, som f.eks. T9 ordliste når den har liten skjermmodus, men det er ikke noe problem med de andre funksjonene den tilbyr til å skrive.

Mobilen er bare lekkerbisken, og kan trygt anbefale en kjøp av denne mobilen. Det største minuset med mobilen er at standbytiden er ikke så god, men nå er ringetiden riktignok god. Snakket med en venn i 1t 25min og det tok ikke mer en ca. 20-25% av batteriet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2003-05-19 00:26, kenoe wrote:

Sony Ericsson P800 har innebygd 12Mb minne og det følger med en ekstern minnebrikke på 16MB. Det kan kjøpes eksterne minnebrikker opptil 128mb ifølge Sony Ericsson. P800 lever opp til ryktet og er en fantastisk blanding av PDA og mobil. Den mangler riktignok noen funksjoner som andre Sony Ericsson mobiler har som savnes, som f.eks. T9 ordliste når den har liten skjermmodus, men det er ikke noe problem med de andre funksjonene den tilbyr til å skrive.

Mobilen er bare lekkerbisken, og kan trygt anbefale en kjøp av denne mobilen. Det største minuset med mobilen er at standbytiden er ikke så god, men nå er ringetiden riktignok god. Snakket med en venn i 1t 25min og det tok ikke mer en ca. 20-25% av batteriet...[addsig]

Xagits skriver denne meldingen:

Ahh nå ja. Tok litt feil av beregningen av minnen.

T9 delen. Sier du at den fungerer når vi har åpner flipper? (Ta bort tastene)

- Siden den har Open Source Symbian 7.0 så kommer det nok en program som vi kan laste ned og installere.

Skulle ikke Sony Ericsson utvide en nytt batteri for å øke stanby?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mente ikke at den finnes når flippen er åpen, men savnet T9 ordlisten når man har flippen igjen. Finnes tilfeller det er lettere å bruke den enn å bruke pennen... Men greier meg egentlig uten da.

Jo, håper Sony Ericsson gjør noe med å utvide batterikapisiteten. Men det er nok programvare realtert at batteriet brukes så fort. Hvis det kan fikses med en programvareoppdatering, så håper jeg den kommer snart.

-Natta

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har en P800, som jeg har testet som remote control.

Samt mye annet snacks.

Fungerer brillefint

Kanonbra telefon (så langt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive