[LØST] iPhone trøbbel!

14 innlegg i emnet

Skrevet

Okay folkens... Nå har jeg prestert å søle Cola på iPhone ladderen min..

Når jeg kobler til PC'ene mine får jeg blåskjerm og den restarter seg, så jeg får verken ladet den, eller lagt inn bilder/musikk etc.

Noen råd til hva jeg kan gjøre? prøvde med min søsters iPod kabel, får blåskjerm da også..

Takk på forhånd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan nesten høres ut som om du har greid å ta knekken på hele skiten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan nesten høres ut som om du har greid å ta knekken på hele skiten.

Men, selve iPhonen funker fint da.. bare å få overført sanger etc som er problemet, fungerer å lade den ved å bruke støpsel..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Interessant.

Er det iPhone eller maskinen som kræsjer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Interessant.

Er det iPhone eller maskinen som kræsjer?

Det er datamaskinen jeg får blåskjerm på, fungerer å ha laderen i, helt til jeg kobler den til iPhone, da klikker det med en gang... vet ikke om noe som er "trygt" å rense "ladderinntaket" på iPhonen med vel? :unsure:

Har også prøvd med forskjellige datamaskiner

Endret av uramas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva slags maskin er det du har? Hvilket OS kjører den?

Det kan være en ide å ta en titt i hendelsesloggene. De finner du om du går i startmenyen, trykker kjør, skriver "compmgmt.msc" og går til hendelsesliste

Det er slik å forstå at du har testet andre kabler også, ikke sant?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hva slags maskin er det du har? Hvilket OS kjører den?

Det kan være en ide å ta en titt i hendelsesloggene. De finner du om du går i startmenyen, trykker kjør, skriver "compmgmt.msc" og går til hendelsesliste

Det er slik å forstå at du har testet andre kabler også, ikke sant?

Jada, jeg har testet en annen kabel, + 3 forskjellige datamaskiner... Alle kjører Windows XP Pro.

Det funket helt fint til jeg presterte å søle cola på laderen. (kom ikke noe på iphonen, evt når ladderen ble brukt igjen)

Står en del feilmeldinger ja.. Systemfeil.. står W32Time, først advarsel, så feil, står det...

Endret av uramas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan du dra med deg hele feilmeldingen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noe som KAN (men ikke nødvendigvis har skjedd) er at du sølte på laderen mens du ladet eller ladet den like etterpå... og kansje det har vært en del feil i laderen som sendte strøm i hit og dit på iphonen... og har muligens brent/ødelagt no der hvor du setter inn kabelen... kan eventuelt skrive til apple og be dem finne ut hva som er feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noe som KAN (men ikke nødvendigvis har skjedd) er at du sølte på laderen mens du ladet eller ladet den like etterpå... og kansje det har vært en del feil i laderen som sendte strøm i hit og dit på iphonen... og har muligens brent/ødelagt no der hvor du setter inn kabelen... kan eventuelt skrive til apple og be dem finne ut hva som er feil.

Lykke til med det gitt; iPhone er ikke i salg i Norge, og Apple Norge vil således ikke hjelpe deg. Forøvrig går jeg ut fra at maskinen har vært utsatt for jailbreak, hvilket såvidt jeg husker anses som brudd på EULA. Dersom det du sier er tilfellet (hvilket jeg også tror det er), forholder det seg også slik at Apple's garantiansvar er borte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå fungerer den fint.

Jeg prøvde å koble til en MacBook, og etter det har den funket perfekt på min pc igjen. Jeg aaaaner ikke hvordan det har seg, siden den streiket etter cola-besøket mitt.. :blush:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lite tips: lær av erfaringene dine og hold drikkevarer unna elektronisk utstyr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lite tips: lær av erfaringene dine og hold drikkevarer unna elektronisk utstyr

Skal love deg, jeg har lært! :-P skjedde etter bare ca 1 uke etter jeg fikk den, så jeg ble livredd ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er godt mulig at det er et eller annet i iPhonen som har hengt seg, og at det løstes opp når du koblet den til en Mac.

Kan neste høres ut som om fuktigheten ikke hadde noe med saken å gjøre...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive