[LØST] får ikke Bilde problem med skjermdriver

9 innlegg i emnet

Skrevet

På min stasjonære PC får jeg ikke opp bilde på skjermen, etter windows loadingscreen så lyser bare skjermen. da jeg gikk inn på datan via et program stod det at skjerminstillingene va på 1x-1 pixler. Om jeg prøvde å sette opp oppløsningen kom det en melding om at jeg måtte laste ned skjermdriver fra Microsoft eller skjermprodusenten.

Jeg lastet ned skjermdriver fra asus sin side. har et ATI kort. MEN da jeg restarta PC'en og jeg fikk bilde opp å var lykkelig, skjedde problemet, BLÅSKJERM argh.

det var en av dll filene til skjermdrivern som ikke xp likte. Jeg prøvde å starte opp i sikkermodus for å få sletta fila men det gikk ikke. jeg kunne starte PC'en hver gang å jeg fikk opp bilde, men etter 4-5 min så fikk jeg blåskjerm hver gang etter oppstart. noen ganger restartet den av seg selv også. Fikk ikke noe valg. jeg tok ut hardisken og sletta dll fila fra en anna PC jeg hadde putta hardisken i. nå er jeg fast som helt i begynnelsen. da xp loadingscreen er ferdig lyser bare skjermen.

Både skjerm og skjermkort funker. Lurte på om Jeg kunne innstalere CD'en jeg fikk med skjermkortet via en annen PC på min hardisk? eller er det noe annent jeg kan gjøre?

prøvde å gå i bootingmeny og instalere fra CD'en, men det funker ikke? da jeg tykker på CD-romen kommer det bare at den starter opp XP.

Får heller ikke til systemgjennoppretting.

Trenger hjelp, blir gal av å sitte på laptopen hele dagen uten å kunne spille bra på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan høres ut som driver konflikt. Hva melding var det på blåskjermen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

stod bare at det vanlige. å den fila å masse annet base som ikke funka

får ikke blåskjerm mer. datan funker generelt, får bare ikke bilde. skrudde den på nettop. den stod på litt(uten bilde)

så trykket jeg windowsknappen et hakk opp får å komme på slå den av, så trykket jeg enter og enter engang til, så skrudde datan seg av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Start i sikker modus (F8 under oppstart), og endre tilbake til tidligere versjon, eller reinstaller gammel driver

Edit: Glem første del, den virker tydeligvis ikke.. Men du kan jo prøve å reinstallere windows fra safe mode da.

Endret av Snowballs
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Start i sikker modus (F8 under oppstart), og endre tilbake til tidligere versjon, eller reinstaller gammel driver

Edit: Glem første del, den virker tydeligvis ikke.. Men du kan jo prøve å reinstallere windows fra safe mode da.

kommer ikke inn i sikkermodus. skjermen lyser bare :[

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kunne lastet ned ubuntu live cd og sett om det er feil med xp eller skjermkortet. Fin ting å ha liggende for feilsøking.

Hører du skjermkortviften? Den pleier å gå til fullt, en test den kjører for hver boot.

Endret av BlastAttack
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har passiv kjøling på skjermkortet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv SIKKER MODUS ( F8 under oppstart ).

I sikker modus lastes stort sett INGEN drivere. Skjermkortet bruker en enkel standard VGA-driver i denne modusen -oppløsning 640x480 16 farger. Noen kan ha 800x600 16 farger.

Metoden er godt egnet for å løse problemer hvis du kjenner problemet, men har også visse svakheter (mange feilsøkings-verktøy er ikke tilgjengelig).

I sikker modus med nettverk har du mulighet til å laste ned riktig driver.

Sikker modus er ikke noe godt arbeidsmiljø for normale oppgaver - det er ment for å fikse feil og restarte maskinen

Forskjellige løsninger:

- Rulle driver tilbake til forrige versjon.

- Installere driver (erstatte den gamle uten å slette noe).

- Avinstallere driver og installere ny.

- Egenskaper for skjerm - sjekke og endre innstillinger.

Andre årsaker ?

Det er ikke mulig å sette opp en skjerm-oppløsning på 1x1 pixels gjennom setup eller konfigurasjon. Har du noe virus på maskinen, eller har du tuklet med noe oppsett som kan ha forårsaket trøbbel ?

Hvis du mistenker noen bestemt årsak bør du fikse DET problemet samtidig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har såklart prøvd å gå i sikkermodus. går ikke, får ikke bilde. har ikke virus som norton 2007 finner, hadde tatt systemsøk noen timer etter at jeg slo av datan.

Som sagt funker datan, bare at jeg ikke får opp bilde.

Jeg kan eks. skru på datan. trykke windows knappen, enter (så jeg kommer i avslutings menyen) og enter en gang til, så skrur datan seg av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive