[LØST] Dreamweaver husker ikke passordet

4 innlegg i emnet

Skrevet

Dreamweaver husker ikke passordet for å logge inn på serveren til mitt domene. Benytter Vista og dreamveawer 8.0 på denne maskinen hvor dette ikke funker. Alle andre maskiner jeg bruker ( 3stk med XP og eldre dreamveaver utgaver) klarer å huske passordet og brukernavnet, men altså ikke denne ene pc'en.

Noen forslag eller erfaringer?

PS. Har selvfølgelig huket av for "save pasword" men dette glemmer den altså likevel ved oppstart på nytt.

PPS. Forslag som "sett opp et passord du husker" er ikke et svar.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Har hatt samme problemet av og til. Har ingen god løsning på dette.

Det eg har gjort når dette dukker opp, er berre å legge inn passordet på nytt, haka vekk husk passord, og velge husk passord igjen og OK.

Da har det fungert, så for min del er det en erfaring, men kva som er grunnen veit eg ikkje.

Lykke til

torev :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1. Launch the Registry Editor by clicking the Start button, choose Run, then type "regedit". In the Registry Editor, navigate to this folder:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\

Explorer\User Shell Folders\

2. See if there is a key called AppData, as shown in the screen shot below:

user_shell_folders_small.gif

3. Backup the Users Shell Folders registry branch as follows:

a. Right-click the Users Shell Folders folder and select "Export".

b. In the "Export range" section, choose "Selected branch".

c. Save the .reg file to the desktop.

d. If problems occur after editing the registry, double-clicking the .reg file will re-install that registry branch.

4. If the AppData key is missing, then perform the following steps. If the AppData key exists, then skip to Step 5.

a. On the right side of the Registry Editor explorer pane, right-click in a blank area anywhere under the last key in the list. You should get a context menu that says "New" with a flyout menu.

b. In the flyout menu, select "Expandable String Value" and name the new key AppData.

5. Right-click the new AppData key (or the existing one if it was already there), select Modify, and enter the following in the Value Data field: %USERPROFILE%\Application Data. If the values for the other keys in your User Shell Folders directory don't start with %USERPROFILE%, then use the value that your other keys use. For example, if your Local Settings key has a value of u:\Local Settings, then try usingu:\Application Data.

6. Open Dreamweaver, re-enter the FTP login information for one of your sites, and see if the FTP login is now saved when you close and re-open Dreamweaver

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker og bukker. Da skal det nok bli ordnings på det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive