Er dette spam?

35 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg starter IE, og så komme det opp en pop- up, andressen er minnespare.com eller no. Der står det at noe med maskinen er herpa.

Dette er vel spam?

Utennavn.jpg

Hva må jeg gjøre for å ikke få opp sånne lengre?

MVH: Olliw

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Jeg starter IE, og så komme det opp en pop- up, andressen er minnespare.com eller no. Der står det at noe med maskinen er herpa.

Dette er vel spam?

Utennavn.jpg

Hva må jeg gjøre for å ikke få opp sånne lengre?

MVH: Olliw

Her er siden dems:

http://minnesparere.com/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

prøv å bytt nettleser kan vel alltids funke? www.firefox.no kan ambefales, også er det mer sikkert..

ellers er det vel noen programmer som kan blocke spam'n.. husker ikke helt riktig..

og den der er vel fake.. ingen programm kan søke igjennom pc'n om det programmet ikke er innstallert på pcen.. (har i hvertfall jeg lest)

hvertfall ikke antivirus..

(vet ikke om jeg har helt rett men...)

Endret av ezkli
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

prøv å bytt nettleser kan vel alltids funke? www.firefox.no kan ambefales, også er det mer sikkert..

ellers er det vel noen programmer som kan blocke spam'n.. husker ikke helt riktig..

Jeg selv bruker firefox, og opera, mens foreldra holder seg til IE.

MEN, er det spam? Spyware? Virus? What is it?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg selv bruker firefox, og opera, mens foreldra holder seg til IE.

MEN, er det spam? Spyware? Virus? What is it?

Anyone?

Fikk bluescreen nå, og måtte gjennomprette systemet til 25 des, så sunt for pc'en kan det ikke være..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du burde seriøst skanne pcen din med anti-virus og anti spyware!

Ad-Aware

Spybot S&D

Ser at du har AVG fra før:)

Endret av Cerium
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du burde seriøst skanne pcen din med anti-virus og anti spyware!

Ad-Aware

Spybot S&D

Ser at du har AVG fra før:)

Jeg har:

avg anti virus og spyware

Avira anti- vir

Windows defender, og som brannmur: threat fire, og vista sin.

Tror ikke jeg trenger fler.. el?

Skanner 1 gang i uka :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er spyware og du bør kjøre gjennom noen av-prog. Du kan gjøre følgende:

Last ned CCleaner. Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......." Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'.

Last ned SAS, installer, oppdater og kjør en full (Complete) scan (evt. hopp over denne hvis du nylig har kjørt en runde med AVG antispyware)

Hent Combofix, og legg det på skrivebordet

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Den lager en logg som du poste senere.

Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile".

Loggfilen kopierer du og poster sammen men loggen fra Combofix (c:\combofix.txt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm..

Jeg synest ikke akurat At Avg Anti virus er bra (Scanner treigt og ikke stopper nedlastninger med Virus i)

Jeg synest at du bør bytte til avast Free Edit (www.avast.com) De stopper Nedlastninger med virus i, og scanner system mapper mens du kan spille!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm..

Jeg synest ikke akurat At Avg Anti virus er bra (Scanner treigt og ikke stopper nedlastninger med Virus i)

Jeg synest at du bør bytte til avast Free Edit (www.avast.com) De stopper Nedlastninger med virus i, og scanner system mapper mens du kan spille!

Jeg har avira, det er bedre enn avast, sa en til meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Avira og avast er det ikke så stor forskjell på egentlig, men etter det jeg har lest av tester finner avira et par ting avast ikke tar.

bruker avira selv... mislikte popupsene fra den da, hehe...

jeg har forresten et program som heter Advanced WindowsCare Personal, den kan blandt annet blokkere "slemme" sider o.l. (som SpywareBlaster, bare mange flere) prøv den og bli fornøyd... den er virkelig å anbefale...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Olliw du bør kun kjøre ett antivirus program!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis vi nå legger diskusjonen om hvilket av-prog litt til sides, hvordan går det med problemet, Olliw

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette høres ut som noe du kan løse med CWShredder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis vi nå legger diskusjonen om hvilket av-prog litt til sides, hvordan går det med problemet, Olliw

Siden jeg måtte gjennoprette systemet til 25 des, har det gått fint, og jeg har skannet igjennom med litt av hvert :)

Men nå er det prob med oppdateringer.. Se min andre post

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Post gjerne en HJT-logg, så ser vi om det fortsatt ligger noe krøll på pc'n

Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Denne styggedommen her dukker opp på de mest utrolige steder, på f.eks. Dagbladets Blink. Var i kontakt med dem, men det var visst ikke interesse for å få fjernet det. Kanskje på tide å vise de denne tråden her...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøvde du CWShredder? Programmet er laget for popup hijacks, også kalt CoolWeb eller noe sånt..

En lett utvei er jo Firefox med NoScript og AbBlock extentions.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Jeg greide jo selvfølgelig å trykke ja på den der minnespareren... :(

Skjønte i det jeg gjorde det at dette ikke var særlig smart. Kikka litt på nettet og ble anbefalt å laste ned et spesielt program for å fjerne viruset. Det gjordet jeg, men da klikka maskinen. Alt av nettverkskort osv er nå ikke lengre tilgjengelig. I Explorer kan ikke åpnes. I tillegg får jeg hundrevis av meldinger om at det har oppstått en feil og at maskinen dessverre må startes på nytt. Klikker ok og da kommer det opp en ny osv.

Har lest det dere skriver om mulige måter for å fikse dette på og forsøkt dem alle...

CCleaner, Combafix, CWShredder fant feil, men kan ikke fikse problemet.

SAS kunne ikke installeres - det samme gjelder de toolfix osv.

Har lagt ut log´n fra Hijackthis, men skjønte liksom ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

Får jo som sagt ikke kontakt med internett via pc´n, så jeg må hoppe frem og tilbake mellom to pcér.

Legger ut loggen fra Hijackthis - kanskje noen av dere kan hjelpe meg?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 16:00:50, on 29.12.2007

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16574)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\System32\tabbtnu.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe

C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe

C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe

C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Program Files\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe

C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe

C:\Program Files\PC Tools AntiVirus\PCTAV.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

C:\WINDOWS\system32\dwwin.exe

C:\WINDOWS\SYSTEM32\WISPTIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.bearshare.com/no/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll

O4 - HKLM\..\Run: [TabletTip] "C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\ink\tabtip.exe" /resume

O4 - HKLM\..\Run: [iMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32

O4 - HKLM\..\Run: [iMEKRMIG6.1] C:\WINDOWS\ime\imkr6_1\IMEKRMIG.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName

O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [updateManager] "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r

O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe

O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Program Files\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start

O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\HPQ\Default Settings\cpqset.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [TabletWizard] %windir%\help\wizard.hta (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-4153811889-3864704583-415981745-500\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-4153811889-3864704583-415981745-500\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-21-4153811889-3864704583-415981745-500\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe (User '?')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [TabletWizard] %windir%\help\wizard.hta (User '?')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [TabletWizard] %windir%\help\wizard.hta (User 'Default user')

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com

O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://annhege.spaces.live.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab

O16 - DPF: {56762DEC-6B0D-4AB4-A8AD-989993B5D08B} (OnlineScanner Control) - http://www.eset.eu/buxus/docs/OnlineScanner.cab

O16 - DPF: {5C6698D9-7BE4-4122-8EC5-291D84DBD4A0} (Facebook Photo Uploader 4 Control) - http://upload.facebook.com/controls/Facebo...toUploader3.cab

O16 - DPF: {A92E0798-BFA4-4FEE-BB48-8E2C69B2B0C5} (PageDive Control) - http://www.navigram.com/engine/v812/PageDive5.cab

O16 - DPF: {BCBC9371-595D-11D4-A96D-00105A1CEF6C} (View22RTE Class) - http://tomcat.byggmakker.no/view22/app/view22rte.cab

O16 - DPF: {E008A543-CEFB-4559-912F-C27C2B89F13B} (Domino Web Access 7 Control) - http://nfdominoclu.nfk.no/dwa7W.cab

O23 - Service: Application Management (AppMgmt) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Windows Audio (AudioSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe

O23 - Service: Background Intelligent Transfer Service (BITS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Computer Browser (Browser) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe

O23 - Service: Cryptographic Services (CryptSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: DCOM Server Process Launcher (DcomLaunch) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: DHCP Client (Dhcp) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Logical Disk Manager (dmserver) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: DNS Client (Dnscache) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Error Reporting Service (ERSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: COM+ Event System (EventSystem) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Fast User Switching Compatibility (FastUserSwitchingCompatibility) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: Help and Support (helpsvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\HPQ\Shared\hpqwmi.exe

O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

O23 - Service: HTTP SSL (HTTPFilter) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Infrared Monitor (Irmon) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Server (lanmanserver) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Workstation (lanmanworkstation) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

O23 - Service: TCP/IP NetBIOS Helper (LmHosts) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Network Connections (Netman) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Network Location Awareness (NLA) (Nla) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Removable Storage (NtmsSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Remote Access Auto Connection Manager (RasAuto) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Remote Access Connection Manager (RasMan) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Remote Registry (RemoteRegistry) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Remote Procedure Call (RPC) (RpcSs) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Task Scheduler (Schedule) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Secondary Logon (seclogon) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: System Event Notification (SENS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS) (SharedAccess) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Shell Hardware Detection (ShellHWDetection) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

O23 - Service: System Restore Service (srservice) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: SSDP Discovery Service (SSDPSRV) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Windows Image Acquisition (WIA) (stisvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Telephony (TapiSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Terminal Services (TermService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Themes - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Distributed Link Tracking Client (TrkWks) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Universal Plug and Play Device Host (upnphost) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Windows Time (W32Time) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: WebClient - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Windows Management Instrumentation (winmgmt) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Portable Media Serial Number Service (WmdmPmSN) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Windows Management Instrumentation Driver Extensions (Wmi) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Security Center (wscsvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Automatic Updates (wuauserv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework (WudfSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Wireless Zero Configuration (WZCSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

O23 - Service: Network Provisioning Service (xmlprov) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe (file missing)

--

End of file - 14240 bytes

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

julekula:

Prøv og kjør en systemgjenoppretting til før du kjørte dette programmet du nevner i starten (hvilket prog. var det forresten?)

Tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei Norbat

Det programmet jeg prøvde het esat (?)

har forsøkt systemgjennoppretting, men får melding om at system ikke kan beskytte meg nå og at jeg må starte masknen på nytt og forsøke igjen. har forsøkt å gjøre det i sikkerhetsmodus også, med samme resultat.

kan jo nevne at jeg programmet windows må lukke er wisptis.exe.

I tillegg ser menylinjene litt "rar" ut, litt sånn windows98 på en måte...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

CWShredder fant feilen så da har du navnet på viruset. Noen av de hijackene er kompliserte å fjerne og krever gjerne 20-30 instruksjoner for å få den fjernet. Løsningen ligger sikker ute på ett forum hvis ikke viruset er helt nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

CWShredder fant feilen så da har du navnet på viruset. Noen av de hijackene er kompliserte å fjerne og krever gjerne 20-30 instruksjoner for å få den fjernet. Løsningen ligger sikker ute på ett forum hvis ikke viruset er helt nytt.

nie, dessverre.... CWShredder sa han ikke fant noe....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fikk du dette problemet etter at du hadde kjørt Eset (NOD32), onlinescann?

Problemet ditt nå er at det har blitt noe tull med en bråte av viktige tjenester (pga. svchost-feil). Uten disse, opplever du de problemene du har. Det er mulig du på kjøre en repair av Windows.

Prøv dette:

Klikk Start->Kjør

Skriv: sfc /scannow (mellomrom mellom sfc og / )

Mulig du trenger XP cd'n.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive