Musikk på hjemmeside

7 innlegg i emnet

Skrevet

Er det noe lover el noe som sier at en ikke kan legge ut musikk på siden sin? Vis en er kjøpt i butikken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Antagelig så vil ikke dette være lov. Da er det ikke lenger bare privatbruk det er snakk om.

Correct me if im wrong.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke avspilling som er probleme, er bare om jeg har lov til det, og hva jeg må gjøre om jeg vil ha det lovlig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vil vel tro at det skal stå en disclaimer eller noe slikt på cd'en eller fra det eventuelle netstedet du kjøpte musikken fra at det ikke er tillatt å sende innholdet for en forsamlig eller noe i den duren. det blir det samme som om du skulle vist dvd'er på torvet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så konklusjonen er: Nei, du kan selvsagt ikke legge opphavsrettslig beskyttet materiale som tilhører andre enn deg selv ut for fri nedlasting for andre.

Selv om det er snakk om å bare spille, så er det regler knyttet til dette. Hvis det er en virksomhet må du garantert betale TONO-penger. Hvis det ikke er en webside du tjener penger på, så kan det hende det er annerledes, men mest sannsynlig vil du måtte betale TONO-penger uansett. Det er et tydelig juridisk skille mellom å spille musikk privat og å spille det slik at allmennheten hører det. Kontakt TONO hvis du vil ha detaljer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive