Musikkanbefalingstråden - beskriv dine favoritt-artister/band

2 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Satt og tenkte på hvordan jeg hadde funnet fram til de artistene jeg liker best i dag - og de fleste har jeg funnet gjennom f.eks. last.fm. Det er jo av og til man finner en favorittartist på en radiokanal, og en annen dag her kom pappa hjem fra Danmark med et album av Rage Against the Machine. Musikk er i det hele tatt noe som alle har hver sin smak på, og det er ikke alltid lett å finne et band man liker godt.

Derfor oppfordrer jeg dere til å beskrive noen av deres favoritt-band/artister. Ikke bare skriv "fordi de er bra", men begrunn svaret ditt. Er det måten de spiller på eller vokalistens stemme du liker? Ta deg litt tid til å lytte på musikken og tenke over dette.

Mal:

[b]Artistnavn/Band:[/b] (sjanger)

Begrunnelse / hvorfor du liker musikken.

Kaizers Orchestra: (omparock)

Kaizers Orchestra er et band som har klart å utvikle sin helt egen stil - med blant annet en vokalist med Bryne-dialekt, 2 tønnister og en mann på pumpeorgel er dette noe helt for seg selv. En slags mellomting mellom hard rock, rock og polka (!).

R.E.M.: (general alternative, general rock)

Det er vel ikke mange som ikke har et forhold til det legendariske bandet R.E.M., som har millioner av fans verden over. Den særegne stemmen til blåmalte Michael Stipe som synger sine kryptiske tekster og gitarspillet av Peter Buck gjør dette bandet bra. Flere av deres album har solgt til plantium, blant annet bestselgeren Out of Time (som absolutt kan anbefales..).

AC/DC: (hard rock)

Det australske bandet AC/DC regnes som et av de beste bandene innefor denne sjangeren. Den spesielle gitaren og trommene i tillegg til vokalistens måte å synge er det som utmerker seg her. AC/DC er faktisk et av verdens få band som har fortsatt etter at hovedvokalisten har dødd (!). Ikke lenge etter dette lanserte de albumet Back in Black og fikk sitt nye gjennombrudd.

Einar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når jeg så at du hadde skrevi litt om AC/DC så kom jeg til og tenke på at jeg faktisk har litt info om det på den gamle hjemme sia mi http://pic1.piczo.com/thorandre/?g=22188587&cr=1 (ikke le av den :P) :D:P

AC/DC er bare BEST!!! xD

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive