[LØST] Hva kan denne loggen fortelle meg?

35 innlegg i emnet

Skrevet

Merkelig program det der Hitman for det trykker på "Next" selv og resten....

¨

Hehe jeg syens det selv men det er automatisk liksom den gjør jobben for deg :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det har seg slik at jeg forsøkte og slette den, men det skjedde ikke, alt fungerer fint også! Så et virus, er det ikke. Men da skal vel alt være greit, men jeg kjører søk i natt. Merkelig program det der Hitman for det trykker på "Next" selv og resten....

Hitman fant 13!

Hva betyr ad-awere, det er ikke virus?

Skulle nesten ønske at jeg ikke hadde lastet ned HijtachThis! ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ikke virus. Men kan være spyware osv.

Slett dem med ad aware så går alt bort ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg blir "redd" av virus, hvert hall år har jeg måttet reinstallere os fordi jeg har fått det! Å det i sanrt 5år, alle årene siden jeg var 10!^^

Kan noen fortelle meg hva adwere er? spywere? (resten av de forskjellige typene også) å hvilket program som kan benyttest, jeg velger å bruke Northon 360 til det, det kan brukes til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://no.wikipedia.org/wiki/Spyware

http://no.wikipedia.org/wiki/Adware

http://no.wikipedia.org/wiki/Datavirus

Fellesbetegnelse for ondsinnet kode (spyware, adware og virus) er "Malware".. :)

Norton er vel hovedsakelig et antivirusprogram?

Spyware og adware kan f.eks fjernes med

Ad-aware: http://itpro.no/fil/1432.html

Spybot S&D: http://itpro.no/fil/418.html

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan lese alt dette hos Wikipedia

- Spyware og adware

- Trojan, Orm, Virus

-Det var de jeg kom på nå

Følgende programer anbefales ;)

- Windwos Defender

- Ad aware og følgende programer som kom med Hitman pro 2.6

Du er veldig god besktyelse nå fordi du har de beste programene når det gjelder slike ting.

Neste gang er du forsiktig når du laster ned filer , osv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må bare forhindre noen i å slette systemfiler her..

C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe er langt fra farlig, SySWOW64 er "systemmappen" Windows VISTA bruker for å lagre 32bits dll. Merkelig nok bruker Windows VISTA \system32\ mappen til å lagre 64bits dll filer.

Logikken i dette er langt fra fornuftig; men du kan lese mye mer om dette her: How 64-bit version of Windows differs architecturally from 32-bit version

Kort forklart er det hver gang en 32bits aplikasjon prøver å lese/skrive fra system32, redirrigerer WoW64 emulatoren dette videre til SySWOW64.. Dette fordi 32bits aplikasjoner vil jo fremdeles prøve å skrive til System32 katalogen, men blir da altså lurt av Windows Vista's "geniale" WoW64 emu..

Dette skaper selvfølgelig noe kluss for AntiSpyware som hater å finne systemfiler andre steder enn System32 katalogen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hitman Pro 2.7.6.0 - Report

30-11-2007 01:22

Setup files external protection and inspection components

DESCRIPTIONSIZE RecentArchive Extraction Utility0.0.0.0307276 bytes RecentRAR decompression library3.41.0.306158720 bytes RecentArchive Compression Utility0.0.0.0276044 bytes RecentFile Encryption/Decryption Utility0.0.0.069708 bytes UpdatedLavasoft Ad-Aware SE1.0.6.02855080 bytes RecentSpybot - Search & Destroy0.0.0.05037072 bytes RecentEwido AntiSpyware Micro4.0.0.1153144 bytes UpdatedPC Tools Spyware Doctor5.1.0.27315196432 bytes Updates

RecentHitman Pro Updater2.6.0.0489960 bytes DESCRIPTION

SIZE RecentHitman Pro uninstaller

554832 bytes UpdatedLavasoft Ad-Aware SE Definitions0.0.0.01933410 bytes System protection and immunization

Trust level of zone Internet is set to Normal (Current User) Trust level of zone Internet is set to Normal (All Users) The trust level the Internet Zone should at least be set to Normal. This default setting causes Internet Explorer to prompt the user whenever potentially unsafe content is ready to download. Spybot - Search & Destroy00:51:33 Version 1.4 (Build 2005-05-23) Latest detection update: 2007-11-28

Spybot - Search & Destroy can detect and remove spyware of different kinds from your computer (removal of adware, spyware, dialers, keyloggers, usage tracks, trojans and other baddies). Spybot S&D is also capable of blocking threatening ActiveX downloads (supplementing SpywareBlaster) to protect your system against spyware.

Tradedoubler

FastClick

DoubleClick

MediaPlex

CasaleMedia

HitBox

CurePCSolution

Statcounter

WebTrends live Ewido Micro02:22:12 ewido anti-malware offers you realtime protection against Hijackers and Spyware, Worms, Dialers, Trojans and Keyloggers. Click here for more information.

TrackingCookie.2o7

TrackingCookie.Advertising

TrackingCookie.Atdmt

TrackingCookie.Serving-sys

TrackingCookie.Burstnet

TrackingCookie.Casalemedia

TrackingCookie.Doubleclick

TrackingCookie.Hitbox

TrackingCookie.Fastclick

TrackingCookie.Webtrends

TrackingCookie.Overture

TrackingCookie.Realmedia

TrackingCookie.Statcounter

TrackingCookie.Statistik-gallup

TrackingCookie.Tradedoubler

TrackingCookie.Tribalfusion

TrackingCookie.Zedo

TrackingCookie.Tacoda

Adware.VX2

TrackingCookie.Adtech Disk Cleanup

CleanedC:\Windows\Temp CleanedC:\Windows\Temp\hsperfdata_SYSTEM CleanedC:\Windows\Temp\LPDIR CleanedC:\Windows\Temp\PBKDIR Cleared0 MB

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må bare forhindre noen i å slette systemfiler her..

C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe er langt fra farlig, SySWOW64 er "systemmappen" Windows VISTA bruker for å lagre 32bits dll. Merkelig nok bruker Windows VISTA \system32\ mappen til å lagre 64bits dll filer......

Dette skaper selvfølgelig noe kluss for AntiSpyware som hater å finne systemfiler andre steder enn System32 katalogen...

Det bør vel sies at ingen av de av-prog. som trådstarter har kjørt, har tagget det som ligger i sysWOWmappa som infisert. Av-prog. klarer fint å skille mellom dette. Derimot, hvis man stoler for mye på disse 'autosjekk-hjt-logg-sidene' (som enkelte da gjør), så kan det oppstå en del uheldige situasjoner. Nå er det imidlertid ikke så enkelt å slette systemfiler, og det kan jo trådstarter være lykkelig for. :)

Til trådstarter: Behold Norton360. Det er et bra produkt. Nå er det vel sånn at ingen av disse "alt-i-ett" programmene er gode i alt, så jeg ville nok ha sett meg om etter et godt antispywareprogram. SAS (gratisversjon) er et glimrende valg i så måte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da ble denne tråden [LØST] , jeg fortsetter å bruke NOrthon 360, Hitmat, Ad-awere SE, Spybot og logger fra HijitckThis av å tik. Takk skal dere ha!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive