Ugyldig stasjon:H:\

10 innlegg i emnet

Skrevet

Får ikke installert feks Adobe Reader 7, får ovennevnte feilmelding. Finner ikke stasjon H, eneste stasjonene jeg finner er disse:

Volum ( C )standard NTFS

Volum standard FAT i datamaskinbehandling/diskbehandling

Videre vil ikke maskinen installere exe - får bare en masse rare tegn i stedet for nedlastet program.

ŽF¶¨$Ø’X†¹À›;Šà˜…H’8aÐjê_µBEpåD®Õ#Ö¾&·2Gl±Ð¨‹8o¡4rH

Det er nok noen som har vært litt for langt inn i maskinen og rotet, jeg er ikke "kyndig" nok til å finne løsningen.

Får av og til at program kan ikke åpnes e.l. i msdos

Er det noen som kan ha løsningen?

:cry

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Exe filen blir den åpnet i notepad(notisblokk)?

Hvis det er tilfelle kan du forsøke det som står i linken.

http://windowsxp.mvps.org/exeasso.htm

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg får samme feil, dvs en blank side med mange kryptiske tegn, når jeg klikker på fix_xp.com også :(

Bruker Opera, har det noe å si?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Forsøk dette.

Ved mistanke om mulig feil ved systemfiler i Windows kan det være verd et

forsøk å kjøre det "skjulte" programmet som følger med nettopp Windows.

Det sjekker systemfiler og -mapper opp mot en egen base,

og kan rapportere feil og ev. også erstatte ødelagte/manglende filer med de korrekte versjonene.

Klikk Start > Kjør > skriv: sfc /scannow

Husk at det skal være mellomrom etter sfc

Nå blir alle systemfiler sjekket. Er det en eller flere skadet,

så blir de reparert, og filer som mangler blir lagt inn igjen.

Og/Eller Systemgjenoppretting.

1. Klikk startknappen, velg Programmer, Tilbehør og Systemverktøy, og klikk deretter Systemgjenoppretting.

2. Klikk Gjenopprett datamaskinen til et tidligere tidspunkt og klikk Neste.

3. Velg hvilket gjenopprettingspunkt du vil stille systemet tilbake til, i kalenderen.

4. Klikk Neste.

Du blir bedt om å lukke alle programmer før du fullfører gjenopprettingsprosessen fordi datamaskinen startes på nytt.

Endret av Bajazz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

forsøkte scannow, men vet ikke om det var til noe hjelp, det kom bare et "svart" blink - og samme feilmeldinger er der :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

---------------------------

Systemgjenoppretting

Endringer gjort i stasjon(er) H:\ kan ikke angres etter dette punktet fordi stasjonen ble utelatt fra Systemgjenoppretting-overvåkingen, eller ble deaktivert eller fjernet.

OK

Lurer på om jeg må levere hele harddisken til noen som kan hjelpe meg med å få den opp å gå igjen, eller finnes det "verktøy" man kan laste ned/kjøpe for å sjekke online?

Hvor kan man endre navn på stasjon? har en mistanke om at det er det som er gjort - endret H til en annen bokstav. Høres det ut som en mulighet? :wall:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei! :)

Problemet ditt med at det kun vises masse rare tegn når du prøver å laste ned exe-filer er nok at Opera tolker filen som en nettside - og viser innholdet deretter. Løsningen er å gi Opera beskjed om å laste ned filen.

Start med å trykke på "Instillinger" på "Verktøy"-menyen og velg fanen "Avansert". Gå til "Nedlastninger i menyen på venstre side. Fjern haken ved "Skjul Filtyper åpnet med Opera" og søk etter "exe". Kontroller at oppføringen har samme verdier:

application/x-msdos-program		 exe,bat,pif,com,scr

application/x-msdownload			exe,bat,pif,com,scr

Trykk på "Rediger..." og velg av for "Vis nedlastningsvindu" under "Handling". Velg "Ok" og "Ok".

--

Feilmeldingen fra Adobe Reader 7 kommer nok fordi du har hatt en minnepinne plugget inn i maskinen når du har kjørt installeren første gang. Det fungerer slik at du laster ned en programfil fra nettet som igjen kobler seg til nettet og laster ned en de nødvendige filene. Løsningen er enten a ) å plugge i minnepinnen eller b ) laste ned en offline-installer (versjon 8.1, norsk bokmål).

Lykke til! :)

Einar :)

Endret av Einar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei og takk,

men jeg får fortsatt feilmeldingen

! Ugyldig stasjon:H:\ når jeg prøver å innstallere adobe

Vet du hvor jeg kan endre navn på stasjon?

Jeg fulgte anvisningen, men det kommer fortsatt rare tegn, skal det være haket av for "skjul filtyper åpnet med Opera" neste gang jeg går inn på verktøy?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei! :)

Da var det tydeligvis ikke dette som var feil (har selv hatt samme feil før, men denne kom da antagelig fra noe annet).

Ang. haken ved "Skjul filtyper" osv. er dette så vidt jeg vet bare et visningsalternativ; dvs. Opera skjuler filtypene som åpnes av programmet for å gjøre det lettere å tilordne verdier for f.eks. åpning av arkiver (zip, rar, tar.gz osv.). Verdiene er fortsatt angitt, som det skal ikke være noe problem hvis det er en hake der neste gang du åpner instillingene.

Sitter ikke på Windows-maskin nå (Ubuntu), så kan ikke beskrive hvordan endre stasjonsbokstav, men fant en forklaring på Microsoft sine support-sider:

Endre en stasjonsbokstav

Følg denne fremgangsmåten for å endre en eksisterende stasjonsbokstav på en stasjon, partisjon eller et volum:

1. Logg på som administrator eller som medlem i administratorgruppen.
  2. Klikk Start, Kontrollpanel og deretter Ytelse og vedlikehold.
  3. Klikk Administrative verktøy, dobbeltklikk Datamaskinbehandling, og klikk deretter Diskbehandling i venstre rute.
  4. Høyreklikk stasjonen, partisjonen, den logiske stasjonen eller volumet du vil tilordne en stasjonsbokstav til, og klikk deretter Endre stasjonsbokstav og -baner.
  5. Klikk Endre.
  6. Klikk Tilordne følgende stasjonsbokstav hvis den ikke allerede er valgt, klikk stasjonsbokstaven du vil bruke, og klikk deretter OK.
  7. Klikk Ja når du blir bedt om å bekrefte endringen av stasjonsbokstaven.
Stasjonsbokstaven for stasjonen, partisjonen eller volumet du angav, er endret, og den nye stasjonsbokstaven vises på gjeldende stasjon, partisjon eller volum i diskbehandlingsverktøyet.

Håper det var til hjelp, lykke til! :)

Einar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:( Er like lost jeg, er det noen som har erfaring med online-hjelp - eller er det best å pakke sammen maskinen og levere den inn?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive