Kopiere 8 TB Fra en Nas til en annen Nas

8 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg skal kopiere ut 8,80 TB med data fra en fiberchannel NAs til en Iscsi Nas og windows explorer ser ikke ut til å takle oppgaven, har noen anbefaling på et program jeg kan bruke slik at jeg slipper å kopiere over litt og litt? Jeg prøvde å bare dra filene over i windows explorer før helgen, men nå mandag morgen har den klart å kopiere 28 Gb og stoppet opp. Om jeg må dra over en og en katalog blir jeg jo ikke ferdig før nyttår 2010

Total Commander fryser også når jeg prøver å kopiere alt over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har aldi hatt behov av å kopiere så store mengder data, stort sett så har jeg brukt Norton Ghost

for å speile disker, men kanskje du kunne bruke Volume Shadow Copy Service til denne oppgaven.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_Copy

Setting up and Using the Volume Shadow Copy Service http://www.visualwin.com/VSS/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Shadow copy funksjonen er fin den, men jeg skal altså kopiere filer fra en Raid boks til en Helt annen raid boks og de er ikke koblet til den samme serveren, shadow copy lager en slags backup av filene på samme disk hvor de allerede ligger, så det vil ikke flytte eller kopiere filene til den raid controlleren som jeg ønsker å kopiere dem til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres kanskje dumt ut men, og jeg er ikke mester på netverk. men hva med og sette opp FTP server og client og bare legge det over på den måten ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kunne jo prøvd med GoodSync, veldig lett å bruke, selv om det er et synkroniseringsprogram så funker det fint til å kopiere mange filer av gangen. Kræsjer pcen eller noe så kan du fortsette der du slapp. Den lager liste over alle filene som skal kopieres over også kopierer den en og en fil. Bruker selv GoodSync mellom pcen og servern min, men har aldri overført mer så 200GB.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruk robocopy hvis du skal kopiere store mengder data mellom to windows maskiner. Verktøyet er en del av Windows server 2003 Resource Kit.

Fredrik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruk robocopy hvis du skal kopiere store mengder data mellom to windows maskiner. Verktøyet er en del av Windows server 2003 Resource Kit.

Fredrik

I'll second that, robocopy burde løse jobben fint.

ITPro har vel en side med gui til den også, http://itpro.no/fil/1114.htm

Personlig foretrekker jeg commandline

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har flyttet flere hundre gigg mellom NASer og det med Total Commander - Problemet ditt ligger ikke en annen plass da? Det må være noe annet som gjør at den kræsjer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive