Erfaringer med Home Server?

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, har lest en del om denne Home Server, og har litt lyst til å prøve den ut.

Er det noen som har efaringer med denne? Tenker da mest på oppsett og generell drift.

Evt. tips er også fint om noen har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en Home Server stående som jeg skal kople opp mot en Xbox 360, men finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre dette. Er det noen som har erfaring med dette?

Ellers så er jeg mektig imponert over Windows Home Server. Den har en strukturert måte å lagre og dele filer på, og dette gjør ikke at prestasjonen går ned. Annbefaler å prøve det, for så å bli imponert :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en kompis som har det. Han har vist meg en god del av funksjonaliteten og jeg syntes egentlig min mening er helt det som ITpro har skrevet Her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg har brukt den lenge, utrolig fornøyd, spesielt med Remote tilgang. Også satt den opp med Webguide, som da gir meg en nettside med all media på serveren, slik at jeg kan laste ned eller streame det hvor enn jeg er.

Xbox 360: Velg media og gå inn for å spille av. Default er da fra biblioteket på boxen. Du kan velge å bytte kilde, tror det er blå knapp, X, og da skal homeserveren komme opp. Fordrer at de er på samme nett eller at det er routa mellom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Home Server er veldig lett å sette opp hvertfall.

Pluss at den duger veldig godt til den den skal gjøre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hjelper til å sette opp en home server nå. Og må si at det ser ut til en genial serveren. Spesielt for oss som ikke har den store erfaringen, eller gidder å bruke så mye tid på å sette opp en "avansert" server fra bunn av.

Har selv planer om å sette opp en server selv veldig snart.

Men husk å installer WHS (windows home server) på en disk med en rimelig størrelse. Det er av to grunner, den ene er noe med at WHS kopierer filer mye raskerere om den har mye diskplass tilgjenglig. Snakk om iallefall 120Gb. Den andre grunnen er at det blir fort litt mere bry om du skal bytte ut system disken iforhold til å bytte ut en av de andre diskene i serveren.

Du må enten klone disken med et annet program (som må installeres separert) ellers så må du nappe ut disken du skal fjerne, inn med den nye, så sette in WHS dvden og reinstallerere systemet. Men du må da konfigurere hele WHS på nytt igjen. Legge til brukere, add ins, etc...

husk bare at disken som skal fjernes har blitt tatt backup av.. (skjers automatisk av WHS, står om det holder på eller er ferdig). Den prosessen som gjenopretter all dataen til den nye disken, vil antageligvis ta veldig lang tid. Men ingen data som har blitt lagret vil da gå tapt (utenom som sagt WHS konfigurasjonene, brukere etc.). Så vidt jeg vet, vil dette også skje automatisk..

Kilde: http://forums.microsoft.com/WindowsHomeSer...1&SiteID=50

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive