Kjøp av Iphone.

20 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann.

Jeg har tenkt til å gå til innkjøp av en Iphone. Fra hvor kan jeg få importert en iPhone billigst? USA regner jeg med, men selger de den billigst på Ebay? Ettersom dollarkursen er så lav nå, så er det vel gunstig å benytte seg av dette?

Skal en tur til USA nå på nyåret. Bør jeg heller vente til da, og kjøpe den da?

Takk for alle svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ebay er ofte et fint sted for kjøp av varer i USA ja, og dollarkursen er veldig lav så hvis du skal kjøpe noe, så er det jo ideelt å benytte seg av det :)

Den har vel omtrent aldri vært så lav som den er nå.

Om du heller burde vente er noe du må bestemme selv, hvis du kjøper den i butikken så vil du jo slippe toll, frakt og alt det der.

Slik at du vil tjene litt på det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Før du kjøper må du være klar over et par ting:

1. Du kan ikke bruke den out-of-the-box med ditt eksisterende mobilabonnement

2. Tidligere iPhones med firmwareversjon 1.1.1 kunne lett åpnes til både å godta installering av nye programmer og støtte for alle SIM-kort, nå er 1.1.2 ute og den er enda ikke 100% åpnet.

De som ligger på eBay nå har nok FW 1.1.1, og er dermed rimelig enkel å låse opp. Men vær klar over at dette ikke er gjort tilgjengelig nok for hvermannsen enda, og du må forberede deg på å hele tiden holde deg oppdatert på hva som skjer.

1.1.2 er såvidt jeg vet mulig å oppgradere til, men ikke å låse opp dersom den ikke er åpen fra før av. Tre nettsider hvor du kan finne det meste du trenger ang opplåsing av iPhone: mac1.no, http://iphone.unlock.no og hackint0sh.org.

Ellers - fantastisk telefon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Husk, iPhone er låst til AT&T i USA. AT&T har en ekslusiv avtale med Apple og gjør det derfor "umulig" å bruke et annet SIM-kort.

iPhone kommer imidletid til Europa, blant annet England/storbritania hvor den selges under operatøren O2. iPhone er enda ikke bekreftet til Norge, men hvis den kommer vil den sansyneligvis bli knyttet til Telenor eller NetCom, hvis ikke konkurransetilsynet setter foten ned.

Men som Jesus Christ sier her, det ER mulig å låse den opp, men Apple vil nok neppe like dette her. Gjør du dette vil det forsatt henge igjen noe, som at du ikke kan laste ned oppdateringer til iPhone, engelsk tastaturoppsett og bindestreker og paranteser når du slår inn et nunner manuelt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Husk, iPhone er låst til AT&T i USA. AT&T har en ekslusiv avtale med Apple og gjør det derfor "umulig" å bruke et annet SIM-kort.

iPhone kommer imidletid til Europa, blant annet England/storbritania hvor den selges under operatøren O2. iPhone er enda ikke bekreftet til Norge, men hvis den kommer vil den sansyneligvis bli knyttet til Telenor eller NetCom, hvis ikke konkurransetilsynet setter foten ned.

Men som Jesus Christ sier her, det ER mulig å låse den opp, men Apple vil nok neppe like dette her. Gjør du dette vil det forsatt henge igjen noe, som at du ikke kan laste ned oppdateringer til iPhone, engelsk tastaturoppsett og bindestreker og paranteser når du slår inn et nunner manuelt.

Ikke svar på ting du ikke har peiling på. Jeg har selv iPhone, med norsk tastatur og kan slå hvilket som helst nummer uten problemer. Takk til iFon.no for en formidabel innsats på det området.

Minussidene med iPhone er at oppdateringer er problematisk, support blir vanskelig, og opplåsning er usikker på nyere telefoner. Jeg ville aldri anbefalt telefonen til en som ikke har peiling på data eller hvor man kan finne informasjon. Før den blir tilgjengelig i Norge, that is. Ellers er det den feteste gadgeten jeg har eid. Noensinne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen folkens!

Takk for masse nyttige tilbakemeldinger :)

Nå har det seg for øvrig slik at jeg skal en tur til London i desember, og vurderer derfor å vente med å kjøpe Iphone til da. Vil dette lønne seg? For de selger den vel billigere i London, enn de kommer til å gjøre i Oslo? Jeg slipper jo i tillegg unna toll også, gjør jeg ikke? :)

Takk for alle svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som sagt, det er problemer med å få 1.1.2-versjonen som nå shippes med iPhone til å virke med uoriginale abonnement. Det begynner å bli mulig å oppgradere trygt fra en tidligere versjon, men direkte opplåsing av 1.1.2 er ennå vanskelig. I tillegg kommer de europeiske versjonene med en annen bootloader enn de amerikanske, noe som ytterligere vanskeliggjør prosessen.

Jeg ville ikke kjøpt før jeg visste det var mulig å låse opp de europeiske telefonene. Så langt ser det dårlig ut. Det blir sikkert billigere i London enn i Oslo, om telefonen i det hele tatt kommer til Oslo, men igjen, firmwaren bli hacket før du kan benytte deg av iPhonen her i Norge. Om ikke Apple plutselig lanserer den gjennom NetCom/Telenor.

Desember er dog lenge til, mye kan skje i løpet av en måned. Vi får bare holde oss oppdatert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke svar på ting du ikke har peiling på. Jeg har selv iPhone, med norsk tastatur og kan slå hvilket som helst nummer uten problemer. Takk til iFon.no for en formidabel innsats på det området.

Jeg beklager, jeg var ikke klar over at disse mulighetene fantes i skrivende stund. Det jeg ville få frem, var at iPhone er låst til AT&T og O2 i London :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen folkens!

Har sett en del auksjoner av denne iphone på Ebay.com, men mye virker veldig useriøst. I tillegg så kommer usikkerheten i å kjøpe fra en privatperson, som befinner seg så langt unna, både med tanke på sikkerhet og garanti.

Jeg ser at iphone selger til 399 dollar i USA, http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebO...e/family/iphone

Kan jeg ikke bare få en bekjent i USA til å shippe den til meg i Norge? Vil jeg unngå toll da, eller?

Takk for all hjelp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bump...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen folkens!

Har sett en del auksjoner av denne iphone på Ebay.com, men mye virker veldig useriøst. I tillegg så kommer usikkerheten i å kjøpe fra en privatperson, som befinner seg så langt unna, både med tanke på sikkerhet og garanti.

Jeg ser at iphone selger til 399 dollar i USA, http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebO...e/family/iphone

Kan jeg ikke bare få en bekjent i USA til å shippe den til meg i Norge? Vil jeg unngå toll da, eller?

Takk for all hjelp!

Om du har en bekjent i USA så er jo det optimalt. Da har du en plass å sende den om noe skulle gå galt på telefonen også. Jeg er ikke kjent med hvordan man kan lure seg unna tollen dessverre. Han/hun kan kanskje sende den som en gave?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Be de sende den som gave og sett verdien til 20$, da er du under grensen på 200 NOK som er toll grensen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner, men er det den samme prisen i fysisk butikk, som i nettbutikk?

Har ingen bekjente i statene, uheldigvis...

Men tror dere tollen vil godta at den kommer som gave (noe den faktisk også gjør!)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bump...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det pleier å gå greit gjennom tollen, men de tar stikkprøver så det kan hende du blir "tatt" på det.

Kjøper du fra apple.com må du sende gjennom f.eks JetCarrier og da må du betal toll, de sender ikke som gave.

Kjøper du på ebay, kan du be selger skrive at det er gave og sette ned prisen.

Mener at tollgrensen er satt opp til 1000,-, men dette er jeg usikker på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok.

For jeg føler det mer sikkert å handle fra Apple i statene, fremfor fra privatpersoner. Men sier jeg da til Apple at den skal sendes med Jetcarrier? Må jeg da i tillegg betale toll?

Virkelig ingen som har noen gunstig lønsing på import av Iphone??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du registrerer deg på JetCarrier.com og da får du en adresse i statene (som er lageret til JetCarrier), denne bruker du når du bestiller på apple.com. Du må betale moms og toll på dette ja.

Er vel ikke noen annen måte å importere på hvis du ikke vil kjøpe på ebay.

Finnes mange iPhone på finn.no, men prisen er jo en helt annen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Apple har sluttet å sende iPhone til JetCarrier dessverre. Grunnet akkurat dette. Så det er en no-go. Men bestiller du nå er det som sagt ikke sikkert du får låst den opp med det første.

Kjøp en med firmware 1.1.1 på eBay du, det er det enkleste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen!

Takker for svar.

Det som er tilfellet med Iphone-auksjonene på Ebay er at det er så mange "Mystery auctions". Det går vel ut på at man byr på auksjonen, for å være med i trekningen av en Iphone. For noe tull?

Jeg ønsker egentlig bare en helt generell pris på en Iphone, som jeg kan by på, men jeg ser ikke ut til å finne dette.

Derfor ber jeg noen om å hjelpe meg her på forumet. For jeg er ganske desperat etter denne telefonen altså! www.ebay.com

Takker og bukker... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen!

Takker for svar.

Det som er tilfellet med Iphone-auksjonene på Ebay er at det er så mange "Mystery auctions". Det går vel ut på at man byr på auksjonen, for å være med i trekningen av en Iphone. For noe tull?

Jeg ønsker egentlig bare en helt generell pris på en Iphone, som jeg kan by på, men jeg ser ikke ut til å finne dette.

Derfor ber jeg noen om å hjelpe meg her på forumet. For jeg er ganske desperat etter denne telefonen altså! www.ebay.com

Takker og bukker... :)

Det finnes jo massevis av iphones til salgs. :huh:

Mange iphones til salgs

Prisen varierer fra $600 og nedover, mobilene er sorter "Høyeste pris" og nedover, dvs bare bla videre til du finner en overkommelig pris, og om du ikke ønsker å være med på en auksjon så velger du en som har "Buy now" alternativ.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive