[LØST] Bestilling av iPod Touch

9 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg vet det sikkert er feil forum å poste i, men jeg fant ikke noe anner som passet, så jeg poster det her.

Jeg tenkte jeg skulle bestille meg en iPod Touch fra apple.com. Jeg har ikke helt bestemt meg hvilken jeg skal ha, 8gb eller 16gb, men en av de blir det, det er jeg ganske sikker på. Men hva må jeg ha for å kunne bestille? Jeg har et Visa Electron-kort, jeg vet ikke om det er et annet jeg trenger. Og blir det mye ekstaravgifter? Tollavgifter osv.?

Det står at 16Gb versjonen koster $399.00, og at 8Gb versjonen koster $299.00. Jeg får vel mest for pengene om jeg tar 16gb versjonen. Men om dere vet om noen andre gode tilbud, som er bedre eller like bra, i Norge, så si gjerne ifra =)

Takker =)

EIDT: Jeg lurte også på størrelsen filmer får når du konverterer de? Er det samme som avi, eller blir det mpeg? Eller lavere? Og er kvaliteten noe tess? Jeg vet jeg sikkert kan lese hundrevis av tester om dette, men jeg finner aldri noen ordentlige tester. Er bedre med erfaringer. Takk :)

Endret av axelpaxel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en 30gig iPod fra apple.com for ca 1 år siden. Er ikke veldig mye avgifter osv, men leveringen fra den siden er gankse krunglete... En dag (ingen er vel hjemme kl 12) kom de.. Ingen beskjed om når de kommer, bare mellom 12-16. Er ikke mulig å "bestemme" når de skal levere den. Endte opp med at vi måtte skifte leverings adresse til en av forelderene mine. Endte opp med at det tok et par dager mer. Hvis jeg husker riktig (1 år siden) så måtte man betale med paypal, Mastercard eller Visa. (er ikke sikker)

Andreas happy shopping :P iPod er bra :)

Endret av zioN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

vet at begge modellene kan bestilles på netonnet. men har ikke sjekket kursen tror dog de er dyrere å kjöpe derfra.

16 gb

8 gb

edit: de finnes på komplett også, der er billigere der.. 8 gb komplett

Endret av maurodix
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ingen beskjed om når de kommer, bare mellom 12-16.

Hadde det vært mulig å adressert den til f.eks jobben til mamma? Eller bare gjøre sånn at den kommer på nærmeste posthus istedet?

iPod er artig :P Digger apple, de er så mye bedre enn alle andre på dupeditter :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde det vært mulig å adressert den til f.eks jobben til mamma? Eller bare gjøre sånn at den kommer på nærmeste posthus istedet?

iPod er artig :P Digger apple, de er så mye bedre enn alle andre på dupeditter :D

Ja det var det jeg gjorde, på jobben til mamma. Det fimaet som leverte det heter DHL elns, de leverer rett fra apple til deg ikke til posten, det er det som er så idiotisk...

iPod er kos :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har også tenkt litt på den nye Nanoen, jeg var veldig fornøyd med den første, egentlig. Men i sommer fant jeg ut at den ikke tålte saltvann =/

Jeg har også tenkt på iPod Classic, det er jo så vanvittig god plass på den. 80Gb skulle holde :P

vet at begge modellene kan bestilles på netonnet. men har ikke sjekket kursen tror dog de er dyrere å kjöpe derfra.

16 gb

8 gb

edit: de finnes på komplett også, der er billigere der.. 8 gb komplett

Da kan jeg faktisk få 16Gb billigere fra apple.com, da.. Men jeg vet ikk ehelt om det er noe lurt å bestille fra utlandet?

Endret av axelpaxel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Joa, uansett hvordan iPod du velger så vedder jeg på at ingen av de tåler saltvann :P Jeg har iPod Video 30gig er veldig fornøyd, utrolig bra bilder ved film og slideshow med bilder + bra lyd på musikken selvfølgelig.

Andreas

Ville nok valgt komplett istedenfor netonnet med tanke på at komplett ligger i Norge (er ikke sikker på netonnet). Lettere med tanke på garanti osv.

Andreas

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, sånn er det, ting tåler ikke saltvann. Ikke telefonen min heller :P Men er det ingen her som vet akkurat hvor mye ejg må betale i avgifter når varen jeg bestiller har kommet frem?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

netonnet kjörer med stort sett de samme garantiene som i norge. det er kontoret og lagret som ligger i sverige og de sender varer derfra.. men har ikke hatt noe problem der med garanti ol. på det jeg har kjöpt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive