Den store overklokkingstråden

575 innlegg i emnet

Skrevet

Aktiverte du +100mV-funksjonen da? Kjørte du uten vDrop-mod?

Kan kanskje prøve +100mV funksjonen uten at jeg tror det blir de helt store forskjellene.

Kanskje jeg gidder en vDrop-mod på hovedkortet. :)

Prøver uansett ikke å slå noen rekorder i CPU overklokk på det hovedkortet. Bare så nok til at det ikke blir så store flaskehalser. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

kva er blyantmod? :P

Les mer om den her: http://itpro.no/supportforum/?act=ST&f...view=getnewpost

Blyantmod = Blyantmodifisering.. :)

Fant en effektmåler

Takk for tips! :thumbup:

De må da ha en slik en på Clahs Olson også? Skal sjekke der før jeg evt bestiller en..

EDIT:

Og det har de... :Phttp://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20181005

Da kan jeg kjøpe en slik en over disk i stedet. :)

Endret av KongKlykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

er det noken som har lyst og forklare meg litt om korleis overklokke med hovedkortet mitt? (sjå signatur)

syns det er ganske innviklet på det her hovedkortet, iforhold til mitt gamle som eg faktisk skjønte litt av :P

sist gang eg prøvde enda det med att maskina ikkje ville starte opp etter eg hadde tukkla me den :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fin liten guide det KongKlykken. :)

Hva med å komme på msn en liten tur KongKlykken? :P Har noe jeg tenkte å spørre deg om... B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gjerne kom med korreksjoner, og evt annet jeg har glemt på den guiden.. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

klokka no til 2,68 og det er max av det eg får til uten og øke volten :P

men en ting eg lurer på, har ramen og økt no og korleis finner ein ut kass frekvens rammen kjører på?

og kva betyr fsb:dram? i cpu-z står der fsb:dram 9:10

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

klokka no til 2,68 og det er max av det eg får til uten og øke volten :P

men en ting eg lurer på, har ramen og økt no og korleis finner ein ut kass frekvens rammen kjører på?

og kva betyr fsb:dram? i cpu-z står der fsb:dram 9:10

Kjører du Linked eller Unlinked? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kjører unlinked.

kva er forskjell på linked, unlinked og auto?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Auto: Standard på CPU og RAM

Linked: RAM-frekvensen følger FSBen. Dog kan du velge forskjellige dividere slik at RAMen ikke stopper deg inntill en viss grad. (Til RAMen rett og slett ikke klarer høyere frekvens.)

Unlinked: Da bestemmer du RAM-frekvensen helt selv, og hovedkortet finner selv nærmeste divider. Merk at denne funksjonen kun finnes på hovedkort med nVidia-chipset. (Selvom det hadde vært svært ønskelig på andre HK også)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kor mykje kan eg øke volten med når eg bare har orginal kjøler?

er skeptisk til og øke for mykje

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vil tippe en maks 1.35-1.4v idle (uten påkjenninger!)... Men om du setter volten til rundt 1.32 så skal du kunne klare 3.2ghz. Men ville overvåket tempen godt!

Ville ikke kjørt med det 24/7 for å si det sånn. :)

QDR (FSB) på 1425, og NB-volt på 1.393.

Core offsetvoltage på +100mv.

Da vil du få samme som meg, som er 3.2ghz.

Men prøv deg gradvis fram, da dette er individuellt på hvert enkelt hovedkort og prosessor.. :)

Utført blyantmod'en?

Endret av KongKlykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nei har ikkje gjort blyantmoden, må lære meg litt meir grunleggende ting før eg begynder og utføre slikt :P

har den no på 2,7 ghz og økte vcore til 1,27 fra 1,24 og trur den er ganske stabil, spillte vertfall gjennom heile F.E.A.R. Perseus Mandate Demoen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg må modifisere sidedøren på Kabinettet for å få plass til den nye kjøleren min ser jeg nå.. :P Thermalright Ultra120 extreme er 16cm høy! :o

Eller, kanskje det går akkurat, men har mine tvil.. :P Hvordan er det å skjære i pleksiglass egentlig? Noe man bør tenke på før man starter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

etter min erfaring så bruker pleksiglass å sprekke når ein skjær i det :P

men går fint om ein er forsiktig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg må modifisere sidedøren på Kabinettet for å få plass til den nye kjøleren min ser jeg nå.. :P Thermalright Ultra120 extreme er 16cm høy! :o

Eller, kanskje det går akkurat, men har mine tvil.. :P Hvordan er det å skjære i pleksiglass egentlig? Noe man bør tenke på før man starter?

Bruk en dremel med litt "rough" blad, og kjør på lav hastighet, ellers smelter det bare og fyller opp det du nettop har skjært.... <_< Ta litt og litt om gangen, ikke prøv å bli ferdig fortest mulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takker for tips! :)

Må ha skikkelig understøtte rundt der man skal skjære på plexien for at det ikke sprekker. Det er jo slik med stortsett alt av materiale.. Det er jeg klar over. :P

Men plexiglass er egentlig plast er det ikke? Kjennes iallefall slik ut. :)

Endret av KongKlykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det lages syntetisk og går vel under defenisjonen plast ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Derfor du ikke kan kjøre dremelen på høy hastighet ja. (Siden plasten/plexien smelter.)

Btw, har økt maks-klokken nå. :D Kom opp i litt over 3.4GHz ved klokking i BIOS. Økte jeg mer hengte den seg... Kom opp på 3465MHz maks. :) (385Mhz FSB)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da kan jeg vel kanskje skjære et litt for lite hull, og pusse med noe pent til jeg får plass til den. :)

Mulig det bare er de tuppene i toppen som gjør at jeg ikke får plass i kabinettet. Time will show.. :)

Slik ser iallefall kjøleren ut for de som ikke vet det:

ThermalrightUltra120Extreme.jpg

Skal ha 2stk 120mm vifter på hver sin side av den. En som blåser inn og en som suger ut.. :)

To Noctua NF-S12-1200: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46154

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kommer nok til å bli et svært stillegående og kjølig oppsett det der. ;)

Kjører foresten quaden passivt kjølt med Noctua NH-U12 nå. (På 2.4GHz og 1.025V) Idle temp på ca. 28C.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjøligere enn det er hos meg nå håper jeg det blir.. :P

Hadde du passiv kjøling på din nye maksklokk også?

3.465ghz er uansett temmelig bra på P5N-E HK'et! Gratulerer! :thumbup:

Jeg kjører forresten 3.2ghz 24/7 på mitt... Selv om maks påkjenning (en god stund) på CPU kan gi over 100grader med den kjøleren jeg har nå. :o

Er skjeldent noe som gir CPU slike påkjenninger da, bortsett fra Prime95.

Endret av KongKlykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Husk at jeg klokket ifra Windows da. Uten noen form for load. ;) Klokker jeg i BIOS kommer jeg ikke en eneste MHz over 3375...

Kjølingen var nok ikke passiv nei. :P To vifter på full guffe til å suge inn bak og i topp, en 120mm vifte i front(DVD-racket) til å blåse ut, 120mm(pull) på full guffe på CPU-kjøleren samt at jeg satte inn et PCI-skjermkort för å få plass til en 120mm på NB. :P Samt at vinduet(og kabinett) var åpent. (Ca. -2C ute) Hadde vel en rom-temp på 12-13C.

Fikk klokket så høyt tidligere også, men den hengte seg under lagring av screenshot.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe, vinteren er fint å klokke på med andre ord! :P

Men hvordan i alle dager greide du å klokke fra windows? Er det noe jeg har gått glipp av? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vinter liker vi ja. :D

Til å klokke i Windows med, brukte jeg programmet ClockGen(link). Enkelt og greit program å klokke med. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive