[LØST] Hva burde jeg bruke?

27 innlegg i emnet

Skrevet

y0sann.. På min PC bruker jeg NOD32 OG avast! PRO. Spybot, CCleaner og Ad-Aware :P haha..

JAAAA jeg har proppa pcen min med stuff!

Hva burde jeg slette/få tak i?

Takk for alle svar :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alt er relativt :P Ser mye bra her egentlig, avast! er egentlig også helt greit. Jeg har ikke så brukt det så mye, men jeg kan ikke se noe galt i at det er der, det tar vel ikke altfor mye ressurser. Dessuten er skjermspareren den har veldig ''smashing''. Jeg bruker noe som heter A-Squared som fjerner trojaner også, veldig fornøyd med det. Du kan jo laste ned og prøve.

Det var mine tips, men jeg følger med i tråden om det dukker opp noe annet nyttig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje ta bort avast, NOD32 er bedre etter min mening.

avast er mer "masete".

Spybot og Ad-aware er nåkså like, men ad-aware fikser mailware også :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Aldri ha 2 antivirusprogrammer samtidig, da dette vil gjøre til at ingen av dem virker ordentlig.

Selv bruker jeg avast 4 og har brukt det i rundt 2 år nå.

Synes det er veldig effektivt, og bruker lite system ytelse.

Det har hendt at når jeg åpner en fil så er det virus eller trojaner på den, da kommer avast med en melding om at her er det virus, samtidig som programmer anbefaler hva du burde gjøre med viruset.

Avast er ikke plagsomt og oppdaterer seg selv vær gang pc'en starter opp, dette skjer altså helt automatisk.

Derfor synes jeg at du burde slette NOD32 og beholde avast :)

Ccleaner er et program du burde beholde, det fjerner mye unødvendig.

Spybot search&destroy OG ad-aware jobber veldig fint sammen, det hender at spybot finner noe som ad-aware ikke gjør og motsatt.

Jeg vil derfor anbefale at du beholder begge disse ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Aldri ha 2 antivirusprogrammer samtidig, da dette vil gjøre til at ingen av dem virker ordentlig.

Selv bruker jeg avast 4 og har brukt det i rundt 2 år nå.

Synes det er veldig effektivt, og bruker lite system ytelse.

Det har hendt at når jeg åpner en fil så er det virus eller trojaner på den, da kommer avast med en melding om at her er det virus, samtidig som programmer anbefaler hva du burde gjøre med viruset.

Avast er ikke plagsomt og oppdaterer seg selv vær gang pc'en starter opp, dette skjer altså helt automatisk.

Derfor synes jeg at du burde slette NOD32 og beholde avast :)

Ccleaner er et program du burde beholde, det fjerner mye unødvendig.

Spybot search&destroy OG ad-aware jobber veldig fint sammen, det hender at spybot finner noe som ad-aware ikke gjør og motsatt.

Jeg vil derfor anbefale at du beholder begge disse ;)

Er det ikke slik at man får opp en feilmelding om noe ikke fungerer som det skal, om man har to antivirusprogrammer installert? NOD32 har jo blitt kåret flere ganger til beste antivirus, har det ikke? NOD32 oppdaterer seg flere ganger om dagen, selv om du ikke booter maskinen din på nytt igjen for hver gang.

Det er helt sikkert delte meninger om dette, trådstarter får vel egentlig bare bedømme hva han liker best :)

Forresten, husk å scanne pcen din i sikkermodus ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det ikke slik at man får opp en feilmelding om noe ikke fungerer som det skal, om man har to antivirusprogrammer installert? NOD32 har jo blitt kåret flere ganger til beste antivirus, har det ikke? NOD32 oppdaterer seg flere ganger om dagen, selv om du ikke booter maskinen din på nytt igjen for hver gang.

Det er helt sikkert delte meninger om dette, trådstarter får vel egentlig bare bedømme hva han liker best :)

Forresten, husk å scanne pcen din i sikkermodus ;)

SIKKERMODUS!? hhmm... Aldri hørt før...

jajja... Hvorfor egentli :P? bare nysgjerrig... 1 gang i månden?

Og det med at Avast! er god med trojaner har jeg funnet ut av av selverfaring... Jeg prøvde å spille CS men den trojaner meldingen kom bare med Norton Antivirus så jeg lasta ned alle programmene jeg fant (utenom NOD32) og avast! fjerna trojaneren.

Bare bruke denne tråden ;) den er åpen for ALLE! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du skal/burde scanne pc'en din i sikkerhetsmodus fordi alle programmer, unødvendige ting er "avslått"

Du vil få en mye grundigere gjennomgang av pc'en din :)

Sikkerhetsmodus kommer du inn i ved å trykke F8/F10 tidlig under oppstart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du skal/burde scanne pc'en din i sikkerhetsmodus fordi alle programmer, unødvendige ting er "avslått"

Du vil få en mye grundigere gjennomgang av pc'en din :)

Sikkerhetsmodus kommer du inn i ved å trykke F8/F10 tidlig under oppstart.

heh vet det ;).. men det STØRSTE spørsmåle er om jeg skal ha avast! eller NOD32 :/

Og hvor ofte søke pcen?

Endret av wiik91/vistnes91
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg scanner ikke min så altfor ofte, men en gang i blant. Jeg laster ikke ned så veldig mye programmer og sånt heller, og loker ikke så mye rundt på skumle sider :P Om du laster ned masse rart, så bør du vel scanne minst en eller to ganger i måneden. Alt ettersom. Og da er det deep scan som gjelder, ikke quick scan eller hva det nå heter :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Pc'en min scanner jeg vel når jeg merker at den trenger det eller at jeg ikke skal bruke den til noe annet slik at jeg har tid til det.

Før idag begynnte den å gå inn på diverse ulumske sider av seg selv, da tok jeg hintet og skjønte at jeg burde scanne både hist og her.

Ellers burde vel virusscan 1 gang i MND være nok.

Spyware/malware burde du scanne for flere ganger i uken.

Gjerne hver gang før du skrur av maskinen.

Spybot og ad-aware fungerer jeg ypperlig i dette tilfellet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Merkelig at ingen never AVG free editon her.. Er super fonrøyd med programet.. har brukt det i 2 år nå. Får du virus komme det opp melding. Avg scanner pcen automatisk for virus hver dag klokken 8 om morgenen hos meg hvertfall. + at den oppdaterer seg hver dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Men Ad-aware bruker litt lang tid hvis du tar full scan da.. :/

og avast! brukte nettopp 2 timer og scanne gjennom pcen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg tar alltid quick scan jeg da, synes det fungerer fint og det fjerner det mest nødvendige der og da.

Du kan jo ta en scan med ewido - som er en online scan og fungerer mye bedre enn ad-aware og spybot.

Så hvis du bruker ad-awre og spybot vanligvis, tar "quick scan" med de og scanner pc'en din med ewido et par ganger i mnd så skal du være sikker.

Du scanner med ewido slik.

Trykk start--->kjør og kopier dette:

"iexplore http://www.ewido.com/en" (uten "" selvsagt)

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg tar alltid quick scan jeg da, synes det fungerer fint og det fjerner det mest nødvendige der og da.

Du kan jo ta en scan med ewido - som er en online scan og fungerer mye bedre enn ad-aware og spybot.

Så hvis du bruker ad-awre og spybot vanligvis, tar "quick scan" med de og scanner pc'en din med ewido et par ganger i mnd så skal du være sikker.

Du scanner med ewido slik.

Trykk start--->kjør og kopier dette:

"iexplore http://www.ewido.com/en" (uten "" selvsagt)

;)

http://www.ewido.net/en/ den siden kom opp hoss meg :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

y0sann.. På min PC bruker jeg NOD32 OG avast! PRO. Spybot, CCleaner og Ad-Aware :P haha..

Fjern NOD32 og legg inn Zone Alarm

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

B)-->

SITAT(PØB @ 2. October 2007 Tuesday 20:37) <{POST_SNAPBACK}>

Kan lett få tak i ZoneAlarm ja... men hvorfor? og hva skal jeg gjøre med avast! ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

B)--><div class='quotetop'>SITAT(PØB @ 2. October 2007 Tuesday 20:37) <{POST_SNAPBACK}></div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Kan lett få tak i ZoneAlarm ja... men hvorfor? og hva skal jeg gjøre med avast! ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://www.ewido.net/en/ den siden kom opp hoss meg

hvis du ser etter så står det "scan now" til venstre.

Siden du fikk opp er altså riktig, du er bare et museklikk unna ;)

du har fått mange svar her og avgjørelsen faller på deg.

Selv ville jeg holdt meg unna ZoneAlarm, avinstallert NOD32 og behold de andre programmene du bruker.

Du er mer enn nok beskyttet da vil jeg si :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

tror faktisk jeg har cracka proffesional... har egentli ikke peiling men når jeg scanner med avast! så trykker jeg den mappen og så min datamaskin elelr C:/ og D:/ drive så søker den hele pcen?

Hehe runner det online programmet nå... Hva gjør det som Ccleaner og Ad aware og spybot ikke gjør :P?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Behold Nod32, brukt dette i 2år, fungerer minst like bra som avast, oppdaterer av seg selv osv. Jeg er veldig fornøyd med dette, samme med ccleaner, ad-aware osv, dette har jeg også. Alt fungere fint sammen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ccleaner fjerner unødvendige cookies, altså ting som bare opptar plass på pc'en din.

Ad-aware og spybot gjør egentlig det samme, men det er forskjellige produsenter og de er forskjellige lagd slik at det hender den ene finner noe den andre ikke gjør.

Derfor jobber disse bra sammen ;)

Det online programmer er rett og slett bedre bare, det finner mye flere ting enn det ad-aware eller sybot gjør.

Derfor er det lurt å bruke dette en gang iblandt

Endret av Gamezor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Behold Nod32, brukt dette i 2år, fungerer minst like bra som avast, oppdaterer av seg selv osv. Jeg er veldig fornøyd med dette, samme med ccleaner, ad-aware osv, dette har jeg også. Alt fungere fint sammen.

Min konklusjon er at dette spørsmålet er smak og behag... Slik jeg forstår det er er spybot og ad-aware det samme programmet bare fra 2 foskjellige produsenter.

Det samme gjelder vell NOD32 og avast! di gjør det samme bare NOD32 bruker mindre Ytelse...

Men det online crappet bare fryser pcen min... Gjort det 2 ganger nå så Fu*k det!

haha... Prøvde det igjenn men det virker ikke nå engang :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis "online crappet" fryser pc'en din så er det noe virkelig galt med den.

Ewido blir brukt verden over fordi det er så effektivt til å fjerne nettopp spyware/malware.

Vil heller si det er din pc som det er noe galt med da :)

Start med å avinstaller et antivirusprogram du, fortest mulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som sagt, ha ett virusprogram installert.. Mange samtidig skaper mer kaos enn det reparerer. Selv bruker jeg Avast og er fornøyd.. Men AVG og NOD32 er sidestillt med hverandre så og si. :)

Grunnen til at PCen din fryser kan kort og godt være at IE ikke er oppdatert, eller at du har andre ting som ikke er helt up to date. Som f.eks drivere og Windows. Slike ting er minst like viktig som at du har antivirus/spyware.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

And how do I find out that :P?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive