Webhotell-tråden

15 innlegg i emnet

Skrevet

I denne tråden kan dere diskutere web-hoteller, deres erfaringer med diverse hoster, og nye web-hotell som er dere mener er verdt å anbefale for andre brukere.

Jeg kan starte med norske servetheworld. Jeg bruker denne hosten på en av mine nettsteder. De har god kvalitet på selve web-hotellet, og servicen er upåklagelig. Har fått masse god hjelp til mine små problemer, feks har man behov for å øke tilgjengelig minne på ditt web-hotell så blir dette gjort med engang, uten noen form for prisøkning. :)

De er ikke av de billigste web-hotellene på nettet, men de er billig når man tar servicen man får i betraktning.

Denne anbefales!! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker servage.net til flere av mine sider, og er forsåvidt fornøyd ut i fra hva jeg betaler. Dog opplever jeg treig lasting av sider, og at det enkelte ganger blir returnert blanke sider. Dette er det flere som bruker sidene som har påpekt også. Sendte en ticket om dette og fikk til svar at de hadde vært inne på sidene en gang og ikke opplevd noe :nope:

Tatt dette i betraktning, så er jeg eller storfornøyd med tanke på lagringsplass, overføring og responstid på tickets.

7/10

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dreamhost

Eg har brukt Dreamhost i snart eit år. Dei har det meste av funksjonalitet (PHP4/5, MySQL, webmail, SSH-tilgang), òg ein del ting som kanskje er meir for spesielt interesserte (Subversion, cronjobs). Dei har i alle fall meir enn eg har hatt bruk for, og det er eit godt teikn.

I sommar og haust har dei derimot hatt store nettverksproblem, eg har stadig opplevd at e-postserveren min er utilgjengeleg når eg treng den. Dreamhost har ein blogg på dreamhoststatus.com som viser kva som skjer, og det er bare å bla gjennom arkivet frå juni, juli og august, så vil du nok sjå kva eg meiner. Ein brukar skreiv ein kommentar, der han kalte det "the weekly Dreamhost network outage", og det var ei passande skildring.

Dei brukar Squirrelmail til webmail, og det fungerar jo bra, men eg likar ikkje utsjånaden. Eg har difor installert Roundcube på serveren, og det fungerar fint, med unntak av at den er svært treig til å hente e-post frå serveren. Dette er ikkje Roundcube si skuld, då eg òg køyrer det på ein server på jobb, der det går lynraskt. Kvar problemet ligg er eg ikkje sikkre på, men tregt går det i alle fall. Eg veit at Dreamhost-serveren har større last enn serveren eg samanliknar med, og dei køyrer ikkje same programvare, men det er verdt å vite.

Eg har aldri hatt kontakt med support, så dei kan eg ikkje seie så mykje om. Administrasjonspanelet fungerar bra, dei bytta til eit nytt i vår, eg likte det gamle betre, men men.

Konklusjonen eg har gjort meg er at eg angrar på 2-årsavtala eg gjorde. Dei verkar lovande på sidene sine, men når det kjem til det praktiske leverar dei ikkje. Det er rett nok ikkje veldig dyrt, så ein kan spørje seg kva ein kan forvente (eg var sikkert veldig naiv når eg registrerte meg), men eg vil ikkje tilrå folk å bruke det (sjølv om eg har gjort det før, eg er ein angrande syndar).

Eg får la 2-årsavtala gå ut i det stille, men eg leitar etter eit nytt og betre webhotell no. Eg vil ha:

- PHP

- SQL-database (gjerne MySQL, sidan det er mest utbreidt)

- SSH-tilgang

- God oppetid

- God responstid (aller helst serverar i Noreg)

- Ein sikker og kjend leverandør, som ikkje plutseleg går konkurs eller forsvinn

Eg er sjølvsagt viljug til å betale meir enn eg gjorde hjå Dreamhost.

Ser Frank_1 nevner ServeTheWorld, som ikkje er interessant. For det fyrste ser det ikkje ut til at dei tilbyr SSH-tilgang, for det andre gjorde dei eit dårleg inntrykk når eg leste om kvifor nuffe.net gjekk ned i mars (les her: Får ikke kontakt med nuffe.net (Norsk Webforum)).

Nokon som har noko å tilrå? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Servetheworld har helt elendig support, synes jeg. Da Win-XP.no skulle laste opp backup fikk vi etter hvert ikke lov, visstnok fordi vi hadde brukt opp våre sjanser. Da jeg prøvde å beskrive vår situasjon fikk jeg bare "Har du et problem jeg kan hjelpe med?" tilbake igjen. Senere har jeg også erfart at supporteren ikke gadd snakke meg med mer, og bare forlot chatterommet mens jeg skrev (noe de kan se).

Kan hende jeg bare har vært uheldig, og fått en supporter som ikke har hatt en så god uke - men inntrykket mitt av Servetheworld er i alle fall at det er noe møl.

One(.com)s support derimot, er upåklagelig. Hos STW måtte jeg vente i 5 minutter (selv om jeg var nummer èn i køen) - hos One kommer du inn med en gang, og supporterne er veldig hjelpsomme og tålmodige. Et lite minus er at norsk support ikke alltid er online, men så lenge de har dansk og engelsk, blir det likegyldig.

For øvrig god oppetid hos One også (99,9 %).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har den stikk i motsatt opplevelsen med servertheworld. Har fått den servicen når jeg har hatt problemer. Jeg har vært inn på chatten flere ganger om dagen, og alltid like bild.

Og etter hvert problem som har blitt løst har jeg fått en mail, med den fremgangsmåten som ble brukt for løse mine problemer. Dette var visstnok så jeg hadde "dokumentasjon" i tilfelle jeg fikk samme eller tilsvarende problem senere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ut som om andre deler min erfaring - sitater fra nettet:

Ang ServeTheWorld så har jeg prøvd disse, og må si det er det dummeste jeg noen gang har gjort.

Det var da ikke mulig å bruke webinstall av systemer som feks EZ publish og Mambo p.g.a bl.a timeout, og supporten var alt annet enn interessert i å se på saken - de bare ramset opp hva jeg kunne prøve. Etter å ha brukt flere uker på saken, og testet overstyring ved hjelp av .htaccess fil m.m. ga jeg opp hele firmaet og fikk kanselert avtalen.

Vel nå syns jeg STW har masse nede tid siste måneden.

Supporten har blitt tragikomisk dårlig...

min erfaring med STW er at supporten er ELENDIG

Har nettopp prøvd meg på servetheworld.no igjen, og dette er siste gang jeg så absolutt gidder å handle med dem.

Mine eldre erfaringer:

- Ok kundeservice, men liten langring og liten overføring, men grei pris

- Arrogante kundebehandlere som skal belære deg ting de så absolutt ikke har peiling på.

Mine nye erfaringer.

Bestilte et nytt webhotell på søndag, og fikk forespeilt det tar 45 minutter å sette opp webhotellet (var i dette tilfellet bare å oppgradere det gamle). Mandag fikk jeg null respons, kontaktet kundeservice og fikk bare en stygg tone tilbake. Null svar på når jeg kunne forvente meg at det skjedde noe.

På tirsdag ettermiddag ble webhotellet oppgradert, men ikke etter mine forskrifter, og de måtte vente med å endre DNS (nei, de tillater ikke kundene å endre sin egen DNS). Jeg svarte med en gang de måtte endre DNS, samt kontaktet dem på live support at de måtte endre DNS med en gang. Her fikk jeg en sur mine igjen at de ikke kunne endre DNS.

Ble da litt småsur, men sa ikke noe. Idag, tre virkedager har enda ikke DNS-saken blitt tatt tak i, noe jeg ser på som elendig da dette er noe jeg faktisk kunne ha gjort på 10 sekunder selv hvis jeg hadde hatt tilgang til mine egne domener.

Kontaktet dem igjen på live support, og nå var virkelig kundebehandleren sur. Fikk beskjed om nei, han kunne ikke sjekke statusen, og det var min feil alt gikk så tregt. Jeg måtte slutte å mase på dem med alt maset mitt.

Sa da han kunne glemme hele greia (noe jeg ser på som greit da jeg forventer ting skjer litt kjappere enn dette).

Fikk da enda en arrogant guesture av kundebehandleren. Han klaska inn oppsigelsesskjemaet og logga seg ut uten jeg fikk sagt noe.

ALDRI mer servetheworld.no

Dog finnes det sikkert både gode og dårlige supportere - er bare synd at de dårlige skal ødelegge hele ryktet deres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eg har aldri hatt problemer med Cliche:)

Veldig billig og!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er at dere ikke kontakter de som eier stedene og klager på slike supportere, samt informerer om at saken er sendt til forbrukerombudet når det gjelder tilfeller hvor de ikke leverer varen sin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Var kunde hos one.com i lang tid. All ære til de for support og tilgjengelighet.

Eneste ulempen er at de ikke har mulighet for bruk av php.ini noe som desverre gjorde at jeg måtte bytte.

Er nå hos PROISP.no som jeg er veldig fornøyd med så langt.

Begge webhotellene er forøvrig lavprishoteller for de som trenger å vite det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei alle.

Jeg forsøker å få igang en side som rangerer webhotelltilbydere etter brukeranbefalinger. Dere er mer enn velkomne til å legge til en anbefaling på www.billigweb.info. Hvis hotellet dere har brukt ikke er i lista, send en melding til meg her eller legg igjen en kommentar med anmeldelsen og hvilken host det gjelder på: http://billigweb.info/about/.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vil bare dele min dårlige opplevelse med HostBlast.net. Denne hosten er kjempebillig, men du får det du betaler for. I starten virket det greit og fikk svar på mine support tickets osv. men en morgen jeg skulle arbeide på siden min var serveren nede og har vært nede nå i 15 timer (de har 99,9% oppetid garanti) og har skrevet mange ganger på ticket uten noe svar og chaten deres står som online men blir aldrig koblet til en agent. Har lest endel anmeldelser av hosten hvor folk har skrevet at siden deres er nede heletiden. Så når serveren er oppe igjen blir det og migrere rett til namecheap istedet og bruke 30 dagers pengene tilbake garantien deres uten tvil. Kan ikke ha en så ustabil hosting som rakker ned ryktet til folks nettsteder. Så mitt råd til folket er:

Hold dere unna HostBlast :P

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjedelig med slikt, men takk for deling. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke nokk med det, når de hadde fullført vedlikeholdsarbeidet etter 2,5 dager, så dukket det opp noen andres side opp på mitt domene, så ble de tilslutt ferdig og kunne fortelle at de hadde klusset til backupen de tok før de overførte siden min til annen server, så nå må jeg begynne helt på nytt :(:P byttet til namecheap imorges og ba om og få tilbake pengene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uff da..., ikke meninga å le, men det er ganske utrolig gjort av en domenehost. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, tell me about it :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive