[LØST] Selge gammel XBOX

20 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg fikk min første XBOX julen 2004 og jeg har vært veldig glad i den. En stund etter fikk jeg spillet Halo 2 (som jeg var skeptisk til i starten) men jeg fant ut at det var et forykende godt spill, særlig i CO-OP. Om ikke så veldig lenge kommer Halo 3 ut, og det gleder jeg meg virkelig til, men. Jeg har ingen XBOX 360. Derfor har jeg bestemt meg for å skrape sammen nok penger til å kunne få tak i en slik konsoll, med Halo 3.

Ettersom jeg får en XBOX 360, trenger jeg ikke en vanlig XBOX. Derfor har jeg funnet ut at jeg kan selge den på et bruktmarked. XBOXen skal være i god stand og den har bare krasjet en gang (og ja, det er den hvite XBOXen). Hva kan akseptabel pris for en slik boks være for salg? Med skal jeg sefølgelig legge ved to håndkontrollere og en del spill:

• Pro Evolution Soccer 5 (LIVE)
  • Colin mcrae rally 04 (LIVE)
  • Links 2004 (LIVE)
  • Halo 2 ? (LIVE)
  • Need for speed Underground
  • Oppdrag Nemo
  • Prince of Persia
  • Star Wars II Knights of the old republic
  • ToCA Race Driver 2 (LIVE)
  • Top Spin (LIVE)

Alle spillene er orginale XBOX-spill. Hvor mye kan jeg prise dette sammen med?

Og så kommer det til frakt da. SmartPost blir da et godt anternativ, men hvor stor pakke trenger jeg for å få alt sammen med, med isolasjon? Og hva slaks isolasjon trenger jeg?

Salgsted: Når jeg tenker på å selge noe, kommer sefølgelig tankene mine til Finn.no. Er det en god plass å annonsere dette, eller finnes det bedre plasser?

Takker for svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Finn"torget" er et greit sted å annonsere, men det koster 50 kr...

Her på selveste ITpro er det et gratis bruktmarked! følg link!

Tinde torget er gratis... du har jo også flere auksjonsider på internett da!

For det første anbefaler jeg deg å ta en titt på aqqle story's postring: her! Det er for det første masse linker til bruktmarked som du kan klikke deg inn til!

Håper du får solgt den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Finn"torget" er et greit sted å annonsere, men det koster 50 kr...

Feil, det koster 25kr for en vanlig annonse. Som betales enten via telefon ,eller visa/mastercard.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var en rekke med annonsesteder :)

Kom gjerne ellers med forslag på de andre spørsmålene mine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg, personlig ville ikke ha gitt mere enn 60-70kr for vært spill.. tilsammen kunne jeg ha gitt ca 700-800 kr..

Med xbox'en ville jeg ha gitt deg 1300 som bud.. Det er pga at en ny xbox koster ikke mer enn sånn ca 800kr, og for en brukt ville jeg vært fornøyd med en 500 hvis du er heldig D:

Alt i Alt tilsvarer et bra bud sånn ca 1300kr... hvis du har en gammel harddisk f.eks så kan du jo putte den inn i xbox'en da... Tipper at den er på mer enn en 8Gb.. Det gjorde jeg med min, og fikk mer penger for den :D

Ellers så kan du jo også lakkere toppen av skallet til xbox'en.. Det gjorde jeg også, og mitt så sånn någen lunde slik ut:

112xbox1-med.jpg

172SouthernXbox.jpg

Tatt fra internett... Det er jo en start!? Prøv å lakke toppen... Ser fett ut^^

Og du kan forlange et par hundre kroner ekstra D:

Du kan også kutte en liten bit og putteplexi glass, som kommer tilå tilsvare slik:

blue%20xbox%20exp.JPG

Sånn gjorde jeg det :)

Mvh

Anders

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, det ser veldig morsomt ut. Men hva kreves for å lakke den? Og hvor mye koster det?

Jeg har en gammel harddisk, på 13 GB, IDE. Holder det? Btw, hva skal man med det?

1300,- høres ut som en grei pris (eller 50 øre mindre ;)) men er det "inkludert" frakt-avgiftene.

Ellers, takk for tipset!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Normen" er som regel at kjøper betaler frakten, om annet ikke er mulig. (dette da som oftest i tillegg til de 1300kr'ene)

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

"Normen" er som regel at kjøper betaler frakten, om annet ikke er mulig. (dette da som oftest i tillegg til de 1300kr'ene)

:)

Enig, kjøperen betaler frakten som er inklusiv de f.eks 1300 kr...

Forresten!

Det kreves ikke noe stort i det hele tatt til å lakkere xbox'en... skrutrekker til å ta av dekselettools.jpg

6 skruer å ta av casescrews.jpg...

Og da må du maskere ribbene på dekselet med maskeringsteip eller vanlig brun/svart teip, sånn at det blir igjen en X med den "xbox juvelen med i midten"... og da er det bare å hive på med maling :)

Her er det masse gode tips ang xbox fikling :D

Jeg har en gammel harddisk, på 13 GB, IDE. Holder det? Btw, hva skal man med det?

Det første du gjør er å ta ut den harddisken som er inni xbox'en på 8gb og koble den til pc'en din... så skal du kopiere absolutt alle filene sån som det er på harddisken, over til den harddisken du vil ha inn i xbox'en..

Tro meg, det er fort gjort..

Den harddisken som er standard i xbox'en bruker IDE så det går så fint så...

Med den harddisken du skal sette inn, så har du jo også muligheten til å lagre spill, rett innpå harddisken, så du slipper å drasse med deg masse cd'er... :D

Så enkelt er det!

ta en titt: http://www.llamma.com/xbox/

mvh

Anders

Endret av Anders Gill
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde tenkt å inkludere frakten i totalprisen som annonseres, så ingen får seg en uhyggelig overraskelse. Hvor stor boks må jeg ha tro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde tenkt å inkludere frakten i totalprisen som annonseres, så ingen får seg en uhyggelig overraskelse. Hvor stor boks må jeg ha tro?

Mener du til å putt xboxæen i og sende den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

XBOX-en, to håndkontrollere og en del spill (som jeg kanskje kan redusere plassen ved å drite i cover), ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

du trenger å finne en papp eske på ca 25 cm i bredde, da får du plass til xbox'en og ved å legge ca 8 cd covere oppå hverandre, og igjen oppå cd'ene, legge 2 håndkontrållere, tilsvarer sånn ca 30cm i høyde..

Dvs 25cm x 30cm

utennavnkl8.png

Håper det hjalp..

Mvh

Anders

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjempefin tegning! :)

Jeg skal sjekke det ut på posten. Takk for svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er fint det :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da har jeg vært på postkontoret og kjøpt meg en ekstra stor (50x30x20 cm) Smartpost-pakke. Synets igrunn det en en veldig tom på SmartPost-pakkene og det blir nok ubrukt plass i den, menmen. Hva slaks isolasjon anbefaler dere? Bobleplast? Avispapir?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Lambi dorull/dopapir :eek:

Seriøst det er kjempe mykt, du kan tynt glass i de greiene der, sende de i posten også får motakeren dem..Hele!!

Enten mykt dopapir, eller om du skal til og mota en pakke er det ofte sånn små hvite greier oppi der (husker ikke hva de het) de kan du bruke, jeg tar alltid vare på de. først var det for og leke med den :lol: men nå er det om jeg skal sende noe (bruker også lambi da)

PS: gamle Xboxer går nå for 500 kroner på by porten, mulig at du mache den prisen der (eller finne noen dumme kunder...)

Endret av skaperen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det hørtes da tynt ut :P

Er det isopor du tenker på? Skal sjekke om det finnes her i huset.

Jeg får se om jeg finner noen dumme kunder :P, så jeg skal prøve å selge på forskjellige plasser etterhvert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tynt, nå snakker jeg ekstra myk 3 siders lambi tørke rull som du tar og ikke ruller opp men krøllet sammen, bruker du en rull eller 5 på det blir det veldig mykt, har selv brukt dette til og sende pakker og EF cross party (ikke spør.. :ph34r: )

Hvor mye tenker du og ta for den?

Endret av skaperen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg må si at det virker veldig tynt, men takk for tipset alikevel, skal sjekke det ut.

Jeg sendte også en mail til posten angående dette problemet og fikk (faktisk to) svar:

Du må bruke støtdempende materiale som f.eks bobleplast, plastkuler,pappstrimler etc. Det er viktig at det god avstand mellom esken og innholdet, slik at man får fylt mye islolerende materiale i mellom. Esken skal fylles helt full.

Hvor mye tenker du og ta for den?

Mener du XBOX-en? 1300,- som sangt. Link til video og salgssted ligger i signaturen min.

Endret av Petter Holstad
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

XBOX-en er solgt og tråden settes som løst. Takk for all hjelp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive