Salgspris for høyttalere, subwoofer og forsterker

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg er nå blitt student og trenger så mye hard kapital som mulig. Jeg har skaffet meg mye skrot og dill-dall opp gjennom årene som jeg nå innser at jeg egentlig ikke trenger.

Jeg har solgt unna litt allerede, men har igjen mye jeg skal bli kvitt.

Blant annet er det to stk Yamaha høyttalere, en Radionette subwoofer og en Eltax forsterker. Men jeg vet ikke hva jeg kan sette som pris siden jeg ikke har det minste peiling på slikt utstyr lenger.

Yamaha - Tekniske spesifikasjoner

Jeg ga 3000 kr for Yamaha høyttalerne og dette var for fire år siden.

Eltax - Tekniske spesifikasjoner

Denne ga jeg enten så var det 3500 kr eller så var det 4100 kr. Ble kjøpt for to år siden.

Radionette

101746.jpeg 101747.jpeg

Ble kjøpt for 1 1/2 år siden. Denne subwooferen har jeg prøvd å finne spesifikasjonene for, men det har vist seg å være vanskelig. Fant ingenting på den elendige hjemmesiden til Radionette, og heller ingen andre plasser.

Jeg håper derfor på at det er noen andre som har hatt eller har en av samme slaget som da kanskje vet noe.

Alt utstyret er lite brukt så jeg vil gjerne ha igjen litt, men selvsagt så er vel dette utstyr som synker fort i verdi.

Så hva er passende pris? Dere kan gjerne komme med bud, for det må bort.

Endret av Mr. Deus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Yamaha -

Jeg ga 3000 kr for Yamaha høyttalerne og dette var for fire år siden.

-Det kommer helt ann på hvordan dem er behandlet det. Har du grisespillt er selvsagt prisen lavere. Men si 1000-1500,-kr eks frakt.

Eltax -

Denne ga jeg enten så var det 3500 kr eller så var det 4100 kr. Ble kjøpt for to år siden.

Eltax blir bare billigere og billigere, men det gjelder recivere/forsterkere generellt. Denne ville jeg begynt på 500 - 1000,-kr eks frakt.

-Hva anngår den subben din så er det vanskelig og finne info om den så lenge det ikke er oppgitt info om den. (hvilken modell er det?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takk for svar. Prisene antydet er faktisk omtrent det jeg landet på selv.

Angående subwooferen så har vet jeg ikke hvilken modell den er. Fant ikke noen bilder på nettet og jeg får ikke sjekket det før enn til i morgen siden den står hjemme. Har lett etter denne før, men jeg fant ikke noe da heller.

Eltax-en har sunket veldig i verdi skjønner jeg. Har avvist et bud på denne og det var på 900 kr. Mulig dette ikke var så ille likevel da eller?

Når det gjelder behandlingen av høyttalerne så er det vel spilt mye høy musikk når det har vært spilt, men de er jo lite brukt.

Endret av Mr. Deus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så lenge høyttalerne fungerer og det ikke er noe tegn til skade, så tror jeg det vil gå greit. Ville anbefalt samme pris som Lars for forsterker og høyttalere. Og Eltax er ikke akkurat "high-end"... :lol:

Når det gjelder sub'en så er jeg litt usikker også. Men 1000kr der også kanskje? Radionette er vel Elkjøp-vare..? kanskje 1500kr om du er heldig. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Subben ble kjøpt på Elkjøp, ja. Eltax-en på Komplett og høyttalerne på en lokal lyd og bilde butikk.

Det eneste jeg har brukt subben til omtrent var å få meg selv kastet ut fra en hybel jeg leide. Den har ikke vært brukt siden.

Høyttalerne er mer brukt, disse har jeg hatt i bakgrunnen når jeg har sett på filmer hjemme i ferietider. Forsterkerer har også vært brukt til dette.

Selger forsterker, sub og høyttalere for 1000 kr hver jeg. Kom gjerne med bud, prisene kan diskuteres.

Oppdatert, bilder for subwoofer:

102072.jpeg 102073.jpeg 102074.jpeg 102075.jpeg 102076.jpeg

Vekt: 17,8 kg

Element: 23 cm (med plastikkanten er det 26).

Lengde fra front til bakende: 40 cm

Bredde fra høyre side til venstre på det bredeste: 36 cm

Høyde: 34,5 cm

Dette er en "aktiv subwoofer".. mer vet ikke jeg :eek:

Endret av Mr. Deus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Noen som er interessert i noe av dette? Kom med bud.

Jeg må bli kvitt alt utstyret så fort som mulig så her er sjansen for å få billige høyttalere, billig subwoofer og en billig forsterker.

Endret av Mr. Deus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vell jeg vil tro at det er egentlig en eltax sub du har kjøpt bare den heter radionette, da radionette ble jo kjøpt opp av Elkjøp og dermed har de lagd en del eltax produkter, men er her linken til den subben så kan du jo sammenligde selv: http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=10182

men er det ikke sånn at kjøp og salg ikke skal sje i dette forumet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive