En honnør til alle skribenter

10 innlegg i emnet

Skrevet

Det er desverre blitt slik at de som skriver artikler (ikke nødvendigvis til ITpro.no) sjeldnere og sjeldnere får ros for artiklene. Hvis det derimot er noen som IKKE liker den - DA får de høre det. Enten det er en liten skrivefeil, en feilformulert setning, eller rett og slett en som er uenig i det artikkelen vi si; kommentarene blir spydigere og spydigere, og blir nesten rettet personlig mot artikkelforfatter. Dette forekommer både på ITpro.no og på andre nettsteder. Ja - det skal være lov å være uenig - og ytringsriheten finnes. Men når folk skal begynne å klage på uviktige småfeil - og dømme en artikkel som forfatter kanskje har lagt ned timer med arbeid i som dårlig p.g.a. èn skriveleif - da må jeg få lov til å stille et aldri så lite spørsmålstegn.

Hvis det på den andre siden er snakk om en god artikkel, er det typisk for leserne og bare lese den, og så er man ferdig. Vel - hvor lang tid tar det å skrive i kommentarfeltet at du synes forfatter har gjort en god jobb med artikkelen? Mer en det trengs ikke for å motivere en artikkelforfatter skikkelig, og det er dette tjener leserne på, i form av flere artikler av samme kaliber. Gi en positiv kommentar - det skal ikke mer til for å gjøre en lykkelig nå til dags :thumbup:.

Avslutter med å gi en honnør til alle skribenter (ikke nødvendigvis de som jobber med dette fast - alle dere medlemmer som skriver der ute også) - både på ITpro.no, og på andre nettsider etc. Dere gjør nok alle en fantastisk jobb, selv om dere kanskje ikke alltid blir påminnet om dette.

Stå på folkens! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Av og til kommer det poster som man blir sittende å lese hele og når du leser det siste ordet, oppdater du at du nikker... Fordi du er enig i hva som blir skrevet!

Det gjorde du nå nettopp og det er som du skriver, post en positiv kommentar.. Mer skal ikke til for å glede skribenten :)

Bra oppsummert Fedda thumbup.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Helt enig! Det er stort sett bare dritt som blir slengt i kommentarene for tiden. Gjerne uten noen bakgrunn bare kommentarer som "Dette suger! Hva skjer med ITpro?!" :nope:

Du tar opp problemstillingen med at enten skriver man ingenting, eller så skriver man bare dritt. I en perfekt verden skulle det vært omvendt:

• Leser du en god artikkel - Si ifra via kommentarene!
  • Finner du en skrivefeil - Ikke bry deg, verden går ikke under. Det er innholdet som teller!
  • Er du uenig i noe - Kommenter det på en saklig måte.

Folkeskikk burde være en selvfølge!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er helt enig. Det er ikke ofte jeg får en posetiv tilbakemelding på artikkelene mine. Sefølgelig er det helt greit med kommentarer som påpeker feil i artikkelen, eller noe som "Dette var en kort artikkel som ikke sier noe om den nye brødristeren fra LG".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til alle dere som skriver der ute, jeg leser ALLE artikler på ITpro, og de jeg ikke har komentert på er bra..så om dere ikke ser min komentar kan dere lene dere tilbake og tenke "Skaperen likte ivertfall den" :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg er enig i det du skriver, Fedda. Det er synd at enkelte skal ødelegge for så mange flotte artikler. Selv om innholdet i artikkelen ikke er på topp, og det kanskje er noen få skrivefeil her og der synes jeg folk kan holde det inni seg - istedenfor å rope det ut. Desverre er dette et av problemene med muligheten å være anonym på nettet. :(

Heldigvis er vi ikke de verste, kan jo bare nevne at de er mye verre på f.eks. ITAvisen - tror de fleste som leser dette vet hva jeg mener. Dagbladet har jo også hatt lignende problemer.

Jeg synes også det er enkelte brukere som utmerker seg med sine artikler, f.eks. Petterhot med sin brede dekning av overgangen til det digitale bakkenettet.

Hvis dette fortsetter slik bør det jo iverksettes tiltak for å få skikk på problemet, men det er godt mulig en generell bevistgjøring blant brukerne på ITPro hjelper..?

Einar :)

Edit: Oj, innlegg nummer 400. :)

Endret av Einar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har selv sett på ITavisen og andre nettsider nivået på innleggene der og synets ITpro. Men som jeg nevnte i min post over her, kritikk er greit så lenge det kommer fra et positivt utgangspunkt, eller skal vi leke slik som musikklæreren min gjør: Dere får ikke lov å si noe negativt hvis dere ikke har sagt noe positivt?

Og tusen takk for rosen Einar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Totalt enig.. Vil også legge til at jeg i det siste har erfart at det er "lov" å sverte og skjelle ut enhver som uttlaer seg på internett, mens ros for gode artikler eller synspunkter oftere og oftere blir ignorert. Det er da ingen som tvinger noen til å lese artikler man ikke liker, eller blogger man ikke tåler?

Bra innlegg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er som regel dem som er "misfornøyd" som skriker høyest, desverre Men jeg, som alle andre her, er enig i det som blir sagt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dersom det går en skribent-spire i dere når dere leser dette, så kan dere gjerne sende inn en artikkel eller to til ITpro-redaksjonen!

Om du vil søke om en skribent-stilling, kan du lese dette emnet: http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=71331

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive