Koss hodetelefoner blir heletiden ødelagt

12 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, jeg har kjøpt 2 koss Porta Pro og 1 av de Koss hodetelefonene man stikker inn i øret så former den seg etter øret. men begge har blitt ødelagt..på samme måte :eek:

Det som skjer er at plutselig slutter den ene siden og fungere, alltid høyre side som slutter og funke. Og etter det får jeg bare musikk på venstre, jeg blir gal av og bare høre på musikk på venstre siden. på butikken sier de at det er min skyld og at jeg ikke kan bytte den...

Er det noen måte og reparere dem på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er nok brudd på ledningen. Eller det kan være dårlig kontakt inne i selve proppen eller klokken. Du kan åpne og se, og hvis det ser ut som det er dårlig kontakt kan du lodde det sammen!

Hvis det er brudd på ledningen er det nok vanskelig å fikse det.. Om du finner der det ser ut som det er brudd, kan du åpne ledningen og spleise partene igjen, for så å teipe sammen med elektrikerteip :)

Gjort begge deler på gamle headset jeg har hatt, men det ender som oftest opp med at jeg kjøper meg nytt og lover meg selv å være mer forsiktig med det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sikker på at det er høretelefonene som er ødelagt da?

Mulig at det er dårlig kontakt i mp3 spilleren din eller hvor du bruker de.

Selv har jeg aldri hatt noen problemer med den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel med tanke på at det er samme problem i: MP3en, dataen, laptopen, TVen, radio spillern og mobilen så vil jeg gjette at det er et problem med hlytalerne :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

du har nok bare blitt døv på det ene øret!

nei, men åssen greier du å ødlegge Portapro? oO

de tåler jo alt! har hatt mine i 3 år nå, og de har tålt mye juling og ser fremdeles helt nye ut!

men du kan sjekke der hvor ledningen er festa i headsettet om loddene har gått opp elns.

er bare å poppe opp det lille lokket som er over der ledningen kommer inn og så kan du eventulet lodde det fast igjen hvis d er no galt. d skjedde med en fyr jeg kjenner.

hvis det er ett eller annet lenger ned på leningen som er ødelakt så kan du jo bare ta ledningen fra et annet headset og lodde det fast på portaproen isteden! ganske lett å få til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har man ikke "lifetime" garanti på Koss' hodetelefoner?! :o Dette høres mistenktsomt ut som produksjonsfeil.

Endret av KongKlykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mulig at det er produksjons feil men mine funker ikke som de skal, og jeg får ikke penga tilbake :thumbd:

Det var en periode jeg kunne holde en nederste delen av ledningen til PortaPro oppe så kom det lyd, men ble litt slitsomt og holde den opp og høre på musikk samtidig, nå funker ikke det heller da.

Har sameligna de med en venns og alt ser fint ut, disse har jeg bare brukt på dataen og de har ikke fått noe form for bank, har bare sitti kobla i daten (med untak av når jeg skulle prøve de på andre ting for og sjekke om det var dataen som var blitt dum)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bare dra ut ledningen til headsettet, så klipper du av ledningen til et annet headset og lodder det fast isteden!

det har skjedd flere ganger at ledningen til headsettet mitt har satt seg fast i noe sånn at det blei rivd av hoved mitt når jeg skulle gå. f.eks dørhåndtak og sånt.

men det har likvel aldri blitt ødelakt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har hatt flere par som både ledninger og annet har blitt ødelagt på. Har sendt dem inn, og de har alltid blitt reparert. Koss har en fantastisk livstidsgaranti. At du ikke fikk reparert dine skyldes kanskje at de du sendte dem inn til ikke gadd følge opp garantiordningen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Send dem inn til rep

Det er life time garanti :thumbs: :thumbs: :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Med mindre du har gjort noe selv for å ødelegge de så skal butikken ta de imot. Har benyttet meg av dette selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hold dere unna Koss. Koss har endret praksis med hensyn på life time garanti. Ifølge Expert tolker Koss nå grantien til kun å gjelde produksjonsfeil. I praksis vil det si at hvis du ikke finner noen feil på hodetelefonene innen et par uker, så vil det vanligvis ikke bli tolket som en produksjonsfeil men som slitasje.

Jeg har tidligere fått reparert eller fått nye hodetelefoner når noe var gale, også ved normal slitasjeskade. Dette var tidligere brukt som et salgsargument, og var en av grunnene til at jeg valgte Koss. Endringen i Koss sin tolkning av life time garanti skjedde på slutten av 2007. OK at de gjør slike endringer med nye produkter, men det er ikke OK at det får tilbakevirkende kraft for hodetelefoner som er solgt tidligere under andre vilkår. I følge min lokale Expert butikk har Expert tatt konsekvensen av dette og vil ikke ta inn nye Koss produkter etter at deres lagerbeholdning er tømt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive