[LØST] Er dette et virus program ?

10 innlegg i emnet

Skrevet

Etter at min nabo instalerte dette virusprogrammet (http://www.winantivirus.com/) så klikket maskinen hans, internett hengte seg opp etter 2-3 minutter, og litt senere så låste maskinen seg. Er dette et virus eller er det et virusprogram ?

Det jeg gjorde var å slette dritten fra maskina,men den ble ikke helt 100%, så jeg formaterte pc'n igjen, og instalerte et virusprogram jeg er kjent med (www.avast.com) ...

Er det noen som har erfaringer med win antivirus 2007?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en ting og si:

Det er ikke et anti-virus program... Få alt sånt vekk... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nei, har ingen erfaring med det. Siden ser fin ut, men denne advarselen som står på forsiden deres ( Din nåværende Antivirusbeskyttelse er IKKE effektiv! ) gjør siden useriøs med en gang.. Iallefall i mine øyne.

Det virker desperat, og for useriøst. Jeg har heller aldri hørt om dette programmet, så jeg hadde ikke lastet det ned og aldri i mitt liv kommet til å ha kjøpt det.

Hvofor gjorde han det? Kom det en popup som sa at "din maskin er infisert med virus, last ned winantivirus og fiks problemet!"?

Uansett, be naboen din holde seg unna sider som tilbyr ting som han aldri har hørt om. Be han også slutte å trykke på de meldingene som popper opp mens han surfer på nettet. Selv om det står at han er besøkende nr 1000000 og har vunnet verdens feteste bil, så er det ikke sant..

Installer en annen nettleser enn IE for han også. Anbefaler opera ( http://www.opera.no ), da den er raskest, mest sikker og mest brukervennlig. Vinner alle tester på diverse nettsider. her f.eks: http://www.idg.no/tester/programvare/article36564.ece

Du gjorde et godt valg av antivirusprogram iallefall. Avast er noe av det beste som er å anskaffe pr. dags dato... Finnes selvsagt flere som er sidestillt, men jeg personlig mener avast er hakket bedre.. :)

Endret av KongKlykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg sjekket det med Google, og fikk masse treff som viser at det er Spyware / Popup / Advertising / masse problemer.

Legger ved en link til et annet (amerikansk) forum, der de viser en liste over filer som kjører når viruset er aktivt: http://forums.spywareinfo.com/lofiversion/...php/t27271.html

Et annet "antivirus-program" jeg vil advare mot er VirusProtectPro. Finnes i flere versjoner, jeg har vært borti VirusProtect 3.5 Pro. Jeg holdt på 1,5 døgn for å bli kvitt det.

Jeg har funnet flere gode lister på Internett som identifiserer hva som er ekte programmer og hva som er Spyware, men har ikke hatt tid til å sjekke disse grundig ennå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nokon som har høyrt om ErrorSafe og DriveCleaner? Desse går det til og med an å kjøpa :D

(Ja desse er sjølvsagt virus)

Viss du ser på boksen som WinAntivirus kjem i viss du kjøper det, er det mest heilt likt ErrorSafe og DriveCleaner sine :D

Endret av Cundion
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Av gratis antivirus finnes det to store aktører, nemlig Avast Antivirus og AVG Antivirus.

Avast

AVG

Det finnes jo selvfølgelig flere, men dette er de to største og mest seriøse. Bruker selv Avast og har gjort det i en god stund.

Av gratis antivirus finnes det to store aktører, nemlig Avast Antivirus og AVG Antivirus.

Avast

AVG

Det finnes jo selvfølgelig flere, men dette er de to største og mest seriøse. Bruker selv Avast og har gjort det i en god stund.

Nokon som har høyrt om ErrorSafe og DriveCleaner? Desse går det til og med an å kjøpa

(Ja desse er sjølvsagt virus)

Tror WinAntivirus drives av de samme folka som driver ErrorSafe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

heilt klart et virus, bare få det vekkkkk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takker ! Det var dette som ante meg, at dette programmet var badware. For hadde dette programmet hatt noe med Microsoft/Wndows, så hadde det nok kommet gjennoom deres nettside.

Selv har jeg brukt avast på min laptop i 2,5 år, uten problemer. Med windows defender, ad-aware og ccleaner.

Gir ut pekepinner dere..

Hvorfor han gjorde det, fikk jeg ikke noe godt svar på. Men han blir nok litt mer kritisk nå. Jeg har hatt Opera i flere år, og er godt fornøyd med det, men for naboen så vet jeg ikke om det er bryet verdt å installere noe mer program.....

Endret av bluesboy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive