Journalist på nettside - Sommerjobb

3 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei!

Går det an å få jobb som journalist på en nettside? Altså tjene litt penger på å skrive skikkelige artikler.

--------------------

Flyttet av moderator

Endret av Kjeppen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

prøv på it avisen.. de trenger altid hjelp til å bli bedre en itpro og hardware;P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For det første. Tittelen din henger ikke på grep. Sommerjobb og august? Kanskje du tenker på deltidsjobb?

Spøk til alvor. Jeg er ikke sikker. Du sier at du har "Skrevet for avis en gang i samarbeid med skolen. Og lest Vær Varsom." Vær Varsom-plakaten har lite å si. For de fleste nordmenn snakker vi egentlig om sunn fornuft (og så har man Se&Hør.) At du har skrevet for en avis en gang sammen med skolen har heller ikke noe som helst å si (beklager.)

For å ta det som du sier det:

Store nettaviser er profesjonelle (og ganske fattige i forhold til lesere), små nettsteder er i all enkelhet blakke.

Det er ganske mange nettsteder som sikkert ville "ansatt" deg på stedet, men jeg regner med at disse forventer at du jobber gratis. I all enkelhet kan dette forresten være en "døråpner" dersom du ønsker en jobb som journalist i fremtiden.

ITPro trenger jo alltid nye skribenter. Forskjellige artikler her (så sant de er bra skrevet) vil vel absolutt hjelpe deg med å lande drømmejobben.)

Som en deltidsjobb er vel egentlig alt mulig bare man forsøker. Dette gjelder også større aviser som sikkert vil betale deg litt for at du skriver artikler som kommer på trykk (det er snakk om egeninteresse med tanke på å ta tak i nye skribenter FØR den konkurrenende avisen finner deg). På den andre siden finnes det aviser som gjør det samme UTEN å betale deg fordi det egentlig er snakk om utdannelse (de gjør deg en tjeneste.)

Som et seriøst alternativ har du selvfølgelig en blog. Populært, fantastisk, revolusjonært og overbevisende sikkert til å være morder av nettaviser i fremtiden. Dersom du skriver bra bør det ikke være noe problem å lage en blog som folk besøker. Besøkende folk ser reklame. Reklame gir penger. Det er folk som lever av det.

Jeg må beklage at det egentlig er et virvar av en post, men jeg er på vei ut døren.

Mern først; hva har du i norsk? Det er også ganske avgjørende...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive