[LØST] Dell Inspiron 1720 - HD-aktivitet.

8 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg fikk nettopp hjem min nye Dell Inspiron 1720. Denne kjører på en Santa Rosa plattform, Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor, 2GB RAM og nVidia® GeForce™ Go 8600M GT. Det er en 5400 HD på 160 GB i den.

Det jeg undrer meg på - har aldri hatt Dell før - er følgende:

Dette er en 17 tommer, så på høyre side ved siden av det numeriske talltastaturet, sitter det en rekke med fire blå lysdioder med hvert sitt symbol. Det ene av disse er HD-symbolet - denne "tønna" som symboliserer harddisken blinker i ett sett. Hører og aktivitet på harddisken hele tiden. Jeg kjører procexp for å overvåke eventuell aktivitet, men finner ingen uønsket aktivitet.

Er dette et fenomen på Dells bærbare? At det alltid er en viss aktivitet på HD?

Eller er det Vista som krever at det jobbes på HD hele tiden?

(NB: Har slått av indeksering for å se om det hjalp.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dell har sikkert en del "tilleggs-programmer" som ligger å surrer i bakgrunnen... Noen av disse kan sikkert avinstalleres uten at noe vil slutte å funke. :) Det var noe av det første jeg gjorde etter jeg fikk min Acer Laptop.

Kan også være virus-program (Norton?) som søker igjennom PCen for første gang. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dell har sikkert en del "tilleggs-programmer" som ligger å surrer i bakgrunnen... Noen av disse kan sikkert avinstalleres uten at noe vil slutte å funke. :) Det var noe av det første jeg gjorde etter jeg fikk min Acer Laptop.

Kan også være virus-program (Norton?) som søker igjennom PCen for første gang. :)

Nei - jeg har sjekket ut dette. Har tatt ut alt som suger, og jeg monitorerer all aktivitet uten å regge noe CPU-aktivitet eller noe.

Ser ut som om denne HD lever litt sitt eget liv? B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan bare bekrefte at jeg også hører harddisken - når intet foregår, men ikke når den går over i dvalemodus. Jeg har riktignok en Hp dv 9232, men med vista premium er vel opplegget omtrent likt med dell.

Jeg har også fjernet div ekstra programmer som fulgte med og regner maskinen ganske ren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ut som om denne HD lever litt sitt eget liv? B)

Spørs. Men at den leser litt fra harddisk nå og da er helt normalt. Ikke mens den er avslått selvfølgelig, men et lite "tikk" i ny og ne hører også jeg på min bærbar når ingenting kjører.. Er mye som foregår i bakgrunnen som ikke vises vettu. Tror ikke det er noe å bekymre seg over. :thumbup:

Du kan jo evt sjekke med HDD health. Der står all info fra S.M.A.R.T delen i harddisken din. :)

Min er spådd til å ta kvelden i 2010 (med 25% nøyaktighet).. :lol:

post-18204-1185061994_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

La inn HD-health, fant ikke noe feil med disken.

HD-lyset blinker rytmisk, samtidig med blinket er det en lyd som sier: "prrp". Så blinkingen og "prrp"-ingen er som en lys- og lydrytme.

Dette er kanskje normalt, men det er første gang jeg har oppdaget slik rytmisk aktivitet på noen av mine maskiner. Kanskje denne er noe følsom?

NB: I dvalemodus er den selvfølgelig helt stille.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har funnet ut hva det var, og forteller hva i tilfelle andre måtte få problemer:

Det var Creative sine drivere - til webcamet - som lagde problemet. Først deaktiverte jeg hele kameraet, men så kom det en stor oppdatering - så nå er det ok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ang dette problemet har ejg selv fått en del tlf fra inspiron og creative. virker ikke helt som vista er veldig glad i disse applicationene til creative.

Men et godt kjøp har du idet minste gjort :)

til lykke med ny bærbar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive