[LØST] oppdatering av sidene

7 innlegg i emnet

Skrevet

Noen som kan hjelpe??

Vil at sidene mine blir oppdatert når man går inn på sidene uten at man må trykke oppdater i IE.

Oppdaterer veldig ofte sidene og da er det mange som "glemmer" å trykke oppdatere :angry:

Søkt litt om dette, men finner ikke noe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når noen går inn på sidene kommer de inn på nyeste versjon av siden. Hvis ikke kan det være for at de har cookies fra siden. Disse kan man da be brukerne slette. Hvordan slette cookies (Firefox og IE7).

Men hvorfor endrer du siden ofte? Hvis det er noe lignende som her på ITpro (siste innlegg), så har man ikke noe annet valg enn å be brukerne oppdatere sidene ofte selv. Du kan sikkert legge inn at siden oppdateres i koden, men hvor plagsomt blir ikke det for brukerne. De sitter og leser noe, og plutselig så oppdaterer siden seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når noen går inn på sidene kommer de inn på nyeste versjon av siden. Hvis ikke kan det være for at de har cookies fra siden. Disse kan man da be brukerne slette. Hvordan slette cookies (Firefox og IE7).

Men hvorfor endrer du siden ofte? Hvis det er noe lignende som her på ITpro (siste innlegg), så har man ikke noe annet valg enn å be brukerne oppdatere sidene ofte selv. Du kan sikkert legge inn at siden oppdateres i koden, men hvor plagsomt blir ikke det for brukerne. De sitter og leser noe, og plutselig så oppdaterer siden seg.

Det er egentlig en slik kode jeg er på jakt etter :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I tilfelle PHP, kan du sikkert prøve med ein PHP/redirect og berre sette tidsintervallet der, og adressa til sida di . Huskar ikkje koda no, men søk etter det so finn du det nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Søk i google etter et javascript :

søkeord: javascript time reload window

så finner du sikkert det du trenger. kunne ha skrevet den til deg, men har dårlig tid akkurat nå....

mvh Ole

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er flere måter å gjøre dette på... Prøve følgende:

<HEAD>

<META HTTP-EQUIV=REFRESH CONTENT=5>

</HEAD>

Hvor du setter 5 til antall sekunder det tar for å refreshe siden (f.eks 300 (5 minutter))

Her er et ved bruk av javascript

<html>

<head>

<title>Auto Reload</title>

<script language="JavaScript">

<!--

var time = null

function move() {

window.location = 'http://dinside.no/index.php

}

//-->

</script>

</head>

<body onload="timer=setTimeout('move()',300000)">

<p>Her er scriptet satt til å reloade vært 5 minutt.<p>

</body>

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er flere måter å gjøre dette på... Prøve følgende:

<HEAD>

<META HTTP-EQUIV=REFRESH CONTENT=5>

</HEAD>

Hvor du setter 5 til antall sekunder det tar for å refreshe siden (f.eks 300 (5 minutter))

Her er et ved bruk av javascript

<html>

<head>

<title>Auto Reload</title>

<script language="JavaScript">

<!--

var time = null

function move() {

window.location = 'http://dinside.no/index.php

}

//-->

</script>

</head>

<body onload="timer=setTimeout('move()',300000)">

<p>Her er scriptet satt til å reloade vært 5 minutt.<p>

</body>

For opplysningens skyld vil jeg bare si at dersom jeg kommer inn på en side som plutselig setter igang å loade mens jeg leser vil jeg nok tenke på å stikke min vei. Spesielt kjedelig kan dette være for dem som sitter på litt trege linjer.

Den beste måten til å få brukerne til å oppdatere siden sin ofte på er vel i bunn og grunn å ha noe som vekker interesse der. Dersom du bare skriver om hvor mye gresset i hagen din vokser (og forteller hvert 5 min at nå er gresset litt lenger) kan jeg ikke helt se poenget med å besøke siden. Dersom du derimot forteller i øst og vest om alt mulig spennende du finner på nettet blir det fort mer aktuelt. Men dette er noe brukerne, så sant de kommer igjen, vet. Derfor vil de komme på besøk oftere enn en gang om dagen. Og dersom siden din da ikke er meget spesiell og har en eller annen "brems" (som feks en cookie som nevnt tidligere) vil siden bli oppdatert automatisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive