Antivirus som kan fjærne alt?

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hva er det beste antivirus progget / Spyware?

Jeg tror jeg har fått virus. men ingen av antivirus proggene mine finner det :S

jeg har:

-AVG Free (Antivirus)

-Spybot SD(anti-Spyware)

-AVG Free: Anti-Spyware(anti-Ppyware)

-Windows Defender(Anti-Spyware)

Hva har dere / Syntes dere er best? vil ha det beste (som er gratis) for og få fjernet alt viruset mitt.

dette er grunnet: pga. jeg skal taste inn kriditt kort nr. og slikt nå etter ferien.

vil helst slippe og formatere :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AVG er generellt veldig bra.. Jeg selv bruker Avast antivirus da, og er veldig fornøyd. Aldri hatt problemer med virus. :) Hvis du skal prøve det, er det viktig at du avinstallerer AVG først. Flere virusprogram som kjører samtidig, skaper som regel konflikt og mer trøbbel.

Denne er også grundig, og er en online skanner: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp

Til spyware bruker jeg Ad-Aware fra lavasoft, som jeg også er veldig fornøyd med...

Men om du tror du har virus, og du ikke finner det med AVG, kan du jo prøve å legge ut en Hijackthis logg her. Det lager en liste over alle programmene som kjører på PCen din... :)

EDIT:

Det er vist ikke noen virusprogrammer som fjerner alt av virus selvsagt... Men noen programmer er bedre enn andre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som KongLykken sier.

Hvis du skal prøve et annet program er det viktig at du fjerner AVG først.

Hvis du har testet flere program, og har flere liggende på maskina nå, kan dette også være grunnen til at det virker som at maskina di er infisert.

Personlig kjører jeg AVG, og har aldri hatt problemer med det.

Noen Virus krever også spesieller "Removal-tools" for å stikke av. En liste over slike kan du finne her.

Når du ser denne siden skjønner du også hvor viktig det er at du vet HVILKET virus du har.

Har du noen som helst peiling på hvilket virus det er ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker:

-CCleaner (adaware og registerprog)

-NOD 32 (virusprog)

-Zonealarm (brannmur)

-Registry Mechanic (register program)

-Spy boot search and distroy (Adaware som tar resten som ingen andre tar)

Anbefaler desse!! :thumbup:

Har aldrig noko feil :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå skal det også legges til at UANSETT hvor mye antivirus og spyware-removal du har tilgjengelig, så kan man ikke surfe som man vil.

Man må hele tiden tenke seg om når man trykker på en link. Man blir liksom aldri helt trygg. Ikke for å virke skremmende, men det er faktisk sant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til opplysning så finnes ikke ZoneAlarm eller Symantec sin brannmur sikkert i det hele tatt.

www.noxusfiles.com for mere informasjon. Om jeg forklarer her så vil det være brudd på rettningslinjene så jeg får vel la være :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk takk ;)

Noen brae programmer for og sjekke hvilkene progs som kjører og hvem som har kontankt med internett?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så litt på programmene som ITpro har listet opp, og Active Ports 1.4 ser ut til å vise hvilke programmer som bruker nett, samt hvilke porter de bruker. Link: http://itpro.no/fil/577.html

Har du Zone Alarm brannmur kan du også se det der... :)

Som KongLykken sier.

:o KongLykken??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:o KongLykken??

sorry.. bitteliten tatseleif der. :blush:

back 2 topic

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive