hvor lenge skal man lade en ny mobil?

12 innlegg i emnet

Skrevet

kjøpte meg akkuratt nokia 6288 for 2500kr.. så lurer jeg på hvor lenge man skal lade telefonen første gangen noen som veit?

noen som veit om noen bra spill og programmer til den telefonen.. må være gratis gidder ikke betale for sånt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ifølge manualen til mobilen din er det en ladetid på underkant av 2timer på den vanligste batteritypen. Står ikke noe om ladetid på ett nytt batteri, men uansett er det skjeldent skadelig å lade for mye, la mobilen ligge på lading over natten. (Fleste mobiler kobler seg ut av lademodus når den er fullladet uansett.)

Ellers når det kommer til programmer og spill, ett lite wapsøk etter "Java Games" bør fungere fint. Finner mye kule spill man kan laste ned gratis..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg veit at det står ca 2 timer i manualen.. men tenkte å la den stå over natten vertfall.. men rart at det ikke står noe spesefik om 1 gangs lading..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kjøpte meg akkuratt nokia 6233 for 2500kr.. så lurer jeg på hvor lenge man skal lade telefonen første gangen noen som veit?

noen som veit om noen bra spill og programmer til den telefonen.. må være gratis gidder ikke betale for sånt..

skal lades i min 16 timer ved første gangs lading

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I "gamle dager" var det mange mange timers førstegangslading.

Mens nye batterier ikke trenger dette.

Det ser du også ut i fra manualen. Lad opp og bruk som du vil. Batteriet vil leve lenger en mobilen i alle fall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

okey vis du sier det så... men syns det er litt rart når de fleste sier at man skal lade de i minst 10-20 timer..

hvor har du lest det der..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alle nye batteri skal lades i 24 timer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

okey vis du sier det så... men syns det er litt rart når de fleste sier at man skal lade de i minst 10-20 timer..

hvor har du lest det der..?

Alle nye batteri skal lades i 24 timer.

Hmm det er vel noen myter ute å går så dere som mener man MÅ lade LEEEEEENGE 1 gang les her LiON

Regner med at du har en ny telefon med LiON batteri det har de fleste nye.

Sitat :

Lithium-ion is a very clean system and does not need priming as nickel-based batteries do. The 1st charge is no different to the 5th or the 50th charge. Stickers instructing to charge the battery for 8 hours or more for the first time may be a leftover from the nickel battery days.

Så der så. Lad til telefonen er klar og bruk den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nye batterier skal fullades før bruk, ikke noe mer.

Langt viktigere er det for LiIon batteriene å bli tappet skikkelig de første gangene før de blir ladet igjen.

refererer til følgende setning i linken over;

Neither does a full discharge improve the capacity of a faded pack. However, a full discharge/charge will reset the digital circuit of a 'smart' battery to improve the state-of-charge estimation.

Dette er det stridigheter om i de første laderundene, selv om det er minimal forskjell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bør iallefall tømme batteriet før du begynner å lade... Er ca halvfullt når du kjøper ny telefon. :P Bruker å gjøre det selv. For sikkerhetsskyld, så lader jeg også over natten. Blir gjerne 12 timer.... Bare for å være sikker! :lol: Grattis med ny telefon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk,men finner ikke noen java spill som passer perfekt.. skjermen blir strukket ut bar en liten del av skjermen blir brukt.. og de spillene som bruker hele skjermen kommer dt opp programfeil på..

jeg har en nokia 6288 ikke 6233 som jeg skrev først.. hadde det før så defor jeg skrev feil men hadde samme progblemme med den å..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive