Backup av Outlook 2007 kontoer

9 innlegg i emnet

Skrevet

Lurer på om noen har en smart løsning for å ta backup av outlook kontoer som på en enkel måte kan legges inn etter en formatering eller reinstallasjon.

Jeg har prøvd å tatt backup i registeret: "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook" men da jeg har evt formatert å skal legge det inn igjen kommer ingen kontoer på plass.

Bruker Vista som OS. Jeg har også prøvd 3.parts programmer som i og for seg funker men om der er er andre løsninger på dette ville det vært å foretrekke. :rolleyes: Kjekt å kunne slippe å legge inn 12-15 kontoer hver gang på nytt :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at man kan lage outlook kontoer ved hjelp av script. Så hvis noen har script som gjør det kunne du jo bare kjøre scriptet med dine kontoer etter at du har reinstallert.

Så vi får håpe noen kommer med script for generering av outlook e-post konto.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja Script hadde vært kjekt så venter i spenning:)

Jeg er ganske sikker på at man kan lage outlook kontoer ved hjelp av script. Så hvis noen har script som gjør det kunne du jo bare kjøre scriptet med dine kontoer etter at du har reinstallert.

Så vi får håpe noen kommer med script for generering av outlook e-post konto.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:wall: ingen smarte scriptere eller andre smarte hoder å se i horisonten ser d ut for <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Humm.. er det ikkje berre å eksportere til ei *.pst fil, sette opp kontoen att på den nye maskina og importere igjen?

Fil -> Imoprter/Eksporter -> Eksporter til fil -> Personal Folder File (*.pst) -> Velg mapper, pass på å huke av for "inkluder undermapper" -> velg plassering av fil og OK.

Same meny for importering. berre følg instruksjonane.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du finner ikke kontoene dine i *.pst fila , å hadde de ligget der hadde det vel vært ett sikkerhetsproblem av dimensjoner tenker jeg .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har "eksportert" mine OE kontoer, de får da formatert kontonavn.iaf Må eksporteres og importeres en og en.

Folderene har foldernavn.dbx Kan eksporteres og importeres på samme måte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har "eksportert" mine OE kontoer, de får da formatert kontonavn.iaf Må eksporteres og importeres en og en.

Folderene har foldernavn.dbx Kan eksporteres og importeres på samme måte.

Som du kanskje ser i Emne på denne tråden så gjelder det alstå ikke Outlook Express men Microsoft Office Outlook 2007.

Jeg vet alt om imp & Eksp i OE da men jeg er ikke interrisert i å bruke den da jeg syns Outlook 2007 er ca xxx antall ganger bedre.

Men takk for tipset Anyway :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kunne forsøke Windows Enkel overføring.

Med den kan du kopiere brukerkontoer, filer og mapper, programinnstillinger,

Internett-innstillinger,favoritter, og e-postinnstillinger.

http://www.microsoft.com/norge/smb/product...w-vista-pc.mspx

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive