Forslag til Chattetråden

15 innlegg i emnet

Skrevet

Et forslag fra dette emnet: Stenge Chattetråden.

Jeg personlig mener denne løsningen er best (det betyr at ingenting er bestemt fra redaksjonens side):

- Syvsovere! aka Den Store Chattetråden stenges.

- En ny side blir opprettet (eller en remake av Online chat)

- Den nye siden består av en forumtråd som er skjult fra resten av forumet og forsiden, og blir bare tilgjengelig via den nye siden.

- Den nye "chattesiden" får i tillegg til retningslinjene et par egne regler for å forsikre oss om at det samme ikke skjer igjen.

- Chattesiden/chattetråden blir lett tilgjengelig fra en egen link på forsiden og/eller i venstre meny.

- Innleggs-telleren blir slått av for den nye chattetråden.

Hva sier folket?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

- Den nye siden består av en forumtråd som er skjult fra resten av forumet og forsiden, og blir bare tilgjengelig via den nye siden.

- Den nye "chattesiden" får i tillegg til retningslinjene et par egne regler for å forsikre oss om at det samme ikke skjer igjen.

- Chattesiden/chattetråden blir lett tilgjengelig fra en egen link på forsiden og/eller i venstre meny.

Disse er kanskje verdt et forsøk. Men hva har innleggs-telleren med saken å gjøre om jeg tør spørre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Strålende idé!

Poenget med innleggstelleren er å vise forumaktivitet. Når praten legges utenfor det egentlige forumet er det ikke noe å telle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Disse er kanskje verdt et forsøk. Men hva har innleggs-telleren med saken å gjøre om jeg tør spørre?

Hvorfor skal vi ha det? Det gir feil inntrykk i forumet om du har f.eks. 1000 innlegg fra chattetråden.

Det er mer vekt i innlegg du har bidratt med i den seriøse delen av forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg personlig mener denne løsningen er best (det betyr at ingenting er bestemt fra redaksjonens side):

- Syvsovere! aka Den Store Chattetråden stenges.

- En ny side blir opprettet (eller en remake av Online chat)

Hva sier folket?

Høres ut som en grei ting det.

Men jeg ser ikke poenget i å stenge den eksisterende Chattetråden for så og starte en V2.0 på en egen "chatteside"?

Hvorfor ikke bare flytte den eksisterende Chattetråden over til den nye siden hvis det skal komme en slik "chatteside".

men liker fortsatt denne best:

Jeg vil understreke med seriøst trykk at jeg ikke har lest denne tråden dere debaterer om.

På grunn av min frihet til å velge har jeg styrt unna denne chattetråden, dette fordi jeg er født i 68 og ser ikke helt fornøyelsen med chatting. Hvorfor jeg blander meg? Fordi jeg klarer ikke å se problemet, denne tråden lever sitt liv til glede for de som bruker den og til forargelse til dem som ikke styrer unna den. Husk friheten til å velge, hvis du ikke liker noe, ikke oppsøk det.

Rune

btw, er det mulig og få fixet buggen som gjør at det ikke går og laste ned Chattetråden?

når man trykker ned på last ned knappen så laster den kun ned den første siden :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den nye "chattesiden" får i tillegg til retningslinjene et par egne regler for å forsikre oss om at det samme ikke skjer igjen

-Ja, det er en god løsning for mine ører. Man får vekk fokuset på tråden, samtidig som vi som benytter oss av den får beholde den. Praktiser de faktiske retningslinjene så ser jeg ikke noe problem i denne løsningen.

-Hvorfor ny tråd (?)

Chattesiden/chattetråden blir lett tilgjengelig fra en egen link på forsiden og/eller i venstre meny.

-Hvorfor det egentlig, da går den jo mot det forrige forslaget om og "anonymisere" tråden.

-Hva med og eventuellt legge en egen lenke i kontrollpanelet /evt under avataren til hver enkelt bruker ?

(Krever selvsagt at man er registrert bruker)

-Slik jeg ser for meg dette er det ingen direkte bakdeler. Man kan selv velge om man skal inn i chattetråden , den blir fjernet fra hoveddelen av forumet samt at den er enkel og finne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

-Hvorfor ny tråd (?)

Må ikke. Kan godt bruke den gamle.

-Hvorfor det egentlig, da går den jo mot det forrige forslaget om og "anonymisere" tråden.

Altså, en egen link en plass på nettstedet. Slik at den er borte fra "Siste fra forumet" og blir fysisk borte fra forumet og blir en egen "chatteside" på ITpro (eller "chattetjeneste" om du vil).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det ikke bare å fjerne at den vises på forsiden av forumet da, la den ligge under prof. terapi. Samt at moderatorer blir litt strengere og at flere av brukerene rapporterer når noe upassende blir tatt opp...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da blir napalm glad :P

Synes forøvrig det er mange gode ideer der. Anonymiser den, men ikke steng den!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Strålende!! Henger meg på dette.

Nei. Hvis vi bruker napalm som eksempel (ikke personlig ment ;)), så har han fått en egen tittel "chattjunkie". Det som skal til for å få den tittelen er: "Et stort antall usaklige posteringer." Vell, nå motsier ITpro seg selv. Kommer man med en useriøs postering i en vanlig tråd, får man advarsel. Får man ikke posteringen sin i chattetråden "registrert" blir dette umulig. Jeg syntes ikke chattetråden skulle bli som en egen forumkategori, for hvis dette blir innført syns jeg det må innføres i Profesjonell terapi generelt.

Jeg har da et annet forslag: Lage en egen posteringsteller for Profesjonell Terapi: "Anonym: 100 posteringer (herav 20 i Profesjonell Terapi)" Eller hva?

Egentlig syntes jeg vi skal ha det sånn som vi har nå, men vil ikke fjerne posteringstelleren fra chattetråden (profesjonell terapi).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

At dere vil beholde innleggstelleren betyr bare at dere liker å få økt innleggsteller.

Dette forslaget går ut på å fjerne chattetråden helt fra forumet. Da er det helt logisk at innleggstelleren ikke økes når du "chatter" i chattetråden/chattesiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er selv ikke interessert i mest mulige posteringer. Jeg har sagt hva jeg mener om å fjerne tråden... Jeg kan egentlig være for å fjerne posteringstelleren helt fra ITpro, men det viser også hvem som er "erfaren" og "inngrodd" på ITpro (sorry, fant ingen bedre ord -- No offense :D).

Det med å fjerne telleren fra chattetråden er vel stort sett greit, men da syns jeg vi skulle fjerne den fra hele Profesjonell Terapi. For chattetråden er vel stort sett profesjonell terapi (Man chatter vel mest i det forumet...).

Jeg er vel egentlig med på å fjerne den fra profesjonell terapi også, men dette motsier tittelen "chattejunkie" som dere selv har valgt. Dere må bestemme dere for hva dere vil der. Jeg syns ikke dere kan fjerne telleren fra profesjonell terapi, uten å fjerne titler som chattejunkie. Dette blir da nærmest en annen diskusjon.

Jeg syntes forslagene

er geniale, pluss strengere moderatorer. Det mener jeg er det som skal til får å få styr på tråden.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ser ikke vitsen i at inleggstelleren ikke skal sjelde der, da vil jo statestikken bli feil, og da kan man like godt fjerne hele statestikken på ITpro.

Når det gjelder et nytt Forum for tråden så er det en grei løsning, men java chat er et dårlig alternativ.

Jeg mener også at man skal hoste akkurat denne tråden på en utenlands server, slik at man får litt løsere regler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg mener også at man skal hoste akkurat denne tråden på en utenlands server, slik at man får litt løsere regler.

ITpro sine regler gjelder uansett. Om du ønsker å snakke om emner som ikke passer inn i henhold til Norsk lov, så kan du finne det et annet forum å være på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ser ikke vitsen i at inleggstelleren ikke skal sjelde der, da vil jo statestikken bli feil, og da kan man like godt fjerne hele statestikken på ITpro.

Innlegg i ein chattetråd er lite relevante når det gjeld statistikken for ein IT-nettstad. Det er ingen grunn til å ha innleggteljar for chat.

ITpro har så vidt eg veit ikkje som mål å vere sandkasse for regelbrytarar. Vil du ha ein nettstad med lausare reglar, lag ein sjølv. Kan du grunngje at det er viktig med lausare reglar?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive