[LØST] Filmer på Mobil - hvilket format?

12 innlegg i emnet

Skrevet

har en K800, som jeg er keen på å overføre noen filmer til. Noen som vet hvilket format de må være i, eventuelt hvilket program jeg må bruke for å omgjøre dem til rett format?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På min telefon, Sony Ericsson K750i, blir filmene mine i 3gp format. Da trenger du Quicktime.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På min telefon, Sony Ericsson K750i, blir filmene mine i 3gp format. Da trenger du Quicktime.

Så hvis jeg har en mpeg fil, så kan quicktime gjøre den om tl 3gp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, da trenger du et annet program, har ingen erfaring med dette så det får noen andre i forumet ta seg av :)

Men ihvertfall filmene på mobilen er i 3gp format (vanligst), så hvis du vil spille filmene på pcen må du bruke Quicktime.

EDIT: søkte litt og fant dette, men som sagt har ingen erfaring, så du må nok prøve deg fram :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vil heller annbefale SUPER, som er freeware og lar deg konvertere nesten alle mediaformater ute på markedet. Med dette programmet har ein rekke instillinger du kan velge om kvalitet, oppløsning e.l. Alt etter smak og behov.

P.S! du må bla litt for å finne linker som bringer deg til nedlastinga. Ca 2 sider frå utganspunkter :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vil heller annbefale SUPER, som er freeware og lar deg konvertere nesten alle mediaformater ute på markedet. Med dette programmet har ein rekke instillinger du kan velge om kvalitet, oppløsning e.l. Alt etter smak og behov.

P.S! du må bla litt for å finne linker som bringer deg til nedlastinga. Ca 2 sider frå utganspunkter :thumbup:

Takker og bukker. Skal testes ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, k750i/w800i kan bruke mpg4 filmformat til filmer (jeg bruker det selv). Nero har kommet med en konverter som tar avi/wmv etc og gjør det til mpg4. Det heter nero recode og nero har en trial verson ute (30 dagers :( ) Jeg fant en guide til oppsett av recode en gang, men siden har jeg glemt i farta :P Det eneste minuset med denne måten er det at filmene kan "lagge" litt noen ganger, men på pluss siden så tar en film ca 200 MB plass, så de med original minnebrikken kan slappe av litt ;)

håper dette hjelper

P.S. siden jeg fant oppsettsguiden på var noe med min k750. no eller noe sånt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

OffTopic:

På N80(og andre symbian) kan du se 3gp, mp4 og DivX(avi)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

3gp er nok det vanligste ja. Quicktime eller et eller annet litt rimeligere program for encoding i 3gp-format

http://www.freedownloadscenter.com/Best/mpg-to-3gp-free.html

http://www.gromkov.com/faq/faq2004-0072.html

=== Ser jo ut som et drømmeprogram, men finner ikke linken til selve nedlastingen. Fatter ikk eat siden kan være så klønete, eller er det jeg som er overtrøtt og klein her. Noen som har funnet linken til selve nedlatsingen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

du kan bruke video vegas og der kan du gjøre filmene til kass format du vil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive