[LØST] Koble opp flere maskiner gjennom Get Classic

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei og hopp.

Jeg har nettopp fått tak på Get Classic og kjører igang med å koble opp maskinene mine (4 stk) gjennom en router kjøpt på Clas Ohloson (se link). Men tror du at det går da? Nei :angry:

Noen som har erfaring med å koble opp flere pc'er gjennom Get? Har Get Classic som skal gi tilgang for 1 maskin, men går jeg gjennom en router eller no sånn så burde det vel gå ann på en eller annen måte??

Svar imøteses snarest :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror ikke det har så mye med at du har get. Har aldrig hørt at det skal være noen problemer med å koble opp flere datamaskiner når du har get. Det ligger vel heller på routeren kjøpt på Clas Ohlson.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Jeg har selv Get Classic, og kjører 3 PC´er gjennom en router. Det har godt helt fint. Ved vanlig surfing går det ikke en gang utover hastigheten selv om alle tre er på nett samtidig.

Etter du har koblet PC´ene, går du på Nettverkstilkoblinger,høyreklikker på Lokal tilkobling/Egenskaper/Merk "Internett-protokoll"(TCP/IP)/velg Egenskaper, deretter "Motta IP-adresse automatisk" på de andre maskinene.

Da skal du være på nett med alle maskinene.

Det er også mulig du inn på Verktøy/Alternativer for internett/Tilkoblinger/Lan Innstillinger, og huke av ved "Identifiser innstillinger automatisk", ihvert fall på hovedmaskinen, da denne, i forhold til før, nå er koblet til routeren istedet for direkte til modemet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde et lignende problem tidligere. Kom ikke på nett med flere maskiner. Det som var problemet var at IP-adressen hade blitt låst til mac-adressen på den ene maskinen. Det vil si at hvis du har hatt 1 av maskinene på nett før vil ip-adressen bli låst til mac-adressen til den maskinen. Det som var løsningen for meg var å koble alt fra hverandre, deretter ta strømmen på kabelmodemet. Deretter koble til strømmen igjen, koble til ruteren slik at ip-adressen kobles til mac adressen på ruteren. Koble til maskinene til ruteren. Nå vil ruterens innebygde DHCP server dele ut ip-adresser til de andre maskinene slik at du kommer på nett med alle maskinene. Prøv å se om ikke dette fungerer for deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde et lignende problem tidligere. Kom ikke på nett med flere maskiner. Det som var problemet var at IP-adressen hade blitt låst til mac-adressen på den ene maskinen. Det vil si at hvis du har hatt 1 av maskinene på nett før vil ip-adressen bli låst til mac-adressen til den maskinen. Det som var løsningen for meg var å koble alt fra hverandre, deretter ta strømmen på kabelmodemet. Deretter koble til strømmen igjen, koble til ruteren slik at ip-adressen kobles til mac adressen på ruteren. Koble til maskinene til ruteren. Nå vil ruterens innebygde DHCP server dele ut ip-adresser til de andre maskinene slik at du kommer på nett med alle maskinene. Prøv å se om ikke dette fungerer for deg.

Takk for veldig god løsning på hvordan jeg får koblet maskinene opp. Takk igjen... Var på kanten til å bestille internett gjennom andre og droppe ut Get, men atter takk for hjelpen.. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive