[LØST] Pc finner ikke ekstern harddisk

5 innlegg i emnet

Skrevet

Har kjøp meg ekstern harddisk!

Type Packard Bell, Store & Save 400GB, USB2.0

Jeg koblet alt i den rekkefølgen som stod på lappen som var med, men.........

Enheten regiseres av PC, men dukker IKKE opp i "min datamaskin"

Når jeg merker en fil og høyreklikker får jeg opp en rute med bl.a "send til" der ligger enheten heller ikke.

På "egenskaper" under harddisken min ligger den eksterne hardisken under arkfanen "maskinvare".

Ved å gå til egenskaper her så får jeg beskjed om at "enheten fungerer som den skal"

Jeg har mp3 spiller, og den dukker opp med en gang jeg kobler den til den får da bokstaven E. (også via USB)

Hjelp, er det feil i den eksterne harddisken eller er det feil på PC'n min??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres ut som den eksterne disken din blir tildelt en stasjonsbokstav som allerede er i bruk av en annen enhet.

Høyreklikk på Min Datamaskin, velg Behandle.

Gå derfra videre til diskbehandling. Her får du en oversikt over alle diskene som er koblet til maskina di, interne og eksterne.

Her vil du da finne den eksterne harddisken din.

Høyreklikk på den og velg "Endre stasjonsbokstav- og baner"

Her kan du velge den stasjonsbokstaven du vil. Her kan det lønne seg å velge en som er langt ut i alfabetet, slik at du slipper at andre enheter tar bokstaven du bruker.

Interne enheter er som regel satt opp slik at de tar den første ledige bokstaven de finner. Så hvis du velger en "lav bokstav" vil du støte borti dette problemet igjen :)

Lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt fram og tilbake så kom jeg dit du ville jeg skulle gå. Den ligger som DISK1 litt ned på sida mellom "hovedharddisken" (DISK0) og DVD stasjonen (DVD0)

Disk1 var i tilstand "Ikke initialisert" høyreklikka så fikk jeg valg om å gjøre det, da ble DISK1 opperativ.

Den ligger nå som "standard" og "klar", jeg får kun valget "egenskaper" når jeg høyreklikker på den

MEN den ligger IKKE under akfanen "volum" (øverst til høyre på skjermbildet)

................ har heller ikke dukka opp under "min datamaskin"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har "utildelt" i "partisjonsvinduet"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tok en sjanse ok trykket på "velg partisjon" fikk en veiviser og trykket "OK" videre uten å endre noen parametre, formatering startet og ca 2 1/2 time senere var alt i boks!!!!

Yay!!

No ligger den i "min datamaskin" og alt er bare fryd og gammen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive