Trekke seg fra bud på Qxl.no?

13 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

(visste ikke hvor denne tråden skulle)

Hei! :)

Har gjort en kjempetabbe her... :wall:

Jeg skulle kjøpe meg en ny strømforyning, og gikk inn på qxl.no. Der fant jeg en 550 watts, og jeg bød 400 kr pluss 150 kr for frakt. auksjonen

Dagen etter får jeg et tilbud fra en venn som spør om jeg vil kjøpe en 600 watts strømforsyning av ham for 100 kr. YES! tenkte jeg, men kom så i tanke om den på qxl.no... så nå går jeg bare og håper på at noen skal by høyere enn meg, slik at jeg ikke skal kjøpe den. Og i skrivende stund er det tre dager igjen av auksjonen.

Hvis ingen byr høyere enn meg, er det da mulig å trekke seg fra kjøpet? Eller går det slett ikke?

hilsen litt nervøs fyr.

-----------------

icon13.gifFra moderator;

Endret tittel

icon11.gifEmne flyttet fra;

Supportforum -> Underholdning -> Offline -> Profesjonell terapi til

Supportforum -> Programvare & Internett -> Netthandel ->

Endret av martin.aleksander
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan trekke deg fra kjøpet, men da får du mest sansynlig negativ karakter.

Du kan jo høre med personen som selger, om han kan kontakte QXL og slette budet ditt før den går ut da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Leste på QXL.no og fant dette:

NB:

ditt bud er bindende!

Vet ikke om dette er noe du burde bry deg om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

76.Hvordan kan jeg slette budet mitt?

Alle bud er bindende og vi kan derfor ikke slette bud.

Ønsker du å trekke et bud, må du kontakte selger via "spørsmål og svar" på gjenstandsiden. Selger må kontakte oss og gi tilatelse til at vi sletter budet. For å slettet et bud må vi vite hvilket gjenstandsnummer auksjonen har og hvilken bruker som skal slettes fra budlisten.

Hvis du ikke får tilatelse til å slette budet ditt anbefaler vi at du allikevel gjennomfører handelen hvis du vinner auksjonen.

Da kan du heller øve deg på å selge og auksjonere bort varen selv.

Husk at du kan få en negativ karakter hvis du ikke gjennomfører en handel og det kan medføre at din konto blir stengt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja jeg har spurt han som selger om han kan slette budet mitt. Og hvis jeg driter i å kjøpe den og kontoen min blir stengt så blåser jeg i det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du fått svar da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja jeg har spurt han som selger om han kan slette budet mitt. Og hvis jeg driter i å kjøpe den og kontoen min blir stengt så blåser jeg i det.

Du kan jo bare kjøpe den og selge den igjen da?

Det eneste du taper da er kanskje 150kr i frakt, evt kan du få enda mer for den, prøv å selg den andre steder enn på qxl, finn.no f.eks...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så vidt jeg vet så er nettauksjoner untatt fra angrefristloven såfremt det ikke er snakk om en NY vare.

F.eks Netthandelen har angrefrist, mens om du byr på en brukt vare fra en privatperson så har du ingen angrerett.

Og avtalen er bindene. Du samtykket til alt da du meldte deg som medlem/bruker på QXL.

Tvilsomt at en privatperson vil kjøre krav mot deg for en så liten sum, men du kan risikere å få kontoen din slettet / negativ omtale av brukeren din.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Grunnlaget for dette er nedtegnet i auksjonsreglene punkt 8.1 og i kjøpsloven § 17-22.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jaaaa!!! en fyr bød høyere enn meg! På SISTE auksjonsdagen! går det ann å ha slik flaks! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

så fint da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har trukket tilbake kjøp før. Selgeren blir ikke glad, med du slipper å betale noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive