Fjernstyring av pc'er

11 innlegg i emnet

Skrevet

Nå sliter jeg litt. Trenger bistand :wall:

Prøver å hjelpe tjukke slekta med litt støtte vedr forskjellige pc problemer. Det kan være windows, printer, internett, office med mer.

Problemet er at jeg i dag må sette meg i bilen og kjøre rundt, det er koselig det også, men av og til kunne jeg løst det enkelt hjemmefra.

Har sett på endel løsninger for fjernstyring som VNC, RADMIN osv, men disse er gresk for en som ikke er nettverksspesialist. De ber om IP adresse, og host name osv. Jeg vet hva dette er, men hvordan skal jeg sette opp dette når alle PC er bak trådløse rutere med dynamisk tildeling av IP'er med mer.

Finnes det noen god oppskrifter for hvordan jeg bør sette opp dette.

Eks:

- har en pc med Win2000 proffesionsl

- har 3 pc'er med Win XP

- må jeg installere fjernstyringsklienter på alle maskinene?

- må jeg få opplyst tildelt IP (fra DNS) hver gang?

- sikkerhetsissues som må løses (porter i rutere med mer som må være åpne)

Puhhh :wow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner problemet ditt siden jeg har hatt det selv.

I mitt tilfelle så hadde jeg en server stående hjemme som lastet ned, mens jeg bodde på hybel.

Jeg gjorde følgende på serveren jeg skulle styre:

- La inn VNC og konfigurerte den

- Åpnet porter

- Ga fast IP adresse på maskinen

- La inn IRC klient og logget inn på en kanal (for å klare å finne IP adressen)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

LogMeIn er løsningen du ser etter.

Da slipper du å konfigurere noe som helst. Legg inn ett klient program på hver pc du skal fjernstyre. så kan du styre dem fra web hvor som helst.

Enkelt, genialt og gratis :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker TeamViewer, funger nok på samme måte som LogMeln.

(Hjemmeside TeamViewer)

ItPro test av TeamViewer.

Med TeamViewer kan du både ta over, sende filer og vise skrivebordet ditt sånn at du kan vise dem du skal hjelpe hvordan de skal gjøre forskjellige ting osv.

Når den du skal hjelpe har lastet ned klienten får de et passord og brukernavn, det eneste de trenger å gjøre er å gi deg det passordet og brukernavnet så kan du ta over pcen dems når som helst. Så hvis du har noe du vil vise dem så bare skriver du inn passordet og brukernavnet så har du kontrollen ;) .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

slenger meg på anbefalingen av logmein, bruker dette en del til fjernsupport på jobb

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du Skype installert på begge maskinene så kan du fjernstyre samtidig med at du kan prate, vise og instruere korleis ein løyser problem.

Verktøy - Gjør mer - Unyte application sharing.

Tilsvarande kan du også gjere via MSN - Be om fjernhjelp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker TeamViewer samtidig som Skype.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ahh. Glitrende. Mange gode forslag her. Skal ta en kikk på forslagene og se hvem som passer best.

Mange millioner takk så langt.

:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

We're here to help!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

LogMeIn er løsningen du ser etter.

Da slipper du å konfigurere noe som helst. Legg inn ett klient program på hver pc du skal fjernstyre. så kan du styre dem fra web hvor som helst.

Enkelt, genialt og gratis  :thumbs:

Helt enig med ^curious^

Ingen problemer med brannmurinnstillinger etc. Det bare funker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det finnes en enkel løsning på dette via VNC også. Om du bruker f.eks. DynDNS (for å få en fast adresse hjemme) og åpner port 5500 i routrene hjemme mot din lokale ip. Kan du lage en snarvei på desktopen til dem du vil hjelpe som linker direkte til din pc.

Kort fortalt setter du VNC Vieweren i lisenmode. Og i snarveien som du legger til hos dem du skal hjelpe legger du til stringen winvnc.exe -connect "din ISP IP" eller dyndns navn. (C:\Programfiler\ultravnc\winvnc.exe -connect ola.mine.nu)

Håper du finner ut av dette! Om ikke finnes det en hode av andre programmer som lager det enkelt og koble opp nat til nat. Hamachi er et kjempe godt alternativ. (får du laget et lokalt nett over internett, en slaks VPN løsning) Så bruker du bare ip'en til hamachi. finnes også et program som er basert på Ultravnc (PCHelpWare) som kan dekke dine behov. Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive