[LØST] Dreamweaver husker ikke brukernavn og passord

10 innlegg i emnet

Skrevet

Når jeg laget en site tidligere, så skrev jeg inn brukernavn og passord i fanen til Remote Info. I tillegg så huket jeg av her for at den skulle lagre passordet. Dette har fungert lenge uten problemer. Men for noen måneder siden sluttet den å huske brukernavn og passord. Hver gang jeg starter DreamWeaver 8, så må jeg legge inn brukernavn og passord til den siten jeg skal holde på med. Det begynner å bli ganske irriterende, spesielt siden jeg har flere siter med ulike brukernavn og passord.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde samme problemet, men det løste seg ved å oppdatere Dreamweaver til siste versjon. Hvis du har versjon 8 ligger oppdateringen (på engelsk) HER.

Alle oppdateringer finner du HER.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg oppdaterte Dreamweaver, men har fortsatt samme problemet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har samme problemet men kun på en av mine 2 PCer.... Har installert samme DW på begge. Irriterende..., jaa.

Har også feil med Hjelp funksjonen på den PCen som ikke husker..., har du det...?

Håper noen kan hjelpe oss..... :wall:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hjelpe funksjonen fungerer hos meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du IE 7, vet at denne tuller med FTP oppsett ellers på maskinen, kan det ligge der?? Har IE 6 på den maskinen som virker...., har ellers prøvd de fleste triksene jeg kan komme på, lagd nye siter, krysset av og på på save pluss div. Funker fortsatt ikke....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Jo jeg har installert IE7 på begge maskinene mine.

Har forsøkt å startet installasjonen av DreamWeaver på nytt og valgt reparer --> men det funket ikke.

Har forsøkt å avinstallert DreamWeaver og installert det på nytt --> men det virket heller ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg prøvde aldri funksjonen med passord før jeg la inn IE 7, men det kan jo hende vi er inne på noe. Vet at det var noe med hvordan ftp sider skulle vises om de skal vises i utforskeren eller i browseren, har hatt problemer med authentisering i IE på FTP. Har du prøvd å variere kryssene for FTP klient? (i DW)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dreamweaver 8 støttet ikke det ny ie 7..

men Dreamweaver CS3 (9) kom mot slutt av mars tror jeg og gi full støttet IE7..

Endret av spion2005
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takk for tipset Spion2005 :thumbup:

Fikk det til å virke med å bruke denne fremgangsmåten:

Edit: Fikk litt problem med andre programer, de husket ikke alle innstillingene etter at jeg hadde gjort det under. Forsøk først det andre tipset i linken under før dette utføres!!!

1. Launch the Registry Editor by clicking the Start button, choose Run, then type "regedit". In the Registry Editor, navigate to this folder:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\

Explorer\User Shell Folders\

2. See if there is a key called AppData, as shown in the screen shot below:

user_shell_folders_small.gif

3. Backup the Users Shell Folders registry branch as follows:

a. Right-click the Users Shell Folders folder and select "Export".

b. In the "Export range" section, choose "Selected branch".

c. Save the .reg file to the desktop.

d. If problems occur after editing the registry, double-clicking the .reg file will re-install that registry branch.

4. If the AppData key is missing, then perform the following steps. If the AppData key exists, then skip to Step 5.

a. On the right side of the Registry Editor explorer pane, right-click in a blank area anywhere under the last key in the list. You should get a context menu that says "New" with a flyout menu.

b. In the flyout menu, select "Expandable String Value" and name the new key AppData.

5. Right-click the new AppData key (or the existing one if it was already there), select Modify, and enter the following in the Value Data field: %USERPROFILE%\Application Data. If the values for the other keys in your User Shell Folders directory don't start with %USERPROFILE%, then use the value that your other keys use. For example, if your Local Settings key has a value of u:\Local Settings, then try usingu:\Application Data.

6. Open Dreamweaver, re-enter the FTP login information for one of your sites, and see if the FTP login is now saved when you close and re-open Dreamweaver

Dreamweaver 8 for Windows loses FTP login settings

Endret av ghhanssen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive