Sikkerhet for Vista

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hvor mye sikkerhet trenger man i tillegg til det som er integrert, anti virus må man jo skaffe men er det nødvendig med "internet security" pakke i tillegg?

Har nå avast installert i vista som ser ut til å virke greit, men kan ikke si at menysystemene er de mest brukervennlige.

Noen som har noen anbefalinger til et "kjøpe" antivirusprogram?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I Vista så er jo Windows defender og brannmur (tror jeg) integrert. Da trenger du vel bare et Antivirus program. Jeg har hørt at Avast er veldig bra og det er jo gratis.

Norton er jo også greit, men det sluker veldig mye ressurser, spesielt når det virussøker.

Men med tanke på cookies og spyware og sånne ting, så kan det jo være lurt med et til i tilegg til defender, som for eksempel ad-aware.

men sånn i utgangspunktet er vel antivirus det du trenger i tilleg i Vista.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok, noen som har noen formening om den integrerte brannmuren er god?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikke testet den skikkelig enda, men jeg vil regne med at den er grei nok.

Jeg bruker idag den innebygde i WinXP, og den funker iallefall til mitt bruk.

Jeg vil da ikke regne med at Vista sin er noe dårligere.

Når det gjelder Antivirus er Avast et greit alternativ, men jeg vil anbefale AVG Antivirus.

Dette finner du her.

Her finner du også AVG Antispyware. Denne er også ganske grei, og gratis så klart :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok, noen som har noen formening om den integrerte brannmuren er god?

Leste på en eller annen side for en stund tilbake, om at Vista sin firewall har blitt endel bedre enn den XP med SP2, men er langt ifra så god som andre software firewalls. Den i XP var bare en simpel firewall som tillot brukere å konfigurere regler for trafikk som kom utenifra, og alt innenfra og ut var alltid tillat. I Vista sin firewall er dette satt opp som standard, men man har via Administrative Verktøy fått mulighet til å konfigurere regler for utgående også. Etter det jeg husker, så var det anbefalt å droppe Vista sin firewall og heller bruke en som er bedre.

Akkurat nå bruker jeg Vista sin, men det er fordi jeg har 2 andre firewalls på routere i tillegg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har kjørt Vista med innebygget FW og Windows Defender + Avast antivirus i 4 måneder. Har ihvertfall ikke opplevd noen problemer enda..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ecks: Etter det jeg husker, så var det anbefalt å droppe Vista sin firewall og heller bruke en som er bedre.

Hvor stod det hen? interessert i se hva det er basert på.

Kjører selv kun Windows Vista FW på alle mine maskiner. Korrekt at den er blitt mye bedre, både inn og utgående denne gangen;) også integrert med IPSec slik at det er mye lettere å sette opp enn før.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Bruker selv NOD32. Krever veldig lite ressurser og virker som det er effektivt. Er dog ikke gratis.

-----

Moderator har redigert innlegget.

Endret av michBergen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive