[LØST] Trenger litt hjelp med dama

19 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg er nå litt frustrert og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Derfor tenkte jeg at, her inne er det jo mange glupe, og ikke så glupe (no offence). Så her kan det jo være noen som kanskje kan hjelpe meg litt da.

Jeg har vært sammen den samme jenta nå i litt over ett år. Hun er helt fantastisk i mine øyner. Men har sine mangler hun også, slik som alle jenter har. Det var slutt her for en liten tid tilbake siden, og når vi da ble sammen igjen, så bestemte vi oss for at vi må kunne snakke mer åpent om ting enn det vi har kunnet gjøre frem til nå. Vi må og kunne tørre og si hva vi tenker og mener og føler om ting, uten at den andre parten skal bli sur. Og det funket....i noen dager.

I går så var denne kjæresten på jente kveld med 2 andre venninner. Noe som er helt kult. ingen problem med det. Jeg kjørte henne ditt hun skulle, og hentet henne på natten også. Men når vi hadde snakket sammen litt, så kom det plutselig frem at hun kunne ikke se meg i det hele tatt i helgen. Hun skulle til faren sin (som bor i nabobyen der jeg bor), og at hun hadde lovet han å bruke helgen sammen med han. Men om jeg ville, så kunne jeg komme å hente henne på søndag kveld når hun skulle hjem. Så fikk vi jo sett hverandre litt.

Jeg begynte da å fortelle at jeg syntes vel det hele var litt dårlig gjort, fordi jeg har lyst til å se henne. Og da ble hun sur. Jeg fikk ikke engang fortalt ting ferdig før hun ble sinna. Og det jeg skulle si var jo at jeg syntes det hele var litt dårlig gjort at jeg ble sittende inne fredag, og vente på når hun skulle hentes. Og at hun hele helgen ikke kunne se meg, fordi hun hadde avtalt å gjøre noe med far. En mann som jeg syntes er kjempe koselig, og kommer godt overens med. Og at jeg da skulle måtte hente henne fordi da fikk jeg se henne de 30 minuttene det tar å kjøre i fra den byen her til nabobyen og ditt hun skal.

Nå er hun så sinna på meg at hun ikke vil snakke med meg. hun svarer med en settings greier på sms. hun nekter å ta tlf. og snakker om å respekt og slike ting. Jeg har fått det til slik at jeg skal hente henne på jobben, og kjøre henne ditt hun skal. så får jeg noen minutter med henne, og kanskje snakket litt sammen. Jeg skjønner at jeg ikke oppførte meg spesielt kult i går der jeg satt å bare jatta og prata til henne i går. Men jeg mistet liksom litt fattningen når hun bare snudde ryggen til der hun la seg i senga, og ikke svarte meg på noen ting som helst.

Så hva gjør jeg nå for å få henne blid? hva sier jeg for å få henne til å roe seg ned å skjønne meg litt også.. Det er ting jeg ikke helt vet. Jeg har sagt unnskyld, men fikk bare beskjed om at unnskyld ikke var godt nok bestandig. Det var ikke alltid det hjalp.

Jeg tar imot råd mer enn gjerne. Men ikke kom med teite ting som å driti kjærringa, dra på byen og pul ei annen eller slike ting. Denne jenta betyr enormt mye for meg, og jeg vil vel bare redde det vi har..eller hadde...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm, jeg pleier som regel å være ganske flink til å fikse opp i sånne ting, som vi alle vet kan damer være ganske hårsåre iblandt og det er vanskelig og forstå seg på dem.

Det som pleier å løse det er vel at du viser forståelse, du må vise at du skjønner at hun vil se faren sin.

Liksom du må så hva du føler, men si det på en måte så hun skjønner hvor viktig hun er for deg.

Si feks at du tenker på hun hele tiden, og du gledet deg til å være med hun i helgen fordi hun betyr så mye for deg, så du ble bare litt skuffet og overreagerte.

Damene blir alltid glad når du sier hva de betyr for deg, det gjør nok heller ikke noe om du kjøper noen roser eller noe mens du forklarer hva hun betyr for deg.

Unnskyld er ofte litt standard "unnskyldning" liksom uten så mye følelser i, så du må nok finne på noe bedre for at hun skal skjønne at du VIRKELIG er lei deg for det, og at hun er ALT ALT ALT for deg ;)

håper dette hjalp litt, lykke til så utrolig mye..alltid kjipt når sånt skjer, men hvis du bare klarer å få tingene frem på en måte hvor hun skjønner at det bare er fordi hun betyr alt for deg så løser tingene seg :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hun har lovet å treffe sin far, du blir da litt sur, ergo så setter du hun et lite dilemma, hvem skal hun velge å skuffe, deg eller sin far. Ikke noe lurt sjakktrekk å sette hun i den situasjonen der hun må ”velge” mellom deg og faren.

Her er det bare å gi henne støtte samt full forståelse og respekt og eventuelt foreslå at dere gjør noe sammen neste helg slik at dere da kan tilbringe litt kvalitetstid sammen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I et forhold, må man kommunisere.

Hvis dere ikke bor sammen, så synes ihvertfall jeg det er vanlig og planlegge f. eks. å være sammen i helger. At dere evn. skal ut hver for dere i blant, er jo greit, men det må snakkes om på forhånd om det skal fungere.

Ellers kommer frustrasjonen. Personlig, så synes jeg det er dårlig gjort av henne og dra på jentekveld, samme helg som hun har lagt planer med faren, som du ikke engang visste om. Det naturlige da, mener jeg, er at hun ofrer jentekvelden for å være sammen med deg.

Uansett, så burde hun nevnt dette for deg i uka før helga.

Da kommer det ikke som en bombe på deg. Det er helt naturlig at du reagerer.

Om du hadde visst om dette, så kunne du selv lagt planer med kamerater eller familie i helga, så du slipper og sitte å vente.

Selv om du sikkert hadde hatt lyst å være sammen med henne i helga (så vil du vel sikkert høre at hun ønsker å være sammen med deg da også, regner jeg med), så er det lettere å takle. Da omstiller du hjernen og svelger det.

Nå føler hun sikkert et press og synes det blir masete, fordi du tar det opp når hun kommer med dette samme dag som hun skal reise. Det er som jeg sa, ikke noe rart i reaksjonen din. Hvis det fortsatt blir sånn fremover, så kan nok forholdet bli vanskelig. En må snakke om sånne fremtidige ting i forveien.

Jeg synes du skal prøve å holde på ditt her og litt på stoltheten din (selv om jeg vet det ikke alltid er lett), og snakke ut om dette. Si at alt er greit, så lenge hun sier i fra tidligere. Du kan ikke sitte på en pidestall og vente. Det er utholdelig.

Jeg mener det er henne som skal be om unnskyldning her.

Lykke til videre!

Hilsen Jan.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Viktigste i et forhold er å gi hverandre frihet. Om hun ønsker å tilbringe tid alene med faren sin en helg så må du da la henne få lov til det. Hvor ofte er hun hos faren sin i forhold til å være sammen med deg?

At man er sammen betyr ikke at man må tilbringe hele tiden med hverandre. Da kommer dere bare til å gå på veggen til slutt. Livet er langt. Nyt den tiden dere tilbringer sammen og dyrk deres interesser (Selv om de ikke behøver være like).

At du savner henne en helg, betyr jo bare at du er glad i henne. Er ikke dette bare et bra tegn? Savn behøver ikke bare være negativt. Noen ganger så er det bare sunt også. Og en helg er da ingenting i det store og hele.

Kineserne har et fint ordtak: Man kan aldri eie den man elsker.

Tenk litt over den :)

Samme gjelder ordspråket: Slipp fuglen fri... kommer den ikke tilbake var den aldri ment to be. Men kommer den tilbake så.... ja du skjønner vel poenget.

Bruk tid til å snakke sammen om hva dere føler. Husk at et forhold handler om å gi og ta.

Lykke til iallefall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for mange gode råd. Jeg fikk en sms i stad etter litt meldinger frem og tilbake, om at jeg kunne kjøre henne til faren sin. Faren hennes ser hun opp til 4 dager pr uke. Så hun ser han jo rimelig ofte, og jeg har også sagt at jeg skjønner at hun vil være med både venninner og faren sin. men at jeg føler meg litt til side satt, og kanskje ikke så viktig akkurat nå (denne helgen). Men det skjønner hun ikke da. Hun kunne kanskje skjønne at jeg syntes det var kjipt at jeg aldri ble bedt med på noe av det som skjedde i venne gjengen hennes, men det var jo ei som var singel der, og hun likte ikke at folk hadde med typene sine da. Greit nok, men utrolig kjipt.

Men mange gode råd her. Kanskje en blanding av alle sammen er den beste løsningen. jeg vet ikke. Men tenker fælt nå hvertfall. :)

Men takk til alle som har skrevet så langt hvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er enig med Angelcloud76. Frihet er også viktig,

men det er naturlig å være sammen ofte når man er sammen i et forhold.

Om en ønsker å gjøre ting uten hverandre i blant, så er det bare sunt og begge må være innstilt på den holdningen.

Men en må allikevel si ifra om det på forhånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg skjønner følelsene dine.

Klart du føler deg til sidesatt, hvis hun ikke vil dele vennene sine med deg.

Det er ikke riktig i lengden.

Man skal kunne være sammen med vennene sine for seg selv, men en må kunne treffes alle sammen også. Det er slikt et forhold vokser.

Det må jo være noe å bygge på, dette her. En må dele på hverdagen og venner i blant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Siden du føler deg tilsidesatt så er det kanskje fordi hun ikke skjønner hvor mye hun betyr for deg?

si det til hun, si at du er utrolig glad i hun og at hun er alt for deg, sa smelter hun med en gang.

Da kanskje hun skjønner det...men dette kommer jo litt an på hvor lenge dere har vært sammen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

men dette kommer jo litt an på hvor lenge dere har vært sammen?

litt over 1 år..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

morsomt svar, dette er seriøst da skjønner du vel :thumbd:

Men få hun til å skjønne hvor mye hun betyr for deg, det er viktig..for da skjønner hun kanskje hvordan du føler det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det jeg har tenkt til å gjøre er at jeg sier når vi har begynt å kjøre at jeg har noe å si. Og bare ønsker hun hører på meg noen minutter, og helst ikke avbryter meg. Og forklare at jeg syntes det er døds kjipt jeg ikke ser henne i helgen. Og at jeg virkelig skulle ønske vi kunne brukt mer tid sammen hun og meg. Og at jeg skjønner godt at hun vil være med venninner og slike ting, og at jeg ikke ser noe galt i det. Og jeg ser heller ingenting galt med at hun skal være med faren sin denne helgen, og at de to skal finne på noe. Men at jeg syntes det ble litt mye denne helgen. At jeg mistet hodet, og overreagerte noe veldig. Men at jeg håper hun skjønner meg litt også. Og at jeg syntes det er litt leit at venninnene alltid skal finne på ting med henne, uten at hun noen gang kan ha med meg. Men det er noe jeg bare må svelge og godta. Også at hun betyr enormt mye for meg, og at det ville vært meningsløst å ikke ha henne i mitt liv. At jeg elsker henne over alt på jord. At jeg virkelig beklager det som skjedde i går, at jeg overreagerte og mistet hodet en stund der.

Noe slikt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

noe sånt er jeg helt sikker på at hun liker å høre ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I hope so :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg hadde også problem med dama.

Tingen var at vi sendt mye epost til hverandre.

Etter at vi fikk problemer kikka jeg igjennom alle epostene jeg vi hadde sendt hverandre, så satt jeg meg ned og skrev alt sammen ned i word.

Det tok meg 14 dager, jeg satt fra kl 16:00 da jeg kom hjem fra jobb til 23:00 hver dag.

Etter to uker så hadde jeg skrevet alle ned, hvorpå jeg skreiv det ut og laget en "bok" om det.

Hun må tydeligvis ha lest den for hun kom tilbake av savn. :wub:

EDIT:

alt vi gjør for damene.. :blink: Nesten skummelt... :huh:

Endret av Mito
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det løste seg med fruen her i huset også. Og det var ikke fra hennes side egentlig. Men fra hennes far sin side :) Jeg fikk snakket med henne i bilen, og ting ordnet seg der. hun forstod meg, og kunne innrømme at jeg hadde overreagert jeg og, men hun hadde faktisk overreagert kraftig hun og. Og det innrømmet hun.

10 minutter etter jeg kjørte i fra henne, fordi hun skulle være alene med far i kveld (som nevnt i første posten), så ringte telefonen. Jeg måtte snu, og komme tilbake. Far hadde faktisk regnet med at jeg skulle være der han, så han hadde kjøpt inn mat og slikt til meg også. Så det ble en koselig kveld for alle 3 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nice =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:)

Høres ut som en hyggelig far!!

Lykke til videre med dama!!!

:thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, ikke en dårlig slutt på dagen :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive