[LØST] Hjemmeside som ikke koster penger osv...

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hey

sikkert postet på feil emne osv... mn, mn...

Jeg skal lage en hjemmeside, men jeg vil ikke bruke freewebs eller piczo.com....

er det noe annet jeg kan bruke som ikke koster penger?

sånn at vi får "tk. eller"com" eller noe lignende!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

du kan jo bruke DOTtk som du selv sier

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kva vil du ha? Ein vert (som Piczo er) eller ein URL-forenklar (som .tk er)? Du seier du ikkje vil bruke Piczo/Freewebs, men vil lage side slik at du får .tk eller com, men dei to tinga er det jo ingen samanheng mellom.

Google har Google Pages, trur du kan bruke det om du har Gmail-konto, andre kan sikkert svare på det. Den kan lage nettsider for deg, på lik linje med Freewebs og Piczo. Då trur eg du får navn.googlepages.com. Så kan du bruke f.eks. moo.no til å få navn.moo.no til å peike til navn.googlepages.com, for å ha det litt kortare.

Du får bare underdomene om du ikkje vil bruke pengar. Vil du ha f.eks. nighthawk.com/net/org/no/etc må du betale for det (alle dei er sikkert opptekne, men du forstår sikkert poenget mitt).

Så eit lite tips til slutt: Sider som utelukkande brukar gratistenester vert generelt sett tekne mindre seriøst. Ha det i tankane, om det å verte teken seriøs er viktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan jo se i denne tråden, etv google litt selv :)

'free url redirection' og 'free webhotel' etc.

Tips: det er bedre med en litt vanskeligere url enn masse reklame og piss.

Om du har en seriøs side som du har planer om å la bli noe stort så vil jeg anbefale deg å prøve f.ek one.com som er helt ypperlig for småsider :) 320 det første året og 220kr de kommende (da har du 1gb plass, php/mySQL/etc, live support og dit eget domene med så mange mail adresser du vil ha)

home.no gir gratis webplass (20mb om jeg ikke tar feil), men de støtter dog ikke php. start.no støtter php mener jeg. Har aldri brukt dem tho.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar folkens... Dette hjalp meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil anbefale 110mb til host, og dotTK til forwarding, men jeg sjekker også opp en forwarder som heter noe sånt som domain-4free

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hey

sikkert postet på feil emne osv... mn, mn...

Jeg skal lage en hjemmeside, men jeg vil ikke bruke freewebs eller piczo.com....

er det noe annet jeg kan bruke som ikke koster penger?

sånn at vi får "tk. eller"com" eller noe lignende!

Du kan oxo bruke info.ms, med flere! Som du vil få oversikt om hvilke top domain som er gratis via å sende meg PM, eller du kan få gratis hosting via meg, dersom du bruker et av mine domain som jeg skal bruke til å gi gratis hosting fra, men da må du aldri bruke gratis domain, å da må du har reklame!

Vis du bruker sub-domain via meg, da vil vi dele reklame inntektene! For mer informasjon, eller flere råd, eller for å få kontakt informasjon for å komme i kontakt meg meg, må du sende meg PM!

Jeg gir aldri i fra meg kontakt informasjon via forum, uten om til de som sender meg PM! Fordi jeg vil ikke har spam!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive