Får ikke åpnet programmer i Windows

18 innlegg i emnet

Skrevet

Hi, når jeg prøver og åpne programmer får jeg beskjed om og velge hvilket program jeg vil åpne i................. det fungerer og åpne noen programmer om jeg åpner dem i seg selv. når jeg starter daten får jeg også en rar feilmelding hvor det står 5 forskjellige tegn hver gang. noen som vet hva jeg skal gjøre.. :(

se http://itpro.no/supportforum.php?act=ST&f=4&t=45064 for min tidligere postering om dette(kommer sikkert til og bli kasta ut for og stille samme spørsmaål flere ganger) men Windows sier at det ikke er deres problem)=, og dette er det mest politelige forumet jeg vet om. se www.freewebs.com/ajmannen for skjermbilder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter å ha skummet igjennom de to forrige trådene dine, så ser det ut som at dette kan bli tricky å fikse.

Har du forresten prøvd å boote med XP cd'en og tatt en reparasjon for å se om det hjelper?

Hvis det ikke hadde fungert så hadde jeg tatt en clean reinstall. I enkelte tilfeller, så tar det kortere tid enn å fikse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1.. Kan du gi meg noe av innholde i feilmeldingene du får? feil koder o.l.

2. Har du prøv å starte maskinen med en clean boot..

Gå på startmenyen og velg run.

Skriv msconfig og trykk enter.

Gå til haken (flippen) der det står services.

VIKTIG: Hak av for "Hide all Microsoft services"

(du finner det i en avkryssningsboks nede på siden)

Når du har gjort det, så velg DISABLE ALL

Gå inn på haken (flippen) Startup og velg Disable ALL der også.

Restart maskinen og se om du får samme feil.

Dersom samme feil oppstår går du bare gjennom MSconfig igjen og enabler alt igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hi, når jeg trykker Kjør-msconfig kommer jeg ikke in på msconfig, jeg får bare spørsmål om hvilket program jeg skal åpne msconfig i.......... :wall:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

register filer er importert av regedit, som er en exefil om jeg ikke tar feil :(

Prøvde du å rename regedit filen til .com? com er nesten det samme som exe.. Kan være du kan starte det da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg endra filen fra .banan til .com, Microsoft sier at de ikke har noe ansvar i det som skjedde og at jeg må klare meg selv)=, nå må jeg også skru dataen av og på 9-10 ganger før den faktisk kan logge på

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg før heller ikke åpnet registry editor :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du tilgang til en BartPE boot disc? eller en windows install disc?

Kan være du har svart på dette i en av de foregående trådene, men funker sikkerhetsmodus med kommandolinje?

og, bare for sikkerhets skyld, du prøvde å kjøre regedit.com filen sant?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Endre navn på fila regedit.exe til regedit.com

Den ligger under Windows -katalogen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, nå tar jeg hele den guiden som DarkNoddy ga meg bare at jeg ikke bruker .EXE men .com, jeg prøvde og åpne msconfig i seg selv men det gikk heller ikke, for og være helt ærlig vet jeg ikke hva BartPE boot disc :blush: og recovery cd'en er ødelagdt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

når jeg prøver og navigere inn på REGEDT32.com får jeg denne meldingen " denne filen er ikke tilknyttet et programm som kan utføre denne handlingen. Opprette en tilknytning i kontrollpanelet mappealternativer"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:/ det ser skralt ut.. på meg virker det som det er "application" register saken som mangler.. da blir ting værre.. Kan ikke låne en XP install cd av noen eller noe da?

BartPE bootcd er en cd der du starter windows fra cden og kjører programmene fra det. Da jeg bygget min måtte du ha windows filene ihvertfall :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har en stor vennekrets av Ubuntu brukere )=, men skal se om jeg før skaffe. er det samme om den er fra en eks. alienware eller en hp, jeg har Dell.

etter at jeg gjorde om REGEDT32.banan til REGEDT32.com har datan blitt litt rusten, FireFox greier ikke og åpne Itpro lengere, og daten er mye treger, har sikkerhets kopi av REGEDT32.exe da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

er det mulig og laste en versjon av Windows XP home edition fra eks. pirate bay og bruke min serial på den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kommer du inn på firefox fra pcen som ikke klarer åpne programmer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja det er mulig.. ""LÅN" deg en innstalasjons disk av windows XP og innstaler den med din gyldige CD-key..

Husk at dersom du har en OEM versjon må du også "låne" deg en oem versjon.

Er ikke sikker på om XP Home Ed lar seg innstalere fra en retail cd med en oem cd-key..

Uansett dersom du ikke får spørsmål om cd-key eller at du ikke får satt inn din korrekte cd key på noen måte er dette mulig å endre etter innstalasjonen ved å kontakte Microsoft support og få byttet din Produkt ID til korrekt versjon.

Nevner også at dersom du har kvittering på kjøpet av XP kan du også få tilsendt ny cd-plate fra Microsoft, dette gjelder dersom du har en retail versjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan komme meg inn på cirka halvparten av alle programmene på maskinen, men da må jeg trykke velg program og åpne dem fra mappen dems, som eks. firefox da går jeg inn på C:/ - programmfiler - mozilla firefox - og velger firefox.exe . men dette fungerer bare på noen programmer. Bilder, musikk og CD/DVD får jeg åpnet uten problemer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive