[LØST] Nokia N70 - har noen den?

16 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg Nokia n70, jeg kan få den pent brukt for 800 kr..

Er dette et bra kjøp?

Er det noen som har denne mobilen som kan komme med noe skryt eller negative sider om den?

takk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

N70 er en meget fin mobiltelefon med et veldig bra mobil kamera som du kan ta mange fine bilder med, prisen er heller ikke så ille.

Men spørs hva du skal bruke den til, du kan gjøre det meste på den og som sagt er det en vedlig fin telefon til den prisen bare det ikke har skjedd noe med den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

mm, det er det jeg tenker...

det er dritbillig, og den er jo mye bedre enn min eldgamle k700i :P

Men har den bra skjerm da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, skjermen er ikke noe særlig bra da..

"Utdatert skjerm

Etter å ha sett hva Nokias N90 klarer å prestere på skjermfronten, kan vi ikke akkurat si oss særlig fornøyd med N70 sin skjermoppløsning på 176 x 208 punkter. Lignende skjermoppløsninger blir stadig vanligere på små mobilskjermer, og gjør seg dermed stadig dårligere på større mobilskjermer av den typen N70 har. Problemet blir nemlig at skjermpunktene synes veldig godt og at bilder dermed virker kornete."

Dette er hva amobil.no skriver om dette.

Du kan lese en meget omfattende test av telefonen her, det vil garantert hjelpe deg å bestemme deg ;) Til den prisen får du nok en knalltelefon, bare den ikke er blitt herpa så mye. Ser telefon slitt ut så prøv heller å by han en mindre sum for telefonen.

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...9931/konklusjon

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe, har lest den testen :P

Men det er så vanskelig å vite hvordan den egentlig er, hvis man bare leser tester.

hvis noen hadde hatt den så kunne de liksom fortalt litt...

Men jeg tror ikke jeg får noen bedre mob for 800...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikkje N70 sjølv, men kjenner nokre som har - og dei er nøgde. Rett nok er ikkje blinde særleg kravstore når det gjeld skjerm. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

med abbonement får du bedre telefon til den prisn jo.

Æ ska nu kjøpe N73 når bindingstida på mitt abbo e ute :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

N70 er en helt grei telefon. Ikke fantastisk, men ikke dårlig heller. Det kommer litt an på du skal benytte den til. Pushmail er for eksempel en grusom opplevelse da 3G tømmer batteriet på no time, men så er jo ikke det viktig for alle heller. (Jeg vet at 3G kan skrus av.) Kamera er ikke så aller verst, men det må jo være hvis du vil se bildene på pc siden skjermen er heller laber.

Min personlige konklusjon var at den var ok som tlf, men ikke til så mye annet av mine behov så den ligger bare og samler støv. Hender jeg bruker den som bluetooth-modem til laptopen riktignok.

Men det er jo en modell som er på vei ut uansett så tatt i betraktning at den er brukt ville jeg vel ikke giddet å strekke meg lenger enn 500.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv har jeg en N90

og jeg må si jeg er veldig fornøyd :thumbs:

vurderte og kjøpe N70 men jeg syntes overnevnte hadde fler funksjoner og kulere design

av de nye mobilene vil jeg anbefale samsungs Samsung SGH - z700 eller Nokia N91 på det sterkeste

edit:

plus denne er vert og sjekke Motorola v3xx Nvidia edition den har et innebygget 3d kort! :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en N70, og har brukt den i litt over et år nå.

Den tar utmerkete bilder i 2 megapix oppløsning. Videoopptakene er helt OK Quicktimefiler.

MP3-spilleren har utmerket lyd, særlig hvis du spanderer et par gode hodetelefoner. Du trenger et minnekort som er litt større enn det som følger med. Jeg har satt inn et på 512MB. Jeg har prøvd min N70 mot et stort stereoanlegg med svært gode høyttalere (overgangskabel) og lydkvaliteten er helt utrolig for å være mp3.

Skjerm: Høy oppløsning på en mobilskjerm er ikke alt. Skjermen på N70 er forholdsvis stor, og skarp og fin. Du kan zoome og panorere i bildene hvis du vil. Menyene er meget lettleste. Skjermen er fullt lesbar også i solskinn.

N70 har høyttalende funksjon, så du kan bruke den i bil uten ekstra handsfree.

3G: Jeg har 3G påslått hele tiden, og telefonen står på døgnet rundt. Den trenger lading etter 2-3 dager, og da er det nok med 1-2 timer før telefonen piper fornøyd og er forsynt.

N70 har to kameraer, ett på forsiden til videosamtaler og ett på baksiden, bak et skyvedeksel, til foto og video.

Lydkvalitet på samtaler: Utmerket.

Nettleser: Opera for mobil (fullversjon) følger med. Dessuten kan du legge inn Opera Mini 3 hvis du vil, da overføres mye mindre data så ting går raskere og overføringsprisen pr nettside blir mindre.

Oppgitt pris: Jeg ville ALDRI solgt min N70 så billig. Får du den for 800 kr er det et røverkjøp.

Husk på å få med PC-kabelen som har Nokiaplugg i den ene enden og USB i den andre. Med Nokia PC-suite kan du synkronisere mobilen med adressebok/Outlook, laste opp og ned MP3-filer, bilder osv og holde programvaren i telefonen oppdatert. Husk også at det finnes massevis av gratis spill til Symbian som du kan laste ned med PC-en og overføre til telefonen.

Dette bildet er tatt med min N70:

280720060931.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

en ting du må passe på er at det er fare for virus på akkurat N70

har fått inn 3-4 telefoner som har vært utsatt for virus.... (på jobb altså)

det er lite håp med den etter det hvis jeg ikke husker feil...

uff, nei nå føler jeg at jeg jager deg vekk ifra kjøpet :blink:

N70 er en grei telefon som er mer som en liten pc da :P tror den skal holde for deg... lykke til med kjøpet da B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Virusrisikoen er minimal, og ikke større på denne enn på alle andre mobiler som kjører Symbian OS. Da ville jeg vært mer skeptisk til Windows mobile.

Norton for mobil er med telefonen, men det har jeg aldri installert. Til gjengjeld har jeg slått av bluetooth, og bruker ikke mobilen til e-post.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Virusrisikoen er minimal, og ikke større på denne enn på alle andre mobiler som kjører Symbian OS. Da ville jeg vært mer skeptisk til Windows mobile.

Norton for mobil er med telefonen, men det har jeg aldri installert. Til gjengjeld har jeg slått av bluetooth, og bruker ikke mobilen til e-post.

Pr dags dato er det ingen registrerte virus til Windows Mobile 5. Til Symbian er det derimot registrert noen. Ikke mange der heller, men nok til at man bør huske å ha Bluetooth skrudd av hvis man er et sted med mange andre telefoner i nærheten.

N70 er Series60 v2 og det kvalifiserer ikke til å kalles sikkert. N73, N80, etc og andre nye enheter kjører S60 v3 som har et helt annet sikkerhetsnivå. Faktisk er nettopp noen av mekanismene for sikring noen av de samme som er i Windows Mobile (og som har vært der før Nokia tenkte på tilsvarende).

Hvis man i tillegg tar inn andre faktorer som tredjeparts programvare som er tilgjengelig for sikring, kryptering, med mer, er Windows Mobile en sikrere plattform enn Symbian.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hørte akkurat at min tante hadde fått virus på mobilen, mistet absolutt alt av meldinger, bilder, sanger osv :P

men takker for svar alle, tror jeg går for den da siden det er såpass billig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har N73. Svært fornøyd. Den har konge kamera, multimediavisning, og spesielt kalenderfunksjonen er særdeles god. Litt dyr, men så absolutt valuta for pengene. Prisen reduseres kraftig hvis man kjøper på internett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg har da lastet ned F-secure antivirus også jeg..

Bare for å være sikker, skal ikke få noe virus her ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive