[LØST] Aktivere mms?

11 innlegg i emnet

Skrevet

Har en mobiltelefon her LG KG225, hvor jeg får en slik melding når den mottar mms: "Du har motatt en MMS fra xxxxxxxx gå til netcom.no i løpet av 10 dager og bruk følgene id: osv". Da er ikke mms aktivert? Gikk inn på netcom sine sider og fant ikke modellen i listene for automatisk oppsett, eller manuelt. Hjelp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du kontantkort med penger på kortet? Jeg får sånn melding når jeg ikke har penger igjen på kortet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ta en restart av Mobiltelefonen eller bare gjør som instruksene sier du ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er flere hundre kr på kontantkortet, og ingen intruskjoner ved omstart, eller ved første påslåing av mobilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv om oppsettet ikke her hos netcom.no så kan du gå inn på produsentens hjemmeside og hente oppsett derfra. Slik er det ihvertfall hos flesteparten av leverandørene pr dags dato.

Hvis ikke ring NetCom og spør de. :)

EDIT: Det kan nevnes at NetCom har hatt problemer i romjulen med mottak\sending av sms\mms, så det kan ha noe med det å gjøre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv denne siden her.

Det går an å se på oppsettet til en tilsvarende modell, og noen ganger er de like. Skulle du få lastet ned et feil oppsett, så går det an å slette det igjen.

Dersom du ikke kommer i mål, må du enten ta kontakt med Netcom for å få de til å sende deg innstillingene, eller ring LG Elektronics kundesupport på tlf. 67 11 10 90.

Alternativt send LG en mail i kveld på LG@serviceon.no, så kanskje du får svar til i morgen.

Hjemmesiden til LG i Norge finner du her, men fant ikke innstillingene dine der heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde en lignende opplevelse selv for ganske lenge siden, da var det snakk om en

innstilling jeg selv kunne gjøre på min leverandørs hjemmeside.

Det hadde altså ikke med selve telefonen å gjøre, det var leverandøren som bare

helt plutselig bestemte seg for å ikke sende mms til min telefon mer, men i steden

lagre den på deres server for så å sende meg en sms om att den lå der og ventet på

meg. Etter att jeg på denne siden valgte att mms skulle sendes til min telefon så

fungerte alt igjen.

Så logg inn hos netcom og se om ikke det finnes ett valg der du kan velge

hvor/hvordan evt mms som kommer skal bli levert.

-

Henning.

-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde en lignende opplevelse selv for ganske lenge siden, da var det snakk om en

innstilling jeg selv kunne gjøre på min leverandørs hjemmeside.

Det hadde altså ikke med selve telefonen å gjøre, det var leverandøren som bare

helt plutselig bestemte seg for å ikke sende mms til min telefon mer, men i steden

lagre den på deres server for så å sende meg en sms om att den lå der og ventet på

meg. Etter att jeg på denne siden valgte att mms skulle sendes til min telefon så

fungerte alt igjen.

Så logg inn hos netcom og se om ikke det finnes ett valg der du kan velge

hvor/hvordan evt mms som kommer skal bli levert.

-

Henning.

-

Problemet hans er at hans telefon, LG KG225, ikke finnes i modelloversikten på Netcom sin side.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg snakker altså om en innstilling man gjør på leverandørs hjemmeside uavhengig

av hva slags type telefon man har.

Men uansett; hvis telefonen ikke finnes i noen liste, så velg en annen som er så lik som

mulig når man tenker på fabrikat og alder.

-

Henning.

-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Har selv hatt dette problemet. Dog med Chess.

Jeg tok kontakt med Chess og det viste seg at det ikke var lagt til at jeg hadde en mms telefon der.

Dersom dette er et telefon abb som du har hatt en tid, evt hatt en telefon som ikke har hatt mms så kan det forklare det.

Ta kontakt med Netcom på support telefonen dems og be de sjekke opp abb og telefon type du er registrert med.

MVH

Helen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg skal ta kontakt med netcom, siden ingenting har fungert foløbi. Men takker for tips

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive