[LØST] Vet jeg har ett virus som ikke Avast ikke fjerner

13 innlegg i emnet

Skrevet

Hei..

hehe er det ikke det ene så er det, det andre.

Får opp at jeg har ett virus som heter Malware av typen Win32:Dialer-759(Trij)

men jeg vet ikke hvordan jeg kan fjerne det, og jeg er ikke så veldig god med data så jeg må nok ha løsningen inn med teskje ;) hehe

Men jeg prøver gjerne alt nå

hehe Like før jeg formaterer pcen :D hehe holder på og bli gal av virus!!! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er et standar svar på ITpro:

Jeg vil anbefale deg å prøve en virussjekk og en spywaresjekk i følgende rekkefølge:

Dersom du har Windows XP kan en systemgjenoppretting etter at du har fjernet virusene føre til at du stiller tilbake maskinen til å være infisert igjen.  Prøv først å fjerne virusene uten å deaktivere systemgjenoppretting.

Dersom du klarer å desinfisere maskinen stenger du av systemgjenoppretting, restarter og setter på systemgjenoppretting igjen. Dersom du ikke klarer å fjerne virus kan en systemgjenoppretting fungere, velg da et gjenopprettingspunkt hvor du VET du ikke var infisert.

All skanning etter virus og spyware skal du nå foreta i sikkermodus med nettverk.

Følg lenken dersom du ikke vet hvordan du starter i Sikkermodus med nettverk.

Foreta en virusskanning i nettleseren din med BitDefender. Dersom du finner virus starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

Deretter tar du en spywaresjekk med Ewido Onlinescan. Dersom du finner spyware starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

Så snart du har fått til å kjøre begge skannerne uten at de gir indikasjon på virus eller spyware er du ferdig med å skanne og skal starte maskinen i vanlig modus igjen.

Deretter kan du gå videre til å installere antivirusprogramvare og antispyware dersom du ikke har noe slikt fra før. Slike programmer finner du på oss.viztnd.com/secprog.shtml.

Les her dersom du ønsker informasjon om hva spyware er og hvordan du best mulig kan holde PC-en din ren for dette.

Les her dersom du ønsker lenker til informasjon om hva virus, trojanere og ormer er.

Når det gjelder sikkermodus skal du IKKE gjøre noe annet imens, dvs du skal ikke sitte og surfe her eller andre steder. Dette fordi du da kan starte spionprogrammene eller virusene manuelt.

Ovenstående svar med virus og spywaresjekk er basert på en utvidelse for Firefox som henter hurtigsvar på enkelte gjentagende spørsmål. Svarene hentes fra http://hurtigsvar.viztnd.com og utvidelsen til Firefox kan hentes fra www.home.no/apepost for de som ønsker det.

:)

Lykke til :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har sett det standar greiene før og har prøvd en god del og jeg får fårtsatt ikke fjernet det viruset men takk likevell :D hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da kan jeg komme med en anbefaling til ;)

Last ned Ad-Aware og søk med det, jeg får ofte vekk virus på den måten.

Vist ikke det funker så laster du ned AVG og prøver å søke med dette :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har ikke vurdert å bytte da? Selv bruker jeg AVG Pro, å den fjerner virus om ikke annet.. Som du sikkert vet har også AVG en Gratis verson, den funker den også å fjener virus. Jeg har opplevd det samme som deg da jeg brukte Trend Micro på hoved maskinen å Norton på test maskinen. De finner virus men fjerner ikke.

Så kansje du bør prøve AVG Free ( eller PRO ) opp til deg..

- Her har du linken til AVG Free

Du kan også prøve Trend Micro House Call..

God Jul

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tusen takk :D hehe

Jeg bruker avast og avg sammen, og må si meg veldig fornøyd med AVG har brukt det i ett år nå :D men problemet er at avast finner ikke viruset men det stopper viruset for og ringe opp til en internett addresse og da vet jeg at viruset er der, hehe pluss at det popper opp hele tiden og sier at viruset er der :D hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel jeg er ikke så sikker på om de funker så godt sammen? Jeg tror at 1 løsning er det beste her.. Nå har ikke jeg teste Avast, men AVG viser deg stien til der viruset befinner seg på maskinen. Da kan du slette det manuelt. Skulle det være slik at du ikke får slettet mappen son viruset ligger i, da pleier jeg å bruke et lite program som heter Unlocker å sletter det via den ( du finner den her på IT Pro ) ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kjører de jo ikke samtidig scanner med en og en :D men det er AVG som går hele tiden :D

god jul ja :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv Ad-Aware som jeg nevnte tidligere i posten :rolleyes:

Har virket for både meg og min bror, når norton ikke klarte det :angry:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

God Jul til dere også :D Vel det er mange gode forlag her ser jeg, så vi får håpe at du finner ut av det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jo takk skal du ha prøvde den nå og den fant en god del feil :D hehe takker :D

og god jul :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Godt å høre :thumbs:

Du kan også forsøke med AVG Anti-Spyware Free.. AdAware er også en ting du bør ha på maskinen din. Jeg kjører flere varianter på min maskin. Spy Sweeper funker også bra ( Der kjøpte jeg lisens ) - Registry mechaninc rydder å fikser opp i registret ditt ( vert et forsøk ) funker her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv og søk med Nod32 og Ad-Aware, (du kan også prøve med Registry Mechanic om du har en treg maskin)

Håper det hjelper.

GOD JUL ALLE SAMMEN :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive