[LØST] Forbedre hjemmeside - program ?

12 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har en gammel hjemmeside som er skrevet i Hotdog 3 - og er rimelig enkel, nærmest en lang side med tekst med innlagte småbilder som kan klikkes på for å få de i stor versjon i egen visning. Altså ren HTML.

Jeg ønsker å modernisere siden og ser for meg en heading med bilde, derunder en rad med knapper for å hovedvalg samt en kolonne til venstre for ytterligere andre typer valg, evt. avhengig av hva en har valgt av hovedvalg ovenfor. Resten skal være ren tekst ut fra hva en er inne på i valg.

Da jeg laget den gamle siden var det ikke så mange gode løsninger for å lage en slik mal og jeg endte med den enkle to-dimensjonale, men jeg har også laget en annen hjemmeside med frames, men så vidt jeg husker hadde jeg store problemer med å tilpasse framene til browsersiden osv.

Jeg er derfor på jakt etter

1. Program for å lage en ny hjemmeside (som takler det ovenevnte)

2. Maler (som kan hjelpe meg med det ovennevnte)

Jeg har ikke peiling på java, CSS o.lign.

Forslag ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Språk som CSS og XHTML er enkle i forhold til andre, men det tar likevel en stund å lære seg.

Jeg anbefaler å laste ned Adobe Dreamweaver. Veldig godt program som har mange forhåndslagde sider - trenger bare å fylle inn og kanskje gjøre noen justeringer. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg anbefaler å laste ned Adobe Dreamweaver. Veldig godt program som har mange forhåndslagde sider - trenger bare å fylle inn og kanskje gjøre noen justeringer.

Jeg har tittet litt på det, men det koster ca kr. 2500 og det er litt mye for noe jeg bare skal bruke en eller noen få ganger.

Flere forslag mottas med takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har tittet litt på det, men det koster ca kr. 2500 og det er litt mye for noe jeg bare skal bruke en eller noen få ganger.

Flere forslag mottas med takk.

Du har 1mnds prøvetid - så du kan nok få gjort det du skal innen den tiden. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har 1mnds prøvetid - så du kan nok få gjort det du skal innen den tiden.

Ja, det er jo greit, og jeg prøver gjerne det, men venter til nærmere jul for å bruke julehelgen mm.

Det jeg fortsatt gjerne skulle ha hatt svar på, er om det er mulig med dette verktøyet å lage en webside iht de kriteriene jeg har satt i starten av tråden, eller om jeg må ha noe annet.

??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

NVU er en grei og gratis web-editor.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Microsoft Expression Web (formerly Expression Web Designer) gives you all the tools you'll need to produce high-quality, standards-based Web sites the way you want them. Take advantage of the best of dynamic Web site design, enabling you to design, develop, and maintain exceptional standards-based Web sites.

Expression Web is a professional design tool that helps you create and work with Standards-based Web sites, Sophisticated CSS-based layouts, Extensive CSS formatting and management, Rich data presentation, and Powerful ASP.NET 2.0-based technology.

prøve det: Microsoft Expression Web 1.0

Microsoft Expression Web Free Trial Product Key

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk alle sammen, jeg gir poeng sent i kveld.

:thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan anbefale deg et enkelt program som heter " Web Page Maker ". Dette er programmet for dere som ikke vet så mye om webdesign, rett å slett drag and drop for nybegynnere..

Hvis du synes at Frontpage, Dreamweaver eller andre programmer i samme sjanger er for vanskelig, da bør du teste Web Page Maker V2. H Med dette programmet så trenger du ingen forkunskaper for å lage deg en webside, for her er det nemlig drag and drop som gjelder ( kan ikke bli enklere ). Man setter enkelt opp en webside på få minutter.

Programmet benyttes også av de litt vidrekommende også, men de bruker den stort sett til å lage enkle presentasjoner for venner, kjente eller i jobbsammenheng.

Det tar deg fem minutter å lage en ferdig side med bilder tekst og bevegelige elementer. Prøveversjonen kan lastes ned fra hjemmesiden og varer i 15 dager.

Fullversjonen får du for rundt kr 450,-. Å det er vert pengene sine ( meget godt alternativ ).

- Last ned prøve verson.

- Besøk produktsiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive