Problemer med avinstallering

10 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg hadde spillet America's Army innstallert i tillegg til et par onlinekomponenter. Disse avinstallerte jeg for en lang stund siden, men jeg oppdaget plustselig nå at America's Army Server Manager ligger i listen over program som kan fjernes. Når jeg klikker 'fjern' forteller Windows meg at '...denne handlingen er bare gyldig for produkter som er installert for øyeblikket'. Jeg gjorde et søk på 'army' og fant mappen C:\WINDOWS\Downloaded Installations\AmericasArmy inneholdende filene AmericasArmy.msi og ARMYOP~1.cab. Sistnevnte åpnet jeg i IZArc og den inneholder ArmyOps.exe. Hvordan i huleste får jeg fjernet dette?

Hilsen amatørperfeksjonist.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har du prøvd å slette mappen?

Hvis det ikke går, prøv å starte i sikkerhetsmodus og så slett den, eller se om ArmyOps.exe er en aplikasjon som kjører under oppgavebehandling, avslutt denne og så slett mappen.

Hvis du har avinstallert dette programmet for lenge siden, er det bare dårlig avinstallasjonsprogram som ikke har slettet denne mappen.

Kan og så prøve et søk med Spybot og se om den registrerer ArmyOps.exe som spyware og fjerner den på den måten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er vel egentlig flisespikkeri. Det irriterer meg bare at det ligger i listen, ville ikke slette noen filer før jeg fikk fjernet den derfra. Sjekket prosesser i oppgavebehandling, men ingenting der. Et spørsmål til: Er Ad-Aware SE og Spybot det samme? Jeg har i så fall scannet et utall ganger siden programmene ble avinstallert, og ikke funnet noenting. Leste også noe om forskjellen på SVchost og svchost på en annen tråd, en VIKTIG forskjell, og ekkelt nok fant jeg fem prosesser under navn svchost.exe med brukernavn lokal tjeneste og nettverkstjeste. På tide med virusscan?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må for all del ikke fjerne svchost prossesene dette er nemlig systemprosseser som windows bruker, men siden dette er standard (og kritiske prosesser) har mange virus og andre ulumskheter begynt å etterligne disse. Men somregel har du ikke noe å bekymre deg for hvis du har et antivirusprogram og et god antispyware program.

Tilbake til det du spurte om først hvordan du får fjernet filene til american army: det er bare å slette dem og når du har slettet dem kommer mest sansynlig windows bare til å si at den ikke kan finne noe program som tilsvarer det i avinstallasjonslista di og spørre om den skal fjerne oppførselen (når du prøver å avinstallere det...) . Hvis den ikke gjør det kan oppførselen også fjernes manuelt men prøv å slette filene først.

Er Ad-Aware SE og Spybot det samme?

Nei, ad-aware se og spybot er to forskjellige programmer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Slett mappen med armyops filene manuellt.

(hvis det ikke går kan du forsøke og installere unloacker)

Lastes her : http://www.softpedia.com/progDownload/Unlo...load-21518.html

Ta en runde med Ccleaner for og fjerne oppføringen i windows sin avinstallerings seksjon.

Lastes her : http://www.softpedia.com/progDownload/Unlo...load-21518.html

(Du kan også forsøke med regcleaner : http://regcleaner.en.softonic.com/ie/11891

-Begge di to sistnevnte er register rense program som også gir deg mulighet for og bli kvitt junk å søppel som ligger å slenger på disken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv Ccleaner

Det har løst mange problemer for meg... ;)

Det avinnstallerer ikke bare programmer, men rydder opp i registeret og fjerner unødvendig dritt som kommer av internettbruk, nedlastinger osv...

Håper det ordner seg :thumbup:

Edit: Unlocker, som Thugz84 nevner, er veldig bra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar, de var til stor hjelp. Lastet ned og installerte CCleaner og Spybot, systemet fungerer raksere nå og særlig oppstarten. Spesielt takknemlig for Spybot, endelig ble jeg kvitt den forbaska Errorsafe cookien (?). Skjønner at Spybot er noe jeg har manglet for å beskytte systemet.

Grunnen til at jeg kun har satt svarene som pekepinner er fordi jeg fortsatt ikke får løst det opprinnelige problemet, nemlig å fjerne America's Army Server Manager fra Legg til / -fjern programmer-lista. Kjørte CCleaner, deretter søkte jeg etter feil i registeret før jeg forsøkte å avinstallere programmet i 'Verktøy'. Får samme feilmelding ('Denne handlingen er bare gyldig for produkter som er installert'), og da jeg trykket på [slett] fikk jeg meldingen: 'Cannot delet MSI installer'. Har slettet ArmyOps filen og det jeg fant da jeg søkte, men Windows foreslår ikke å fjerne oppførselen. Kanskje formatering hadde vært lurt (noe jeg aldri har turt å gjøre). Har tross alt hatt maskina i over et år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

prøvd å fjerne den fra leggtil/fjern lista i sikkerhetsmodus. Nå når alle filer er slettet, er det sikkert bare en bug som henger igjen i windows, som vanlig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gikk ikke det heller, gitt. Men samma det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fjernet forslaget mitt her

da jeg så først senere at noen andre hadde foreslått det samme.

Beklager.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive