MPX - treg levering?

18 innlegg i emnet

Skrevet

Hallo!

Ville bare komme med et lite innspill ang mpx.no.

På mpx.no står det at hvis en vare bestilles før kl 12:00 sendes den samme dag. Jeg bestilte meg en pc derfra torsdag kveld, og nå, fredag kl 20:33, har den enda ikke blitt sendt. Er det noen fler som har erfaring med dette?

Det er jo kanskje dumt å begynne å klage allerede nå, men jeg mener at når man bestiller en vare til 12.000,- og mpx.no sier det de sier, at varen blir sendt samme dag, BØR den bli sendt _samme dag_.

<utblåsning/>

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ehm...

Bærbar eller stasjonær PC?

De stasjonære må oftest bygges før de sender de - så da tar det naturligvis lengre tid. Jeg har alltid fått varene innen 3 dager fra MPX.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til sammenlikning tok det 13 dager før jeg fikk en stasjonær data jeg bestilte fra komplett. Den måtte bygges først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ehm...

Bærbar eller stasjonær PC?

De stasjonære må oftest bygges før de sender de - så da tar det naturligvis lengre tid. Jeg har alltid fått varene innen 3 dager fra MPX.

Bærbar. Ferdig confet HP..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da er det litt dårlig service, du kan jo skrive en klage, men 1uker er ikke så veldig lenge.Hender vel at ting tar en 6-7 dager og posten stopper jo i helgen :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har handlet med mpx.no og ble missfornøyd. kommer aldri til å handle der mere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har handlet med mpx.no og ble missfornøyd. kommer aldri til å handle der mere

Da har du vært svært uheldig. Har handlet der gjentatte ganger uten komplikasjoner. De har vel det travelt før jul. Det pleier å være grunnen til at nettbutikker er treige til tider - er det sesong for handel, så får de svært mange bestillinger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har bestilt harddisk fra MPX to ganger, Bre service (fikk tilbake min "mistet u gulvet-ødelagte harddisk), Bra leveringstid (3 dager ver gang) og sist men ikke minst (det er ikke flere grunner).

Bestilte Ram og Grafikkort fra Komplett en ganf, tok 5 dager om jeg husker rett, fikk byttet grafikkortet som ikke fungerte i PC-en min (av en eller anna grunn)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg regner med at du sjekket at varen var på lager FØR du la inn bestilling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg regner med at du sjekket at varen var på lager FØR du la inn bestilling?

Seff. 20+ på lager, og under bestilling stod det faktisk 100+ på lager, så det er nok ikke det som er problemet. Hvis ikke MPX er litt slappe med å oppdatere lagerbeholdningen sin på web da..

Jeg føler bare det er på en måte en liten prinsippsak. Det er så mange som lover mye rart, men som aldri klarer å holde det. Når de skriver noe på siden sin og gir det som garanti til en kunde, bør de holde det. SKAL de holde det.

Pc'en kommer nok den, men det er prisippet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da har du vært svært uheldig. Har handlet der gjentatte ganger uten komplikasjoner. De har vel det travelt før jul. Det pleier å være grunnen til at nettbutikker er treige til tider - er det sesong for handel, så får de svært mange bestillinger.

tja kanskje det, men servicen der ble jeg skuffet over. Greit jeg skjønte at dem ville teste om det jeg kjøpte var ødlagt da jeg fikk det, men etter 7 dager som dem sa testen tok så hadde dem ikke varen på lager enda jeg ringte den dagen jeg mottok varen og fortalte at den ikke virket så sa dem at dem hadde flere på lager så jeg skulle bare sende inn også brukte dem 7 dager på testen. Klart at jeg ble piss off når dem da etter 7 dager ikke har det på lager. dem burde da holdt tilbake 1. eller trodde dem ikke på meg kanskje ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

tja kanskje det, men servicen der ble jeg skuffet over. Greit jeg skjønte at dem ville teste om det jeg kjøpte var ødlagt da jeg fikk det, men etter 7 dager som dem sa testen tok så hadde dem ikke varen på lager enda jeg ringte den dagen jeg mottok varen og fortalte at den ikke virket så sa dem at dem hadde flere på lager så jeg skulle bare sende inn også brukte dem 7 dager på testen. Klart at jeg ble piss off når dem da etter 7 dager ikke har det på lager. dem burde da holdt tilbake 1. eller trodde dem ikke på meg kanskje ?

Det var noe de måtte gjøre. Selv for den minste ting skal varen sendes inn til de for testing. Måtte gjøre det samme med en vare som jeg hadde kjøpt hos PSdata og på Komplett. Det tar tid, for vi er ikke de eneste som sender inn defekte varer eller noe som har blitt skadet eller ødelagt med tiden. Det med at de ikke hadde flere varer igjen kan skje hos alle - de vil ikke sette av varer for en mulig erstatning når de heller kan tjene sikre penger hos en annen kunde. Kapitalisme regjerer desverre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror samtlige nettbutikker har fått akkurat slik kritik over seg. "den er dårlig og vil aldri handle der igjen".

Ingen nettbutikker har helt rent mel i posen, eller ikke fått klager. Sånt skjer hele tiden, og hvis man skal hoppe til nettbutikk, til nettbutikk så blir det ikke mange igjen. ;)

Selv har jeg hørt masse dritt om komplett, PS data, MPX og SHG++.

Jeg har handlet fra alle fire unntatt PS data og må si meg rimelig fornøyd, selv om det tokk en stund før jeg fikk varen. (noen ganger går det svært raskt, mens andre tar det svært lang tid)

Slik er det bare, og hører med til kjøp over nett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

TheHomeBoy. litt rart at dem selger ut alt da på 9 dager. er det så popp og kjøpe usb tv kort. jeg vet jo ikke hvor mye som var igjen, men at det var flere en 10 burde det vel være. Så om du driver en butikk og du ser at varen du har begynner å bli solgt ut så bestiller du mere i god tid slik at du slipper å si når kunder skal bestemme: denne er utsolgt. Da mister dem kunder som betyr penger ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Varer renner som oftest ut av lagrene uansett. I disse tider er det ganske populært med TV-kort. MPX har tydligvis ikke fått sjansen til å bestille nye eller så har ikke MPX sin leverandør flere igjen. Har du kontaktet MPX for mer informasjon rundt dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Varer renner som oftest ut av lagrene uansett. I disse tider er det ganske populært med TV-kort. MPX har tydligvis ikke fått sjansen til å bestille nye eller så har ikke MPX sin leverandør flere igjen. Har du kontaktet MPX for mer informasjon rundt dette?

ja jeg fikk til slutt igjen penga da etter mye krangel derfor kommer jeg aldri til å handle der noe mer. Jeg mener driver du butikk så vet du når du bør bestille mer føre du er tom for det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja jeg fikk til slutt igjen penga da etter mye krangel derfor kommer jeg aldri til å handle der noe mer. Jeg mener driver du butikk så vet du når du bør bestille mer føre du er tom for det.

Hvordan skal du vite om en vare plutselig blir veldig populær og alle vil ha den ?

Hvis de har f.eks 10 tv-kort igjen og det ikke har solgt så mange de siste månedene, skal de da bestille inn mange, og ha et stort lager på et produkt det har gått veldig lite av, og kanskje bli sittende igjen med de når et nytt og bedre produkt kommer ? At leverandørene ikke har varene inne/får inn varene er jo ingenting nettbutikken kan gjøre noe med.

Du kan jo gå over til en annen nettbutikk, og handle der, helt til du finner noe negativt med dem og må fortsette letingen etter en ny nettbutikk. Ingen butikker har bare fornøyde kunder, de fleste har alt fra kunder som "deg" til kunder som synes de er ok til veldig fornøyde kunder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Loko: det er ikke bare derfor jeg klager. måten jeg også ble behandlet på.. hvorfor i alle dager måtte jeg krangle for å få penga tilbake ? Den enkleste sak i verden er kanskje ikke så enkel ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive