Beste AntiVirus program?

45 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Har Norton 2004m Pro nå.

Mange sier Norton tar mye av system-minne osv.

Er det en spesiell grunn til dette kanskje?

Vurderer å bytte til et gratis antivirus prog. siden mitt Norton abbonnement nå utløper.

Noen som har noe å anbefale?

- Det må være MINST like bra som Norton.

- Og helst ha spam kontroll og evnt adress blocking for Outlook mail. (...som Norton)

- Helst ikke ta så mye av maskinkapasiteten og ikke minst båndbredde

Takker for all hjelp! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dersom du har bestemt deg for å bytte, vil jeg anbefale AVG dersom det kun er snakk om antivirus..... selv om det ikke bruker mindre ressurser, er det 100% gratis

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

avg har en betal versjon hvor du får med brannmur også såvidt jeg vet (denne koster)

AntivirXp er også et greit gratis alternativ.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det en spesiell grunn til dette kanskje?

Det er nok fordi Norton graver seg ned i operativ systemet og sjekker ting veldig grundig - litt for grundig til tider. Norton skal ha kontroll over alt som foregår.

Du finner nok ikke gratis Anti-virus som er like godt som Norton eller andre betal versjoner. Hvis du vil legge til litt penger, så skal F-Secure ta kaken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dersom du har bestemt deg for å bytte, vil jeg anbefale AVG dersom det kun er snakk om antivirus..... selv om det ikke bruker mindre ressurser, er det 100% gratis

Tror nok ikke du får noe gratis alternativ som er MINST like bra som Norton, nettopp fordi du får hva du betaler for.

Saken er at AVG er et meget godt alternativ, og den har epost scanner i tillegg til antivirusfunksjonen. Dessverre mangler den brannmur, men der har du andre gratis alternativer, selv bruker jeg bare windwos sin innebygde og anser den som trygg nok.

Når det gjelder spam kontroll er det kanskje enklere å la epost serveren ta seg av det, f.eks gmail.

Når det gjelder minnebruk og båndbredde er det bedre enn Norton. Har også færre aplikasjoner i oppstarten, slik at du vil nok merke at PCen starter raskere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Jeg kan absolutt anbefale AVG Free Edition.

Jeg har brukt Norton, Norman, Trend Micro, Avast 4, og nå bruker jeg AVG og er strålende fornøyd. AVG bruker ikke like mye ressurser som de andre. Jeg har ca 150 kbps kjappere nett nå en med Norton, Trend Micro, Avast 4. Det har også egen E-mail scanner. Anbefales. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ingen som er like god som Norton altså. Oi.....

Vil ha maks sikkerhet, hehe ;)

Og ingen brannmur heller nei. Hmmm.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er windows brannmur like sikkert som Norton sin tru? :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker F-secure og er veldig fornøyd med det. Bruker en gode del mindre ressurser enn Norton.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker Windows brannmur sammen med AVG. Dette funker veldig bra hos meg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Avast! antivirus er bra ;) det har bl. a. P2P skjold, Nettverks skjold Web Skjold mm..

Avast! Antivirus Home Edition er helt gratis ;) Hvis du vil ha Professional utgaven, så koster det...

Men Home Edition er fullgod...den har jeg brukt lenge nå, og jeg har aldri problemer med noe virus, adware eller annet dritt :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AVG Free Edition ;):rolleyes:

Trur det er det beste valget du vil få, om du skal ha nytt virus program:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis porten er stengt, så er den stengt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, brannmuren i SP2 kontrollerer KUN innkommende trafikk, og er prinsippet bare halvparten så god/funksjonell som en eventuell 3.parts brannmur.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

både rett og galt det vel ?

firewallen i sp2 spør da sannelig om program skal få lov til og koble til ut av nettverket også?!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Jeg har brukt Norton, Norman, Trend Micro, Avast 4, og nå bruker jeg AVG og er strålende fornøyd. AVG bruker ikke like mye ressurser som de andre. Jeg har ca 150 kbps kjappere nett nå en med Norton, Trend Micro, Avast 4. Det har også egen E-mail scanner. Anbefales. :thumbup:

Den skjønte jeg ikke...... Norton Antivirus bruker da ikke noe som helst av båndbredden din, bortsett fra ved oppdatering av virusdefinisjoner, eller når du ber den om det....så det du sier der henger ikke på greip.

Er det derimot snakk om Norton FireWall, eller Norton hele pakka med Internett Security, med sikkerhetsinnstillger på full guffe, kan jeg være tilbøyelig til å være enig mht. at brannmuren senker gjennomstrømningen en smule, men dog ikke så mye som 150kbps.........heller nermere 64kbps, som er det riktige tallet her ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den skjønte jeg ikke...... Norton Antivirus bruker da ikke noe som helst av båndbredden din, bortsett fra ved oppdatering av virusdefinisjoner, eller når du ber den om det....så det du sier der henger ikke på greip.

Er det derimot snakk om Norton FireWall, eller Norton hele pakka med Internett Security, med sikkerhetsinnstillger på full guffe, kan jeg være tilbøyelig til å være enig mht. at brannmuren senker gjennomstrømningen en smule, men dog ikke så mye som 150kbps.........heller nermere 64kbps, som er det riktige tallet her ;)

Det stemmer at det var med Internet Security.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

både rett og galt det vel ?

firewallen i sp2 spør da sannelig om program skal få lov til og koble til ut av nettverket også?!

Ja, men når du først har gitt tillatelse til et program å koble seg til internett, så gir i ettertid Windows Firewall fullstendig beng i om det er det faktiske programmet som kjører info ut, eller om det er trojanere eller annen virus.

Dessuten er det da snakk om programmer som Windows VET at du som bruker har installert, kommer det en trojaner inn på maskinen via et annet program, har den altså fritt spillerom UT av maskinen....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis porten er stengt, så er den stengt.

Det er ikke sant, windows brannmur er ikke god nåkk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

joda, HomeBoy har delvis rett.....stenger man porter i SP2 så ER de stengt, men det er ikke alltid at man ønsker å totalt stenge en port eller ti, og da er det jo greit med en FW som overvåker både innkommende OG utgående trafikk.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Avast! har også scanning av e-post ;)

Men kan ikke huske å ha sett at internetten har blir noe som helst tregere...bruker Avast! på begge mskinene mine....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kaspersky er helt klart det beste virusprogrammet på markedet.

Det koster litt, men hvis du er aktiv på nett er det greit å ha noe bra "motgift"!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Avast! har også scanning av e-post ;)

Men kan ikke huske å ha sett at internetten har blir noe som helst tregere...bruker Avast! på begge mskinene mine....

De aller fleste AV-programmer nå for tiden scanner e-post, så også med AVG ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sats på TREND!!!

3års lisens til 500,- elns.

har ikke hat problemer med det....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive